Tip: goedkope grip voor de 5D + mini review

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Nadat ik een verhaaltje las op Photo Net, ben ik eens gaan kijken op de eBay shop van de verkoper van goedkope grips voor de 5D. I know, het is in Hong Kong, en waarom een El Cheapo grip kopen als je zoveel geld aan een 5D besteedt? In de eerste plaats is niet elke HK shop een oplichter en in de tweede plaats denk ik dat ik de grip niet zo vreselijk veel zal gebruiken, en dan is €204 best een bedrag. Uiteraard is de originele Canon BG-E4 grip helemaal gemaakt voor de 5D enzo, betere kwaliteit en alles.

Echter...ik heb die grips gescoord, inclusief 2 immitatie batterijen erbij (dezelfde als uit de IA alhier) voor maar $10 (€6.50) meer voor in totaal $106 (€68 ). Lijkt me een leuke deal. En dat wilde ik even delen. Misschien heeft iemand er nog wat aan.
Laatst gewijzigd door 2 op Mike Philippens, in totaal 23 keer gewijzigd.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Mike immitatie batterijen bestaan niet. Wel andere dan diegene met een Canon sticker welke in opdracht van Canon door een batterijen fabriek gemaakt worden. Dus misschien kom en jou 511 compatibele batterijen niet uit dezelfde fabriek als diegene waar Canon een deal mee heeft, maar dat betekent niet dat ze minder zijn. Hooguit anders.

Immitatie batterijen zijn waarschijnlijk lege kartonnen hulzen voor in een vitrine. :twisted:

Ik word zo gaar over de discussie origineel namaak/immitatie. Canon maakt GEEN batterijen net zo als er geen automerk is welke snelheidsmeters maakt. Er zijn er maar een paar die die dingen maken voor auto's : Motometer en VDO en die leveren net zoals Bosch zaken aan auto leveranciers.

Maar veel plezier. Kun je misschien wel aangeven hoe lang het duurde of je nog moest bij betalen, en of de grip dezelfde features heeft als de BG-E4 dus kan hij hetzelfde. Ik weet dat Delta grips wel eens minder knoppen hebben en dus niet allen goedkoper zijn maar ook minder mogelijkheden bieden waardoor portrait schieten niet mogelijk was.

Trouwens je Toploader doet het nog steeds erg goed aan mijn lowepro harnas :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONIk word zo gaar over de discussie origineel namaak/immitatie.
Relax man...het zit je blijkbaar erg hoog. Waar maak je je nou zo druk om? Interesseert mij het nou wie die accu's wel of niet maakt? Ik weet ook wel hoe het werkt, maar ik (en velen met mij) gebruiken de term immitatie om aan te geven dat er geen Canon merkje op staat. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat het slechte accu's zijn. Ik snap dus niet waarom je hier zo van leer trekt. Slaat helemaal nergens op in dit verband.
Kun je misschien wel aangeven hoe lang het duurde of je nog moest bij betalen, en of de grip dezelfde features heeft als de BG-E4 dus kan hij hetzelfde.
Volgens die review en zoals je op hun site kunt zien, is ie gewoon functioneel hetzelfde. Hij is alleen van plastic gemaakt en die andere van magnesium. Lekker belangrijk zou ik zeggen.
Bijbetalen is geen sprake van. $106 is incl $19 verzendkosten en $2 verzekering. Niet heel erg veel om iets vanuit Hong Kong te versturen. Deze shop heeft een goede rating (I know, kan gefaked worden), maar ik heb er al meer goede dingen over gehoord. Dankzij de kinderarbeid in China kosten die dingen gewoon niet zoveel. En er zal wel heel veel foute chemicaliën in zitten die erg slecht zijn voor het millieu. De grip niet opeten dus... ;)
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Mike Philippens schreefCOLONRelax man...het zit je blijkbaar erg hoog. Waar maak je je nou zo druk om? Interesseert mij het nou wie die accu's wel of niet maakt? Ik weet ook wel hoe het werkt, maar ik (en velen met mij) gebruiken de term immitatie om aan te geven dat er geen Canon merkje op staat. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat het slechte accu's zijn. Ik snap dus niet waarom je hier zo van leer trekt. Slaat helemaal nergens op in dit verband.
Mike omdat hier nog al regelmatig topic overgenomen worden of gestart worden met die vreselijk ....... vraag of het kwaad kan. Als of ze sony Batterijen in een Walkman doen. Daar doet men toch ook Varta of Duracell in.

Maar als het niet om penlights gaat dan is het in eens heeeeeeeeeeel anders.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONMike omdat hier nog al regelmatig topic overgenomen worden of gestart worden met die vreselijk .......
Weetik...maar dat deed ik dus helemaal niet. Je schoot je kruit dus iets te vroeg af. Neem een biertje... 8)
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
becool_nl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2007 18:08
CONTACTCOLON

altijd lekker, neem er zelf ook één :)
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Op de foto`s ziet het er niet verkeerd uit iig.

(O ja, ik drink nu een erg lekkere Hefe :wink: ).
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Hefe? ben benieuwd. :)

Ik kijk nu al uit naar een Kasteeltje Triple :roll:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Hefe is altijd lekker! (en dan vooral Dunkel, niet Hell)

Ik bestel dat soort zaken gewoon via de IA. Iets makkelijker :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLONHefe is altijd lekker! (en dan vooral Dunkel, niet Hell)
Ik bestel dat soort zaken gewoon via de IA. Iets makkelijker :)
Wat is er dan makkelijker dan op het 'Buy Now' knopje drukken op FleaBay? En als echte Hollander moet het prijsvoordeel je toch ook wel iets zeggen?
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
Carolina165
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 09:44
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Dankzij de kinderarbeid in China kosten die dingen gewoon niet zoveel.

Sorry maar deze opmerking vind ik een beetje smakeloos. Misschien bedoel je het grappig en het is hier niet de plaats om over dit soort zaken te discussieren, maar jongens, kinderarbeid, het is toch bizar dat dit gebeurt. En hoewel misschien als grap bedoeld, is het toch de wrange waarheid dat deze zaken daarom inderdaad :oops: gewoon niet veel kosten.

Sorry moest ik toch even kwijt.... :oops:
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik geloof niet dat Mike dat zo bedoeld heeft.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Carolina165
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 09:44
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Nee dat lijkt mij ook niet, eigenlijk weet ik ook wel dat dit niet zo bedoeld wordt, maar zulke dingen 'flap' je er eigenlijk ongemerkt uit...zelf ben ik ook niet vies van galgenhumor hoor :twisted: ... maar dit viel gewoon net ff verkeerd.
No hard feelings naar Mike toe overigens, maar het is gewoon even stof tot nadenken, en verder gewoon gezellig verder babbelen over van alles op dit forum hoor !!

Groetjes :D
Carolina
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Ik zal verder geen brede maatschappelijke discussie over kinderarbeid gaan voeren, dus laten we het daarbij laten.

Ik heb 'm inmiddels al binnen. Erg snel moet ik zeggen. Eerste indruk: ziet er goed uit, voelt goed aan in de hand. Zeker niet El Cheapo. Vanavond maak ik wat kiekjes en schroef ik 'm onder de cam.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Ik zal mijn impressie met wat pics ondersteunen.

Ik heb 'm net ook even onder de cam geprikt. Wat dat betreft is ie ook helemaal hetzelfde als de BG-4E van Canon: een goed plekje waar het batterijklepje in geschoven kan worden (met dezelfde uitsparing zodat ie blijft zitten en niet rammelt).

Hij voelt goed aan, niet licht of goedkoop en zeker niet 'flimsy'. De grip is van glad plastic en de 'grip' delen zijn voorzien een rubbercoating die vrijwel identiek is (qua motief/structuur) aan de rubberdelen op de 5D. Alleen voelt het op de grip iets stroever aan als op de camera. Ik vind het prima, het voelt zeker (als in: hij zal niet uit je handen glijden) en solide aan.

Er kunnen 2 accu's in, of een (meegeleverd) laatje met een stel AA batterijen. Leuk voor nood, maar het lijkt me niet ideaal. En als je zoveel AA's kunt meenemen, koop dan liever een stel van die Phottix accu's. Zijn ook niet duur en gaan een stuk langer mee dan die AA's.

De knoppen die erop zitten werken allemaal prima en voelen ook niet cheap aan. Ze hebben allemaal een positief drukpunt. De ontspanknop heeft 2 duidelijke drukpunten (AF, en afdrukken). Wat dat betreft is het beter als mijn 1D MkII, die een heel gevoelige verticale ontspanknop had.

Kortom: ik ben enthousiast. Ik heb slechts één kritiekpunt, maar die gaat ook op voor de BG-4E (Phottix heeft het ding gewoon schaamteloos gekopieëerd): hij is aan de voorkant iets tè hoekig. Daardoor is het net alsof je een baksteen vast hebt als je 'm in de portretstand hebt. Bij de 1D is dat afgerond en iets smaller. Pakt een stuk lekkerder beet.

En het leukste is de prijs. Ik heb 'm gekocht met 2 (Phottix) accu's erbij. Je kon 'm ook zonder die 2 accu's kopen, maar dat scheelde maar $10. Dat laten we niet liggen voor die €6,50, toch? Grapje kost, inclusief verzending $106 ($85 + $19). PayPal heeft €69,28 voor me afgetikt. Niet veel als je ziet dat Canon €200 voor dat ding wil hebben.
Ik heb 'm op 22-5 gekocht en betaald. Die Hong-Kong meneer heeft 'm vervolgens de 25ste op de post gedaan en hij is 31-5 bezorgd (was alleen niet thuis). Niet slecht voor iets dat uit Hong-Kong moet komen. Verder geen bijkomende kosten of up/cross-selling gedoe. Nette toko en goede afhandeling. De grip en de accu's zaten elk in hun eigen blisterverpakking, met bubbeltjesplastic eromheen getaped. Dit alles in een grote envelop. Had beter gekund misschien, maar ik denk niet dat dit snel zal beschadigen. Blister is erg hard en de bubbels vangen schokken ook aardig op. Ik hoop dat dit wat angst wegneemt voor alles wat van eBay en/of Hong Kong komt.

Er zit overigens een redelijk uitgebreide handleiding bij, ook in het Nederlands. Met voldoende plaatjes en zonder onhandige Babelfish vertalingen.

Wat pix:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Mike Philippens, in totaal 3 keer gewijzigd.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Mike dat ziet er idd goed uit. Idd net zoals het eigen merk. Ik vind die Hahnel en Ansmannen vaak opvallend nep. Maar deze zien er goed uit. En voor dat geld zeker. Eigenlijk vind ik dat dat de prijs zou moeten zijn voor een stuk plastik en wat draadjes.

Wat ik wel raar vind op de foto is dat nokje wat je weg kan halen als je een vastevoeding wilt plaatsen voor studio werk. Bij mijn weten zit die bij de BG-E1 van de 300D, de BG-E3D van de 10D en de BG-E2 van de 20/30D meer aan de zijkant dan direct naast het klepje en dus kan hij zonder knikken hangen in de portrait stand wat voor studiowerk handiger is of lijkt en zeker met een 5D die je waarschijnlijk vaker in een studio zult tegen komen dan een Cropcamera. Maar is dat bij de eigen Canon grip ook zo?

Wat ik wel leuk vind is die diagonale deuk aan de achterkant. Maakt hem net wat speelser en idd wat minder lomp vierkant. Wat ik overigensook voor de achterkant vind gelden voor al die grips van Canon.

Wat ik zelf er lelijk vind en dat zit in alle grips van Canon is dat hij aan de gripkant glad doorloopt en aan de linker kant van de camera ene V vormige inkeping heeft. Bij Pentax en Nikon loopt er een stukje omhoog waardoor de grip aan de linker kant ook een geheel wordt met de camera. Dus Canon als je dit leest; pas de prijs aan en geef de grips iets meer jeu en oja verlaag de prijs van Zonnekappen dan gaat iedereen aan de grip en zonnekap.

Mike bedankt voor de review!

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONWat ik wel raar vind op de foto is dat nokje wat je weg kan halen als je een vastevoeding wilt plaatsen voor studio werk. Bij mijn weten zit die bij de BG-E1 van de 300D, de BG-E3D van de 10D en de BG-E2 van de 20/30D meer aan de zijkant dan direct naast het klepje en dus kan hij zonder knikken hangen in de portrait stand wat voor studiowerk handiger is of lijkt en zeker met een 5D die je waarschijnlijk vaker in een studio zult tegen komen dan een Cropcamera. Maar is dat bij de eigen Canon grip ook zo?
Zit zo te zien op de BG-4E ook zo. Ik heb even gekoekeld en vond een plaatje waarop dezelfde uitsparing zichtbaar was. In het geval dat jij noemt lijkt het me ook lastig. Maar aan de andere kant: een vaste aansluiting gebruiken als je de camera in je hand hebt lijkt me bijzonder onhandig. En met 2 accu's kun je langer achter elkaar fotograferen dan je model kan volhouden denk ik.

Vaste stroom gebruik je eerder als je 'm op een statief hebt staan en bv remote control doet. Dan zitten die draden niet zo in de weg.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar