canon eos 1d(s) (mark 2)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
20d-user
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2005 19:07

na hier wat rond gelezen te hebben is het mij opgevallen dat ik hier een paar eos digitaal modellen nergens tegen kom

namelijk de canon 1d, 1ds (mark 2) zijn er hier mensen met deze camera
of mensen die ervaring hebben met deze kamera
Gebruikers-avatar
willemth
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 16:03
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Zou heel graag willen maar voor mij nog wat te prijzig.

id rond 4000€
ids rond 7000€

Even doorsparen dus.
Groetjes Willem
Bas
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2004 17:50
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

dat verklaart waarschijnlijk ook waarom je ze nog niet voorbij hebt zien komen. Dit zijn profesionele DSLR cameras en zeer kostbaar
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Toch heb ik wel één of twee gebruikers hier op het forum langs zien komen met zo'n camera.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
plofkip300d
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 21:37

Vriendlief heeft er sinds vorige week een. Gehaald bij Konijnenberg in Den Ham (waarom zit zo'n goede winkel in de middle of nowhere?)
Sinds hij er een heeft besta ik niet meer geloof ik :D

Een beest van een camera zeg, maar ik stort me wel op m'n 300-deetje...
Let's priegel
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Het is niet alleen de prijs van de camera. De kwaliteit van de 1Ds MkII komt al dicht in de buurt van de maximale kwaliteit van de lenzen te liggen. Een investering in een dergelijke camera is ook het overboord gooien van al je prachtige zoomlenzen, en overstappen op vaste brandpuntsafstanden van de lenzen uit de L-serie.

Hou dus (als je het echt goed wil doen) rekening met een investering van 15.000 tot 20.000 Euro.

Aangezien ik niet voor mijn werk afhankelijk ben van mijn camera, zal ik die stap nooit nemen.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Fotografie is nog steeds een hobby van me en niet me werk.
Dus daarom kan ik een prof. body nog niet voor mezelf verantwoorden.
De 300D heeft nu nog geen grenzen voor mij, misschien later nog ooit de 350D / 20D kopen.
Niet dat een prof. body niet leuk is, maar gewoon simpel weg TEveel van het goede...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
plofkip300d
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 21:37

@BasZ Ja ik vermaak me ook goed met de 300D, afgezien dat ik graag een zwarte had gehad:-)
Toch lijkt het me wel gaaf om met zo'n prof toestel te kunnen schieten, maar aangezien fotograferen voor mij meer iets voor 'de leuk' is, is de 1D niks voor mij (voorlopig :lol: )
Let's priegel
20d-user
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2005 19:07

dbode schreefCOLONHet is niet alleen de prijs van de camera. De kwaliteit van de komt al dicht in de buurt van de maximale kwaliteit van de lenzen te liggen. Een investering in een dergelijke camera is ook het overboord gooien van al je prachtige zoomlenzen, en overstappen op vaste brandpuntsafstanden van de lenzen uit de L-serie.

Hou dus (als je het echt goed wil doen) rekening met een investering van 15.000 tot 20.000 Euro.

Aangezien ik niet voor mijn werk afhankelijk ben van mijn camera, zal ik die stap nooit nemen.
is de Canon EF 28-300/3.5-5.6 L IS USM dan soms geen goede lens voor de 1Ds MkII (leek mij wel een leuke start set) :D
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

20d-user schreefCOLON is de Canon EF 28-300/3.5-5.6 L IS USM dan soms geen goede lens voor de 1Ds MkII (leek mij wel een leuke start set) :D
Persoonlijk is die lens niet echt optimaal te noemen.
Wel een leuk bereik maar dus echt niet lichtsterk plus veel te duur!

Zo eerder dan gaan voor de Canon EF 70-200/2.8 L USM IS (met de 2,0 converter).
Plus Canon EF 17-40/4.0 L USM voor groothoek...
Ben je nog goedkoper uit ook nog, plus toch L-glas...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

In de spotters wereld zie je wel steeds meer gasten overstappen van D30/D60/10D naar 1D2 of vanb Nikon D100 naar Nikon D1H (1D2 van Nikon).

Dit is eigenlijk meer omdat die cams al 2 jaar afgeschreven zijn en er voor hun eigenlijk geen upgrade is. Die hebben nu 1D2. Hoorde ook wat mensen die m'n 20D hebben geprobeerd toen hun 1D2 nog in bestelling was dat ze eigenlijk de 20D ook wel voldoende vonden, maar de 1D2 al was aanbetaald. Geen spijt van maar 20D + nieuw wit vonden ze ook wel leuk.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
cvaniperen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2004 15:32
WoonplaatsCOLON Kerkwijk

Een 1Ds moet je toch zien als een goed alternatief voor middenformaat fotografie. Als je de prijzen daarmee vergelijkt is de 1Ds een koopje... :wink:
1Ds MKII en een hoop glas
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Zou zelf dan voor de 1D2 keizen ipv 1Ds of 1Ds2. Puur de snelheid. 1Ds2 toch meer portret fotografie heb ik me laten vertellen.

16Mp wel leuk.. 400mm lens erop en dan zelf croppen dan heb je leuke crop factor van bijv. 4x. 4Mp over en virtueel 1600mm ;-)

Moet die 1Ds2 maar eens voor een weekend gaan meenemen bij capi vandaan, even weekendje spelen.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

1DsII zou het dan voor mij worden, aangezien de 4 fps meer dan genoeg is...
Plus de sensor size van 36 x 24 mm is natuurlijk erg nice :)
Maar denk dat de Canon EOS-1Ds Mark II toch wel de beste DSLR is die Canon gemaakt heeft...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
M3 eXtreme
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 625
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 11:49
WoonplaatsCOLON Bodegraven

Ik denk zelfs de beste DSLR ooit door wie dan ook gemaakt. zou geen betere cam weten qua kwaliteit die die uitpoept
[size=75]Canon EOS D60 [color=red]|[/color] Canon EOS 20D [color=red]|[/color] Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM [color=red]|[/color] Talens 820 statief[/size]
Wouter de Vries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2005 07:35

BasZ schreefCOLON1DsII zou het dan voor mij worden, aangezien de 4 fps meer dan genoeg is...
Plus de sensor size van 36 x 24 mm is natuurlijk erg nice :)
Maar denk dat de Canon EOS-1Ds Mark II toch wel de beste DSLR is die Canon gemaakt heeft...
Is het niet zo dat als je de 1DsII op 8,2 Mp zet je er dezelfde snelheid mee haalt als de 1DII?

Doe mij dan de toch de 1DsII maar dan kan je alle kanten op.
Gebruikers-avatar
M3 eXtreme
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 625
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 11:49
WoonplaatsCOLON Bodegraven

Klopt, alleen de sensor verschilt eigenlijk bij die 2 camera's.
[size=75]Canon EOS D60 [color=red]|[/color] Canon EOS 20D [color=red]|[/color] Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM [color=red]|[/color] Talens 820 statief[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

M3 eXtreme schreefCOLONIk denk zelfs de beste DSLR ooit door wie dan ook gemaakt. zou geen betere cam weten qua kwaliteit die die uitpoept
Dat zou ik niet zo snel zeggen... Aangezien Fuji ook aardige DSLR maakt zoals de S3 Pro...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLONDat zou ik niet zo snel zeggen... Aangezien Fuji ook aardige DSLR maakt zoals de S3 Pro...
Met alle respect voor de Fuji, maar ik denk dat de 1DsII toch wel een klasse hoger is, al is het alleen maar vanwege het feit dat de Fuji geen fullframe camera is. Volgens mij is hij trouwens de enige fullframe digitale camera in het 35mm segment, maar dat terzijde.

http://www.dpreview.com/reviews/compare ... i&show=all
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Vind niet dat je die 2 cams puur op specs mag vergelijken...
Vooral de kleurdiepte van de Fuji is erg goed te noemen (sprekend uit eigen ervaring).
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar