fotolocaties [update 20-03-09] [VERZAMELTOPIC]

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Samen met mij zullen er wel meer zijn die af en toe zin hebben om er op uit te trekken, maar niet weten waar naartoe te gaan. Daarom hier een lijstje met sites die kunnen helpen een locatie te vinden:

Natuurgebied in Nederland Lijst op wikipedia met natuurgebieden in Nederland, verdeelt per provincie.

Nationaal park van Nederland Lijst op wikipedia met de nationale parken in Nederland.

lijst met dierentuinen Startpagina pagina met onder andere een lijst van dierentuinen in Nederland, België en verschillende andere landen.

Natuurkaart Een site waar je makkelijk op postcode alle natuurgebieden kunt opzoeken in een regio.

http://vogelkijkhut.nl/, een site waar alle vogelkijkhutten te vinden zijn. Wellicht handig voor de beginnende vogelaar.

http://www.snapspots.nl, een site waar je op categorie kunt selecteren.

En mocht je zelf een goede locatie in Nederland of België weten, die niet op de site staat, heb ik er niets op tegen dat je hieronder er een omschrijving van maakt. Graag zo volledig mogelijk, inclusief in welke categorie het hoort. Laat het een topic worden waar iedereen ideeën kwijt kan en uit kan halen. Ook links naar site's met mooie lokaties zijn van harte welkom, die zal ik dan in het lijstje opnemen.
Laatst gewijzigd door 6 op geert h, in totaal 20 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Landschappen: Ooypolder, Afferdense en Deestse waarden, Kil van Hurwenen, Blauwe kamer.
Parken Arboreta in Wageningen.
Tuinen van Appeltern.

Steden: Batenburg

Als er een sticky van gemaakt wordt zoek ik er wel wat foto's bij.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Bedankt voor je bijdrage.

Op wikipedia kun je natuurgebieden doorzoeken per provincie, dus wil je wat weten over bepaalde natuurgebieden, kun je ook daar even kijken: Natuurgebied in Nederland

Voor nationale parken hebben ze een eigen pagina: Nationaal park van Nederland

Voel je eigen vooral niet bezwaard om je eigen vondsten hier toe te voegen.
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Leuk idee. Ik maak er op proef een 'sticky' van. Afhankelijk van de groei laat ik die dan wel/niet staan.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Bedankt Eric. Ik heb gelijk het eerste bericht geupdate, wanneer er hieronder interessante links komen zal ik die opnemen in het eerste bericht.
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

Volgens mij kan je van deze topic een heel eigen onderforum maken. Ik ben ook aangemeld in een duits forum en die hebben ook zoiets.
http://www.dslr-forum.de/forumdisplay.php?f=35
Heb er al een paar hele aardige locations kunnen vinden.
Misschien een ideetje?
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Enige tijd geleden zijn er een paar onderdelen samengevoegd om het forum korter te maken, dus een nieuw onderdeel erbij zie ik niet zo snel gebeuren. Daarbij komt dat de input in dit topic nog niet zo heel groot is, wat naar mijn idee aangeeft dat er niet veel vraag naar is? Wanneer je enkele locaties echter met ons wilt delen in dit topic, zou dat natuurlijk zeker gewaardeerd worden :wink:
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

geert h schreefCOLONEnige tijd geleden zijn er een paar onderdelen samengevoegd om het forum korter te maken, dus een nieuw onderdeel erbij zie ik niet zo snel gebeuren. Daarbij komt dat de input in dit topic nog niet zo heel groot is, wat naar mijn idee aangeeft dat er niet veel vraag naar is? Wanneer je enkele locaties echter met ons wilt delen in dit topic, zou dat natuurlijk zeker gewaardeerd worden :wink:
Mijn locations zijn eigenlijk allemaal in het zuidwesten van duitsland. Als daar inderdaad interesse is kan ik er wel een paar plaatsen.
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Dat gaat een beetje buiten het idee waarom ik dit topic ooit geopend heb, namelijk de gebieden die voor de meeste alhier makkelijk en relatief snel bereikbaar zijn.
Gebruikers-avatar
NdenOtter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 10:51
WoonplaatsCOLON Roosendaal

Ik heb de volgende site gevonden: http://www.natuurkaart.nl/asp/page.asp? ... urkaart.nl . Makkelijk zoeken, heeft wel wat problemen met Firefox dus beter om IE hier te gebruiken.

Groet,

Niels
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Bedankt voor je bijdrage, ik zal hem opnemen in het lijstje. Het is inderdaad een handige site, vooral het zoeken op postcode vind ik erg prettig werken, je hebt zo een natuurgebied in je eigen omgeving over het hoofd gezien.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Vandaag toegevoegd:

http://vogelkijkhut.nl/, een site waar alle vogelkijkhutten te vinden zijn. Wellicht handig voor de beginnende vogelaar.


Aanvullingen blijven van harte welkom, ook op andere vlakken als natuurfotografie.
Chanel71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 132
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 16:22
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom

Hallo

Klopt het dat de site van fotolocaties NL/Be Niet meer werkt?
Is hij nog ergens anders te vinden nu??

Groetjes

Christel
Canon EOS 20D

Canon 18-55 EF-S IS ,Canon EF - 75 mm - 300mm F/4.0-5.6 - Canon EF USM,Sigma 135-400mm F4.5-5.6 Apo DG ASF.Canon Goldfinger 25-85 USM,Canon 35-105.Tamron 18-200
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

@Christel: Ik merk nu ook dat die site uit de lucht is, wanneer hij over een paar dagen niet terug is schrap ik hem uit de lijst.

@Fred: Interessante sites, maar wanneer ik begin te zoeken geeft hij regelmatig het kaartje niet meer weer, dat schiet niet echt op. Ik probeer het later opnieuw, want ik vind het idee op zich wel goed.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De site waar het draadje mee begon werkte nog steeds niet, dus die maar uit de lijst gehaald.

Via google kwam ik op de volgende site, die mij ook wel handig lijkt en daarom ook in de openingspost toegevoegd: http://www.snapspots.nl
M van Andel
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 08:38
WoonplaatsCOLON Leidschendam
CONTACTCOLON

Zijn er nog fotolocaties in Duitsland?
"Poëzie is achteruit luisteren en vooruit zien." R. Campert
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Vast wel, maar dat valt een beetje buiten het idee van dit topic. Wanneer het recht aan de grens ligt kan er een oogje dichtgeknepen worden, maar het moet wel overzichtelijk blijven en bedoeld als dagtochtjes.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

De verschillende landschappen hebben ook kaarten van HUN provincie op hun website staan. Je hebt natuurlijk overlap, maar ik heb zojuist gekeken op natuurkaart.nl en dat is wel een lap onoverzichtelijkheid zeg!

zoek maar op gronings landschap, drents landschap, it fryske gea enz.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Vind dit topic nu net pas, maar erg fijn lijstje. Ik wil het komende jaar er eens wat vaker echt op uit trekken om in de natuur foto's te maken, daar gaan deze links erg goed bij van pas komen. Thanks all! :)
(tijdelijk afwezig!)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar