Nieuw en een vraagje over de d30

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Guido
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2005 12:19
WoonplaatsCOLON Sappemeer (Grunn)

Hallo,

Ik ben een beetje aan het rondkijken op digitaal eos gebied ,en wou graag jullie mening over de prijzen van 2de hands toestellen.

Ik heb de afgelopen dagen ebay een beetje in de gaten gehouden qua prijzen van de d30 ,maaaaar wat zijn die dingen nog duur 400euro voor de body's alleen. Zijn dit normale prijzen?
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Hoi Guido, welkom op EOSDigitaal. Je kunt je hier voorstellen als je wilt.

Wat je vraag betreft: 400 euro is redelijk normaal voor die cam. Het is toch de voorloper van de 10D, die ook nog makkelijk het dubbele opbrengt als het niet meer is. Daarom is de 300D ook zo aantrekkelijk. Nieuw voor 600 euro ongeveer. Waarom kijk je eigenlijk speciaal naar een D30???
Laatst gewijzigd door 1 op Ytos, in totaal 20 keer gewijzigd.
Guido
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2005 12:19
WoonplaatsCOLON Sappemeer (Grunn)

Nee ,ik keek naar een d30 ,omdat ik een paar hele mooie foto's gezien had op een paar site's die met een d30 waren genomen.

En dacht da's al een oudere camera die minder pixels etc. heeft als de 300d. Dus zullen die nu wel vrij goedkoop zijn. Maar helaas.

Wat was/is er zo speciaal aan die camera's dat ze nu nog vrij prijzig zijn?
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

zie op ebay USA een 300d/rebel staan voor 101 euro incl 18-55 EF-S lens en batt. grip plus extra accu.

als je het goed speelt en je durft het aan.....
loopt af op 22-02-05 23uur 15
meneer gates,hij hapert steeds!!!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Guido schreefCOLONNee ,ik keek naar een d30 ,omdat ik een paar hele mooie foto's gezien had op een paar site's die met een d30 waren genomen.

En dacht da's al een oudere camera die minder pixels etc. heeft als de 300d. Dus zullen die nu wel vrij goedkoop zijn. Maar helaas.

Wat was/is er zo speciaal aan die camera's dat ze nu nog vrij prijzig zijn?
Het is niet alleen de camera die de foto's maakt en verwerkt, maar ook het objectief dat je gebruikt. Heb nu sinds een week een L-objectief (prof dus) en dat zie je :).

Ondanks de leeftijd speelt mee dat vrijwel alles z'n minimumprijs heeft. Mijn compactje Powershot S20 leverde vorig jaar rond de € 100 op en nu nog steeds. Zal wel heeeeeel lang duren voordat die nog gaat zakken. Wellicht dat de D30 door nu ook weer het uitkomen van de 350D wat in prijs zal zakken. Maar veel zal het niet zijn denk ik.

De D30 is een mooie cam, vergelijkbaar met de 300D, maar dan met metalen body en wat meer opties. Croppen zal echter door de kleinere beeldsensor wat moeilijker gaan. Je moet dus goed bedenken wat je verder me de foto's wil doen c.q. wat je wilt gaan fotograferen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar