FEC1 ???

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
bmwman
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005 20:53

Heb net de software hack eringezet en ben de hele dag een beetje aan het proberen wat zoal mogelijk is met de camera, maar blijf met een vraag zitten nl.
Wanneer ik op de jump knop druk krijg ik in de viewer iets te zien met FEC1 wanneer ik die van links naar recht beweeg en foto's maak dan valt het mij op dat de foto's lichter en donker worden opgeslagen.
Mijn vraag is nu wat houdt dat FEC in of waar is het voor?
Ik dacht zelf in eerste instantie dat het iets met de ISO waarde was maar dat is dus niet zo.
Mijn vermoeden licht nu bij de flitser dat die sterker wordt of minder sterk, maar ook dit is maar een vermoeden van mij. :oops:

Ben benieuwd waar het voor is?
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

FEC staat voor Flash Exposure Compensation. Meer naar links is minder licht van de flitser en meer naar rechts is meer licht van de flitser. Onder en overbelichten met behulp van de flitser dus. Je vermoeden was juist.

Heb dit trouwens verplaatst naar een juist deel van het forum.
bmwman
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005 20:53

Ik was mijn vraag al kwijt maar was dus verplaatst.. :oops:

Ok bedankt voor je uitleg.... zat ik dus in de goede richting. :lol:
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Er zijn genoeg dingen over verteld al in dit forum...
Probeer search eens op FEC en gij zult vinden...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar