Het leven van een fotograaf gaat niet altijd over rozen

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Eigenlijk helemaal in de verkeerde rubriek, want hier is niks 'funny' aan.
Nee, het leven van een fotograaf gaat niet altijd over rozen (hoewel daar liedjes genoeg over zijn)
Vanavond was er in het dorp een heus Meezingfestijn. En wie gaf er acte de presance? Precies Droes Rielvink.

En laat ik nou net eens helemaal niks met die man hebben. Misschien is ie zelf hartstikke aardig, maar zijn muziek wordt bij mij nog niet eens op het toilet gedraaid. En geloof me, daar is het soms best een herrie.

Maar voor de klant (en een stukje boterham dus) moesten er toch foto's gemaakt worden. Ondanks dat ik natuurlijk ook wel gelukte foto's heb, wil ik er jullie toch Drie(s) laten zien.

1 Zoals ik hem graag zie; uit focus (en dit is bewust)
Afbeelding

2 Dries van zijn beste kant
Afbeelding

3 Is dit even schrikken
Afbeelding
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
iZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2005 09:35
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Leuke serie.
Alleen jammer dat bij nr3 die vent in beeld staat! :wink:
Raphaël

flickr | facebook | twitter | 40D Grip | EF 17-40/4.0 | AF SP 28-75/2.8 | EF 50/1.4 | EF 85/1.8 | 550EX | Lowepro Fastpack 250 | Strobesh*t
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Ja het leven als fotograaf kan een hel zijn :twisted: :twisted: :twisted:

Heb je nog geestelijke hulp nodig. Dan kan je slachtoffer hulp bellen :lol: :lol: :lol:

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Toch is het je gelukt om Dries maar liefst één keer goed in beeld te krijgen.
Ik zou er voor tekenen van te voren :lol: :lol: :lol:

8)
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Jeroen, had jij ff mazzel ik heb een schoonvader die van dat soort herrie houdt LOL (not). Maar ik heb wel lol gehad toen ik hem een CD Speler van Sony voor zijn verjaardag had gegeven van toendertijd 900 gulden en die weigerde BZN cd's af te spelen. (Lag aan het merk CD's) Hij spuugde ze uit en gaf steeds aan NO DISC. Dat was mijn zonnetje :twisted:

Maar een leuke serie.

Jeroen. (En nog gecondoleerd met Waalwijk 8) )
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Bij dit soort artiesten is een dichtbij foto van het meezingende publiek ook illustrerend.

Dat oranje overhemd doet trouwens pijn aan mijn ogen!
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Ja wij fotografen zijn het intelect he van deze aarde. Jammer dat niet iedereen dat beseft. Vervelend is wel, dat Dries en al die anderen zoveel bewonderaars hebben en zoveel geld verdienen terwijl wij als fotografen zo moeten sappelen. Frustrerend en je zou er jaloerse stukkies over gaan schrijven als we niet zo inelectueel waren. Ik ga maar weer luisteren naar een echte intelectuele rapper of hardrock heavymetalband.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Nog een handtekening gevraagt ???? :wink:





De serie zier er netje`s uit.

nr 3 had misschien wat centraler gekend :lol:

gr
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Jeep schreefCOLONJa wij fotografen zijn het intelect he van deze aarde. Jammer dat niet iedereen dat beseft. Vervelend is wel, dat Dries en al die anderen zoveel bewonderaars hebben en zoveel geld verdienen terwijl wij als fotografen zo moeten sappelen. Frustrerend en je zou er jaloerse stukkies over gaan schrijven als we niet zo inelectueel waren. Ik ga maar weer luisteren naar een echte intelectuele rapper of hardrock heavymetalband.
Er zijn zat beroemde fotografen die meer verdienen dan Dries :wink: .

Bovendien werkt Dries bewust aan zijn status als anti-idool, zo deed hij gericht mee aan een poging een loden Loekie (je weet wel, de prijs voor de irritantste reclame) te winnen. Helaas werd hij tweede, hij vond het zelf ook heel jammer.
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Bij dit soort artiesten is een dichtbij foto van het meezingende publiek ook illustrerend
Jeroen, had jij ff mazzel ik heb een schoonvader die van dat soort herrie houdt LOL (not). Maar ik heb wel lol gehad toen ik hem een CD Speler van Sony voor zijn verjaardag had gegeven van toendertijd 900 gulden en die weigerde BZN cd's af te spelen. (Lag aan het merk CD's) Hij spuugde ze uit en gaf steeds aan NO DISC. Dat was mijn zonnetje
En laat ik nou net eens helemaal niks met die man hebben. Misschien is ie zelf hartstikke aardig, maar zijn muziek wordt bij mij nog niet eens op het toilet gedraaid. En geloof me, daar is het soms best een herrie.

Als ik kijk naar de inhoud van bovenstaande qoute's, dan zegt mij dat een hoop over de schrijvers. Als ik niks met iemand heb en ik vind zijn product om op te schieten, dan zou ik geen opdracht uit willen voeren waarvan hij het onderwerp is. Maar nee, wel de poen opstrijken en achteraf lekker de boel afzeiken, nee dat is intelectueel hoor. En dan de opmerking over het publiek dat was ook een hele fijne.

Ik heb absoluut niks met hocky, maar als er dan een serie foto's wordt geplaatst van mensen met een stick en een balletje, haal ik het niet in mijn hoofd om daar dan opmerkingen over te maken zoals in dit topic wel gebeurt.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Jeep schreefCOLON Als ik kijk naar de inhoud van bovenstaande qoute's, dan zegt mij dat een hoop over de schrijvers. Als ik niks met iemand heb en ik vind zijn product om op te schieten, dan zou ik geen opdracht uit willen voeren waarvan hij het onderwerp is. Maar nee, wel de poen opstrijken en achteraf lekker de boel afzeiken, nee dat is intelectueel hoor. En dan de opmerking over het publiek dat was ook een hele fijne.

Ik heb absoluut niks met hocky, maar als er dan een serie foto's wordt geplaatst van mensen met een stick en een balletje, haal ik het niet in mijn hoofd om daar dan opmerkingen over te maken zoals in dit topic wel gebeurt.
Beetje flauwe opmerking in mijn ogen.
Mensen geven hun mening en dat mag hier gewoon.
En om zo'n opdracht dan niet te doen? Ech wel!!
Centjes verdien je om je hobby te bekostigen, en als je dan je spulletjes hebt ga je dat doen wat je leuk vind. Niks mis mee!
Ik doe ook weleens een bruiloft terwijl ik dat liever niet doe. Maar daardoor kan ik wel op tijd leuke dingen op TFP doen.

En wat Dries Roelvink betreft: Oordopjes in, tijltje mee en dan gewoon je geld verdienen. :wink:

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Moet je na de bruiloft ook de foto's van het paar op internet zetten met gelijksoortige opmerkingen erbij, maak je goeie reklame.

Oh ja en voor ik wordt beschuldigd fan te zijn van Dries, dat ben ik dus absoluut niet.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Jeep schreefCOLONMoet je na de bruiloft ook de foto's van het paar op internet zetten met gelijksoortige opmerkingen erbij, maak je goeie reklame.

Oh ja en voor ik wordt beschuldigd fan te zijn van Dries, dat ben ik dus absoluut niet.
Ik vind dat je het erg ver zoekt, en blijf het flauw vinden.
Maargoed, I rest my case. Back on topic please. :wink:
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Jeep, ik zou niet eens gevraagd worden voor zo'n shoot. En dat iemand met tegenzin een opdracht uitvoerd, dat gebeurd heel vaak, zeg maar iedere dag op ieders werk wel een keer.

Maar als, zoals Constant al aangaf, Dries zich zelf ook al niet zo serieusn neemt. EN dat hij nu misschien meer verdient dan een gemiddelde amateur fotograaf dat is ook logisch, maar ik geloof dat niemand, maar dan ook niemand over het intellect van Dries of zijn/haar bewonderaars heeft gesproken, behalve jijzelf.

Je insinueerd dat hij als zanger en de luisteraars het kootjes volk zijn en dat als je daar niet van houdt automatisch denkt dat hij minderwaardig of dom is. De enige die dat zegt.schrijft ben jezelf dus neem je van alles aan en ga je meteen afgeven op hockey. :D

Een beetje Calimero gedrag, niemand zegt wat en dan ageren zodat het een stigma wordt en ook nog geinitieerd door diegene die geen stigma willen.

Van mij mag hij met zijn zonnebank harses lekker zingen en veel geld verdienen en ik ben jaloers op de hoeveelheid geld die hij daarmee verdient maar laat hockeyend nederland daar buiten.

Doet mij een beetje aan de 010-020 discussies. 010 geeft altijd af op 020 en 020 heeft het nooit over 010 tenzij er iets over gezegd wordt. Maar 010 zit op voorhand al in de verdediging. En ik kom uit 030, werk in 010 en vind al het huidige nederlandse voetbal niet om aan te zien. Lekekr puh.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Dries Roelvink heeft bewust sinds de start van zijn carriere een anti-held/underdog status aangenomen, zogenaamd geboycot door Hilversum, de platenmaatschappijen, het grote publiek etc. Hoe harder hij wordt afgekraakt door de meerderheid, hoe meer zijn fans van 'm gaan houden. En als wij dit soort grappen niet over hem maken, dan doet hij het actief zelf.

Hoort bij zijn marketing strategie. En het werkt want ik heb nog nooit iets van 'm gehoord, maar ik weet precies wie het is (en met mij vele anderen).

Je doet Dries als niet-fan dus groot tekort door 'm niet af te kraken :P . En als je tegen zijn fans zegt dat de muziek "herrie" is (met een knipoog :wink: ), dan zullen ze er alleen maar meer van gaan genieten.
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Of je nu wel of geen fan bent van Dries Roelvink maakt mij niet zo uit.
Of je nu een lager niveau hebt als je wel fan bent? Dat vind ik misschien wat vergezocht. Smaken verschillen en dat is maar goed ook, anders wordt het een hele saaie bedoeling in dit land. Houd ook in dat je over smaak moet blijven twisten, anders is de jus zo van het leven.

Op een avond als deze, staat de gezelligheid en het lekker meeblèruh centraal. En dan denk ik dat je met een artiest als Dries Roelvink best een fatsoenlijke naam in huis haalt.

Maar om nu te zeggen dat ik niet kom fotograferen omdat Dries Roelvink komt? Dat vind ik dan weer te ver gaan.
Wat Marius zegt; het verdient geld en daarmee wordt een gedeelte van de hobby bekostigd.

Maar er was uiteraard nog meer dan Dries hoor. Dit topic is meer een persoonlijk schreeuw dat er niet altijd leuke dingen te fotograferen zijn.
Beetje leedvermaak zeg maar. Natuurlijk zijn er ook fatsoenlijke gelukte foto's van Dries.

En daarnaast kwamen er nog meer artiesten. En dan van lokale bodem. Misschien landelijk niet zo'n naam als Dries, maar hier in de regio toch behoorlijk populair. En dat zijn meer de namen waar de klant op zit te wachten. De klanten zijn lokale media. Die vinden lokale artiesten en mensen belangrijker dan Dries. Natuurlijk is zo'n foto als de derde ook wel geschikt voor redactionele doeleinden. Maar echt lokaal is anders.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLON En daarnaast kwamen er nog meer artiesten.
Ja, lijkt me logisch!! Anders had je wel erg veel moeten clonen om zoveel publiek op de plaat te krijgen!! :D

Zo, en nu hou ik op, want nu word ik zelf flauw! :wink:
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ja ga jij maar onbekende scherpe beauties plaatsen in bladen. :twisted:

Je mag van mij wel over op de Linda op is dat een verkeerd segment?
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONJa ga jij maar onbekende scherpe beauties plaatsen in bladen. :twisted:

Je mag van mij wel over op de Linda op is dat een verkeerd segment?
volgens mij mis ik de cloe, of ik ben blond. :roll:
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Jeep schreefCOLON
'Als ik kijk naar de inhoud van bovenstaande qoute's, dan zegt mij dat een hoop over de schrijvers'"
Bedankt.
Realiseer jij je wel dat deze foto's, niet zijn geplaatst om over de kwaliteit van de foto's te oordelen, maar over de inhoud.
Kijk eens in welke rubriek deze zijn geplaatst.
Ik hoop dat je met bovenstaande opmerking jouw realiseert, dat je de plank volledig mis slaat, over het oordeel van de schrijvers.
Jeep schreefCOLON 'haal ik het niet in mijn hoofd om daar dan opmerkingen over te maken zoals in dit topic wel gebeurt'
Reageren mag altijd, echter kijk eerst even met wat voor bedoeling, deze foto zijn geplaatst.

Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar