Cactus V2s trigger Update 4-5-08

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Via ebay heb ik deze radio triggers gekocht voor ongeveer 25 euro inc verzendkosten. Ik kan ze iedereen aanraden want ze doen het perfect op de 580 en 430!

Deze foto heb ik geschoten op 1/8ste power van de ex580 en in een witte paraplu.

De foto is gemaakt met een 30D + 17-40 lens op 40mm, iso 100, diafragma 5.0 en sluiter 1/40.

Omdat het veel beter werkt dan ik dacht, ben ik ook van plan om er meer mee te doen.

Afbeelding

Update

De camera die ik bij deze foto heb gebruikt was een 400D met een 24-105 f4L IS lens.
Bij deze foto had ik de flits 430ex in een boom aan de linkerkant op ongeveer 2m50 hoogte bevestigd.
Het viel mij weer op hoe krachtig deze triggers zijn. Een bereik van 30 meter of een dun muurtje is geen probleem.

De flits had ik op 1/8ste van het vermogen ingesteld en op 105mm op de flits zelf gebruikt zodat er een dunne bundel licht zou zijn ipv een brede straal.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 10 op Aestiva, in totaal 4 keer gewijzigd.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Helmpie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 566
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Dat is niet gek. Heb je een linkje van de pagina?

Groeten,

Henno
Henno

www.immagini-reali.nl
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

waanzinnige compositie...
lekker scherp...

alleen jammer van de shaduw van haar hand op het gezicht... als je de overgang wat kan vloeiender kan shoppen dan komt het anders over denkik....

leuk....
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Bedankt,

Via ebay kwam ik op deze site en hier heb ik het besteld. Levering duurde ongeveer een week:

http://www.gadgetinfinity.com/product.p ... 274&page=1
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Mooi zeg! Ik zou nog iets van boven (en links) afhalen.
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Jony
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2008 17:38

de aandacht gaat uit naar de compositie

ik vind die ruimte eromheen mooi dat laat dan vragen over om zelf in te vullen

enige wat zonde is is de schaduw van haar hand op haar kin maar dat is hier al benoemd


prachtige blik van het model trouwens!
canon eos 400D DZ kit 18 -55
Tamron 70-300 mm
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Wat Jony hier boven mij schrijft: die compositie :!: Echt gaaf! Daar ben ik van onder de indruk.
In je inleiding schrijf je al dat je dit met een flitser hebt gedaan en dat zie je vooral in het feit dat de haren wat doorlopen in de achtergrond. Ik vraag me even hardop af of je met een reflectieschermpje zoiets nog op kunt vangen. Dat scherm zou dan misschien rechts achter het model moeten staan.
Erg fijne plaat!
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
fotoon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2007 17:42

Mooie foto.

Ik zat er zelf ook aan te denken de cactus te bestellen, amar omdat ik negatieve verhalen hoorde toch amar even gewacht.

Je stemt me in positieve zin en ik denk dat ik er ook een ga aanschaffen.
anthony
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON regio rijnmond
CONTACTCOLON

Ze werken... maar het is niet alleen rozegeur.... je krijgt waarvoor je betaald.

Ik werk al een tijd met deze triggers in combinatie met EZ540 flitsers.
Ze werken niet altijd betrouwbaar, en wanneer je met meer dan 1 flitser tegelijk werkt willen ze elkaar soms hinderen.

Soms werk ik met 5 flitsers en dan gebeurt het zeer regelmatig dat er 1 of meer niet afgaan.
Ook zijn ze erg gevoelig voor batterij spanning.
En buiten werken met grotere afstanden werkt soms ook niet.
Zelf niet na antenne modificaties etc.

Het is leuk spull voor het geld.
Maar als je beter wilt kun je kijken naar de elinchrom triggers..
of als je geld hebt zijn de pocketwizzards ultiem!!

Binnekort komen de radiopoppers JR op de markt.
Die zien er veel belovend uit tegen een hele leuke prijs.
www.hamond.nl
kefje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 18:22
CONTACTCOLON

anthony schreefCOLONZe werken... maar het is niet alleen rozegeur.... je krijgt waarvoor je betaald.

Ik werk al een tijd met deze triggers in combinatie met EZ540 flitsers.
Ze werken niet altijd betrouwbaar, en wanneer je met meer dan 1 flitser tegelijk werkt willen ze elkaar soms hinderen.

Soms werk ik met 5 flitsers en dan gebeurt het zeer regelmatig dat er 1 of meer niet afgaan.
Ook zijn ze erg gevoelig voor batterij spanning.
En buiten werken met grotere afstanden werkt soms ook niet.
Zelf niet na antenne modificaties etc.

Het is leuk spull voor het geld.
Maar als je beter wilt kun je kijken naar de elinchrom triggers..
of als je geld hebt zijn de pocketwizzards ultiem!!

Binnekort komen de radiopoppers JR op de markt.
Die zien er veel belovend uit tegen een hele leuke prijs.
Ga met Anthony mee , ik heb ook de Cactus V2 triggers
en heb ze na een week buiten geshot(liggen in de kast)
misfires als gek , blijven flitsen..., getest op NIkon sbs en 430ex zelfde probleem mss dat ik een slecht setje had ben in contact getreden met verkoper maar na 1 mailtje stilte, nu werk ik met Pocketwizards (duurder) maar oh zalige dingen echt waar ,die blijven het doen ook al zet je ze ver ,hoog, tussen ijzeren balken beton er tussen prachtig gewoon.

dus denk na voor je koopt hoeveel ga je ze gebruiken en waarvoor.....
maar eens je het concept gewoon bent ga je niet meer terug....

mvg

Kef
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Zijn teveel berichten over o.a. de 430EX in combinatie met de Cactus-triggers dat het problemen geeft, dat je betere andere kunt kopen... wacht zelf ook op de Radiopopper Jr.
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hier met 2 verschillende setjes uitgeprobeerd met deze combinaties en zonder problemen:

Eos 400D + 24-105 f4L IS + 430ex

Eos 30D + 17-40 f4L + 580ex

Wel heb ik een aantal keren gehad dat hij van zelf af ging, maar ging niet continue hier. Ik denk dat ik van de 100 foto's die ik hem geflitst, de flits tussendoor ongeveer 10-15 zelf afging.

Ooh, misschien wel belangrijk om te weten. Ik moest met mijn sluitertijd onder de 1/250 ste zitten. Er boven ging niet en zag ik de flits niet terug, ook niet met de flits op High Speed.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Canoscan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007 09:07
WoonplaatsCOLON Oosterhout

Ik vind foto 2 wel wat hebben. Mooi dat je de belichting afstemt op de achtergrond en dan met de wireless trigger de persoon uitlicht.





Een hele lange ps....

Misschien een tip voor de strobist fanaten :mrgreen:

Ik ga de mijne binnnenkort te koop zettenvoor een mooi prijsje:
- 2 ontvangers
- 3 receivers

Zo genoeg spam.

Ik ga de Elinchrom Skyports halen: Ik vind de cactussen lekker om te experimenteren. Ze hebben af en toe een misfire maar voor dat geld is het toch een compromie.

Die Radiopopper Jr. worden pas laat dit jaar verwacht. En de release zal eerst, net zoals de ttl poppers, in amerika plaatsvinden. Ik verwacht dat ze eerst de introductie van de ttl triggers laten uitbloeien voordat ze de volgens hun 5x goedkopere RP-Jr. op de markt brengen.

Pocketwizzard zijn voor mij boven mijn budget


grtz Frans
[size=75]Hier staat niks, kan ik altijd nog de schuld geven aan mijn apparatuur[/size]
anthony
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON regio rijnmond
CONTACTCOLON

Canoscan schreefCOLONIk vind foto 2 wel wat hebben. Mooi dat je de belichting afstemt op de achtergrond en dan met de wireless trigger de persoon uitlicht.





Een hele lange ps....

Misschien een tip voor de strobist fanaten :mrgreen:

Ik ga de mijne binnnenkort te koop zettenvoor een mooi prijsje:
- 2 ontvangers
- 3 receivers

Zo genoeg spam.

Ik ga de Elinchrom Skyports halen: Ik vind de cactussen lekker om te experimenteren. Ze hebben af en toe een misfire maar voor dat geld is het toch een compromie.

Die Radiopopper Jr. worden pas laat dit jaar verwacht. En de release zal eerst, net zoals de ttl poppers, in amerika plaatsvinden. Ik verwacht dat ze eerst de introductie van de ttl triggers laten uitbloeien voordat ze de volgens hun 5x goedkopere RP-Jr. op de markt brengen.

Pocketwizzard zijn voor mij boven mijn budget


grtz Frans
Hou ons op de hoogte van je elinchrom aanschaf.!!!
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
www.hamond.nl
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

lijkt me dat het topic nu meer over de triggers gaat ..en niet over de fotos..maar vooruit :wink:

koop gewoon bij konijn of ergens anders een jinbei YS A setje en een hotshoe.voor op een statief......knip het x contact eraf en soldeer een minijack koppelstukje eraan ..ontvanger van de jinbei in het koppelstukje ...klaar ...werkt perfect ..door muren heen en afstand 20 tot 30 meter geen probleem ....

verloop van minijack naar jack plug aande ontvanger en het setje is klaar voor de studio ...

er zijn ook al hotshoes te koop die een minijack aansluiting hebben en ook met een doorlussing voor xplug ..met een kabeltje ertussen kun je dan al twee flitsers (off cam )aansturen zonder vertraging ...

ik werk al een tijdje met de jinbei en bevalt mij prima ...


Het spontaan afgaan vande flitser waar je het over hebt kan veroorzaakt worden door het automatisch uitschakelen van de ontvanger wat ook een ontlading tot gevolg heeft om de baterijen te sparen...
boven de 1/200 zit je ver bovende flits sync tijd...vandaar dat de flits geen effect op je foto heeft .....
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
lambocars
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2006 20:09
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Ik heb een set Elinchrom Skyports waarmee ik 2 580 EX II's aanstuur met een 40D, en ik kan perfect op 1/250e werken en heel duidelijk de flitsers zien (als dit de bedoeling is natuurlijk)
Werken perfect, geen misfires, en als de flits niet afging was dat omdat ik de auto shut off vergeten af te zetten had.

Als je het experimenteren voorbij bent is dit volgens mij de volgende stap, PocketWizards zijn te duur of je moet ze dagelijks kunnen laten renderen, met SkyPorts ben ik tenminste zeker dat de flits afgaat wanneer ik dat wil.

Mark
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Wat kosten ze?
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
anthony
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON regio rijnmond
CONTACTCOLON

Afbeelding

Elinchrom Skyport Univ. Radio-receiver/Transmitter Set 177,30EUR
Elinchrom Skyport Universal Radio-receiver Only 94,00EUR
Elinchrom Skyport Universal Radio-transmitter Only 94,00EUR
www.hamond.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar