Start van de elfsteden roeitocht 2008

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

1. Het startpunt de "Stânfries" in de Prinsentuin in Leeuwarden.
Afbeelding

2. Er was genoeg publiek
Afbeelding

3. Waar zouden we zijn zonder de officials?
Afbeelding

4. De eerste die van start ging
Afbeelding

5. Nummer twee werd na 500 meter al ingehaald door nummer drie.
Afbeelding

6. De dames waren ook ruim vertegenwoordigd en bloedje fanatiek.
Afbeelding

7. Nog zo'n stel fanatiekelingen.
Afbeelding

8. Ook de middelbare leeftijd was vertegenwoordigd.
Afbeelding

9. Hoewel deze zie je denken:"Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen"?
Afbeelding

10. Maar die blik kwam ook voor bij de jonkies.
Afbeelding
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Voor mij iets te veel foto's om stuk voor stuk te beoordelen.... Lijkt me een leuk evenement!
Wel wat dingen die opvallen.
Ten eerste heb je alles met sluitertijd voorkeuze gemaakt, waarom gebruik je die stand?
Alle foto's ogen wat donker, net alsof ze in de schemer gemaakt zijn. Ik zie in al je foto's dat je 1/3e stop hebt onderbelicht, waarom heb je daarvoor gekozen?
En in veel van je foto's zie ik wat hinderlijke onscherpte, zeker op gezichten is dat vervelend kijken. Ik zie dat je nabewerkt (aan die borders die je zelf waarschijnlijk erg mooi vindt... :wink: ), maar verscherp je je foto's ook indien nodig?

Ik hoop niet dat het te negatief klinkt, ik wil alleen wat dingen laten zien die me opvielen.
Succes verder,
Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Het was ook als een serie bedoeld en ja het zijn er tien uit de ruim 160 die gemaakt zijn. Deze gaven m.i. het beste de sfeer weer van het evenement.
De foto's zijn gemaakt tussen 20.00 en 21.00 uur, dus dat schemering dat klopt wel.
Vanwege het waterelement in deze happening, zat ik in mijn kleine boot en kon tussendoor geen andere plek kiezen omdat je dan de roeiers zou hinderen. Het roeien veroorzaakt nogal wat golfslag en er zal hier en daar best wel wat bewegingsonscherpte in zitten helaas.
Ik heb gekozen voor de Tv stand, om te voorkomen dat de camera een tijd zou gaan gebruiken waar, door het schommelen van de boot het fotograferen onmogelijk zou zijn.
De onderbelichting heb ik gekozen om te voorkomen dat door het wisselend licht de "witte" partijen uitgebeten zouden raken.

Ja er moet nog een hoop geoefend worden om van "studio stills" over te gaan naar zeer dynamische onderwerpen. Toch bedankt voor je opmerkingen.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
D.anoniem
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 12:30

Ik vind de foto's niet zo spectaculair, ze zijn niet allemaal scherp en de kleuren kunnen ook beter. Maar blijf posten, daar leer je veel van!

Suc6 :D
400D|grip|18-55|35-70|Lowepro flipside|
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Probeer storende elementen op de achtergrond te houden, zie bijv. auto met deuk en andere auto's die langs het water staan, je blik gaat daar eerst heen en dan zie je ene klein roeibootje. Probeer wat extra in te zoomen of zoek een andere plek, ga door de knieen enz.

Vooral door gaan en lekker oefenen.

Grt JAn
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Zoals in mijn voorgaande post al vermeld, zat ik in mijn bijboot en kon zonder overlast voor de roeiers geen andere plek zoeken. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt en er het beste van maken. Als je druk bezig bent met knippen en een meneer zet zijn auto in jou werkgebied, ja dan wordt het problematisch.
Het extra inzoomen is ook niet echt een optie, want dan krijg je te weinig van de roeiboot te zien.
Je ziet het is niet altijd mogelijk de meest ideale omstandigheden te hebben.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Jeep schreefCOLONJe ziet het is niet altijd mogelijk de meest ideale omstandigheden te hebben.
...en dat betekent ook weer dat je domweg niet met geslaagde foto's thuis komt - dat moet je dan ook accepteren. Voor de kijker is het nooit interessant hoe moeilijk het was voor de fotograaf; al moest hij er op z'n kop aan een liaan boven een 100 meter diepe afgrond hangen, als het beeld niet top is, dan is de kijker niet tevreden. Zo werkt dat nu eenmaal ;).

Los daarvan zie ik veel onscherpte, dat is niet nodig. En zo'n foto als jouw tiende, die kun je ook gewoon anders croppen waardoor die auto er niet zo prominent in beeld staat.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar