Zelfportretten

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Mandy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Zeeland

Nou weer nieuwe... de eerste is behoorlijk overbelicht maar ik zelf vind het niet storend... nja tips zijn welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Mandy
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Ik vind 't overbelichte ook niet storend! 't heeft wel wat zo die compositie. Overigens vind ik de kleuren versie mooier dan de z/w.
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

ik deel de mening met mijn voorganger...

vind foto 1 trouwens wel heel erg fraai....
misschien zou een uitgewaaierde haardos iets mooier overgekomen zijn dan het hangende nu...
het lijkt wel een beetje afgekapt...

verder is juist de belichting wel in mijn ogen toepasselijk...
nadruk wordt nu gelegd op de fantastische ogen...

plezier...
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
Olivier71
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 258
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2007 18:57
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

Kan het alleen maar met mijn voorgangers eens zijn, op foto 1 komen je ogen erg mooi uit, foto kijkt ook prettig.
Op foto 2 vind ik je ogen wat donker, jammer als je met zo mooie kijkers gezegend bent.
" I didn't make mistakes. I made prophesies wich immediately turned out to be wrong. " - Murray Walker.
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Foto 1 vind ik mooi! Door de manier van belichten verdwijnt je lijf in het oneindige wat juist een mooi effect geeft. Maar.. ik zou wel even dat roze stukje (ik denk je voet?) boven je hoofd nog wegpoetsen, want dat nivelleert dat effect een beetje.

Foto 2 vind ik minder. Niet zozeer technisch of omdat hij zwart-wit is, maar omdat je expressie wat vlak over komt.

Voor degenen die het niet beseffen: dit is mijn PERSOONLIJKE mening :D
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Foto 1 is door de ietwat overbelichting juist wel geslaagd. Alleen in mijn ogen een niet correcte witbalans door de wat rozige gloed over het wit. Misschien nog wat oppoetsen.
Foto twee vind ik minder.
jorgje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2008 21:41
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Foto 1 vind ik schitterend! Wat al een aantal mensen heeft gezegd: juist door het overbelichten wordt het mooi.

Wat me opvalt op foto twee is een moedervlekje links naast je neus (voor de kijker) die ik op foto 1 niet zie?
Groeten,
Jorg
Mandy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Zeeland

bedankt voor de reacties !

idd.. die voet... hoe meer je er naar kijkt hoe erger die stoord...
en het moedervlekje is bij de eerste inderdaad weg gehaalt.. ik vind het zo net iets mooier.. dat niks van plekjes aandacht vraagt :) ik had hem bij de 2e miss ook wel beter kunnen weghalen..

ik merk wel ... bij iedere foto die ik plaats krijg ik vaak zoveel goede tips.. dan wil ik het gelijk weer opnieuw proberen :D
Gebruikers-avatar
volucris
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2005 18:46

wow... de eerste foto is heel erg mooi. de compositie is heel fraai gemaakt. het enige wat is minder aan deze foto vind is dat hij heel erg licht word op de achtergrond. het lijkt wel of hij hier dus overbelicht is.

de zwart en wit foto is mooi qua compositie, maar ik vind het niet echt zwart en wit. het wit is wel duidelijk aanwezig, maar ik zie alleen maar grijstinten en niet echt iets wat zwart is en dus ook niet echt veel contrast heeft.
Canon eos 350D 18-55 F3.5-5.6/50mm F1.8/75-300 F4-5.6 II/ Sigma 170-500 F5-6.3 APO DG

http://www.jeff-fotografie.nl
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Inhoudelijk heb ik niet veel toe te voegen aan mijn voorgangers, maar ik wil je in elk geval wel een compliment geven! Het is erg lastig om dit soort zelfportretten te maken, en deze zijn zeer zeker erg geslaagd!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

.......... waarin ik Fokke geheel kan bijstaan!
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Mandy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Zeeland

fokkedeboer schreefCOLONInhoudelijk heb ik niet veel toe te voegen aan mijn voorgangers, maar ik wil je in elk geval wel een compliment geven! Het is erg lastig om dit soort zelfportretten te maken, en deze zijn zeer zeker erg geslaagd!
dankjewel! ik moet toch maar snel een afstand bedieningkje kopen.. want nu moet ik steeds in 10sec helemaal goed liggen,staan,zitten of wat dan ook.. :P
Mandy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Zeeland

fokkedeboer schreefCOLONInhoudelijk heb ik niet veel toe te voegen aan mijn voorgangers, maar ik wil je in elk geval wel een compliment geven! Het is erg lastig om dit soort zelfportretten te maken, en deze zijn zeer zeker erg geslaagd!
dankjewel! ik moet toch maar snel een afstand bedieningkje kopen.. want nu moet ik steeds in 10sec helemaal goed liggen,staan,zitten of wat dan ook.. :P
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Foto 1 spreekt mij niet aan, vind de manier hoe je hier ligt niet mooi.
Foto 2 vind ik veel mooier qua compositie, en je blik straalt rust uit.....en dat terwijl je als een gek moet terug rennen en weer moet gaan liggen. :lol::lol:

Enne moedervlek niet meer weghalen, mooi juist!
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

knap als je dit met jezelf kunt doen, heb het ook eens geprobeerd, zag der niet uit, maar dat is een ander verhaal.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar