Bekerfinale WVF 6

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Heel veel kader, ruggen en rook op de foto's.
HElaas veel te weinig echte aktie foto's, dit doet me meer denken aan een stel hooligans en minder aan voetbal.

GRt Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Kwam ook in de buurt van hooligans, goed hè bij een zesde amateurelftal. Bedankt voor de opbouwende feedback.
MaartenK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 23:08
WoonplaatsCOLON Enschede

Goed, een poging tot een opbouwende reactie dan.
Algemeen: Bij een paar foto's mis ik een goede timing. Bij andere zou een goede uitsnede wonderen kunnen doen. Of kan je tijdens de opname meer proberen in te zoomen.
Verder ontbreken gegevens over de instellingen: scherpstelling, one shot of beeldreeksen, lens, brandpuntsafstanden, belichtingstijden etc. Dan wordt commentaar geven ook lastig.

Per foto:
1. Met deze ruggen kan ik inderdaad niet veel.
2. Mooie foto. Supporters horen er ook bij. Wel even de palen rechtzetten.
3. Beter weglaten. De scene kennen we al en foto 2 is veel beter.
4. Mooie closeup van de scheids, maar wat is hij aan het doen? Als je even gewacht had met de foto, dan was het misschien een stuk duidelijker geweest.
5. Hier zou een flinke krop een stuk verbetering kunnen brengen. De man in het doel moet op de foto en natuurlijk de juichende spelers. Alles links op de foto is overbodig. Verder is het gewenst de bal er helemaal op te hebben.
6. Op zich een hoog ruggehalte maar de foto wordt sprekender als er alleen maar rode spelers opstaan. Dus de grensrechter wegsnijden.
7. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden wat de scheidsechter van plan is. Er moet een veel sprekender scene zijn geweest, waarin de dader daadwerkelijk wordt aangesproken.
8. Mooie scene waarin flink gesneden moet worden. Alleen de schutter en de bal handhaven, met alles ertussen natuurlijk.
9. De krop is al beter, maar ook hier kan er een flink stuk van de foto af.
10. Ruggen

Groetjes,
Maarten
EOS 7D, Tokina 11-16mm f/2.8, EF-S17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 60mm f/2.8 USM Macro, EF 70-200mm f/2.8L USM, EF 400mm f/5.6L USM, 430EX
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Bedankt voor het kijken naar de foto's en, in deze zeker wel, een stuk opbouwende kritiek te geven. Toch wil ik nog wel even een reactie erop teruggeven:

1: klopt
2: -
3: om aan te geven wat het effect van de rook was. hele veld stond vol en er moest gewacht woren met aftrappen. bij een wedstrijd van het 6de, fantastisch toch
4: was te laat. scheids deed de gele kaart alweer terug
5: het verslagen teruglopen van de keeper (schouders lekker naar beneden) wilde ik erop laten. bal had er helemaal op moeten staan.
6: de grens was van de tegenstander meen ik, zijn glimlach misstaat dan ook. ik zie op deze foto om eerlijk te zijn eigenlijk niet zoveel ruggen en ik vind dat de emotie van een doelpunt goed te zien is
7: juist de vraag: "wat gaat er gebeuren" intrigeerd bij deze foto
8:de reactie van de man rechts die een schot hard op zich ziet afkomen wilde ik erin laten
9: klopt
10:klopt, maar ja... kon hem niet anders maken van waar ik stond en wilde het moment er wel op hebben
canon 40D en toebehoren
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar