430 EX of toch maar hoger investeren naar 580EX

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Jager252
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 19:58

Aanbieding nu bij Kamera Express voor de 430 EX € 219 Nederlands
En de 580 EX € 369 met cashback maakt € 319 Engels

Allereerst, wil het gebruiken als reportage, feesten (bruiloft) en groepsopdrachten uitjes. Is daarbij de 430 voldoende (om 100 euro te besparen) of zeggen jullie investeer gelijk in een betere versie als de 580.

Daarnaast mochten jullie zeggen. Neem de 580, kan ik dan gewoon de engelse nemen. Want is het verschil met de nederlandse puur alleen gebruiksaanwijzings boekje.

Ik heb het er wel voorover maar als ik kan besparen dan zeg ik geen nee. Graag advies.
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

welke kamera heb je?

dit kan een voordeel opleveren als je de 580 neemt...
ik heb op de 40D de 430 en ben daar over het algemeen zeer tevreden over..
kom in iedergeval binnen niets te kort...
alleen kan de 580 wat extra mogelijkheden bieden met betrekking tot menu van de kamera en ook dat hij als master kan fungeren... waardoor je bv lampen kan aansturen of een tweede flitser die als slave is gezet...

wat wil je er graag mee kunnen doen en welk materiaal heb..?
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Jager252
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 19:58

Ik schiet met een 400D. Naast het algemeen huiselijk gebruik. Wil ik het graag combineren met bedrijfsuitjes, bedrijfsfeesten en bruiloften. Dus veel mensen en groepsvorming. 'Hoffotograaf' voor het bedrijf
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dan zou ik voor de 430 gaan. Die heb ik ook, en gekocht toen ik nog een 400D had. Prima flitser (voorbeeldje).
Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Jager252
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 19:58

Oke, bedankt. Denk dat ik aan een 430 ook genoeg heb. Lekker aanbieding. Kan ik mooi nog wat besparen.
Gebruikers-avatar
Masselink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2007 15:58

Even een weerwoord:

Als je het te besteden hebt ga dan voor de 530. Zelfde als met lensen, koop goed spul en je hoeft niet weer. (wil niet zeggen dat de 430 niet goed is ;-) )straks loop je tegen de limiet aan en wil je WEL een 530. Dan kost het weer meer. Dat is mijn redenatie.

Bovendien is het prijsverschil nu kein. (relatief).

580exII
bigger, more expensive, more powerful, recycles quicker and act as a master.

430ex
smaller, less expensive, less powerful, recycles slower and can act as a slave.
:: [url=http://www.iq-loos.nl]IQ-Loos[/url] :: o.a. Een Lumix TZ1 compact Camera ::
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Masselink schreefCOLONAls je het te besteden hebt ga dan voor de 530.
Hmm... een nieuw tussenmaatje? :wink:

Maar zonder gekheid:
580exII
bigger, more expensive, more powerful, recycles quicker and act as a master.

430ex
smaller, less expensive, less powerful, recycles slower and can act as a slave.
Het verschil in lichtopbrengst tussen 430EX en 580EX wordt sterk overdreven; het is minder dan 1 stop. Ook het herladen van de 580EX gaat nauwelijks sneller dan bij de 430EX (bij gebruik van interne batterijen!).

Andere overwegingen om voor de 580EX te gaan: er kan een extern battery pack aan (en dat laadt echt sneller op!), hij is spatwaterdicht, quick release op de voet en heeft een metalen voet ipv kunststof.

In basis dus: de 430EX is een prima flitser die uitstekend voldoet in niet-extreme omstandigheden. Zoek je de robuustheid die meer bij de 1D bodies thuishoort, dan ben je beter uit met een 580EX.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Masselink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2007 15:58

jeveos schreefCOLON
Masselink schreefCOLONAls je het te besteden hebt ga dan voor de 530.
Hmm... een nieuw tussenmaatje? :wink:
Het is de de 430 EX II, wist je dat niet :-)
:: [url=http://www.iq-loos.nl]IQ-Loos[/url] :: o.a. Een Lumix TZ1 compact Camera ::
Jager252
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 19:58

Jullie praten me wel overtuigend over. Als ik echter voor de 580 ga is dat zeer zeker de moeite waard eer ik straks van mn 400D naar een betere camera ga. (denk namelijk wel aan upgrade)
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik ben inmiddels al een tijdje doorgeschoten naar de 40D (van de 400D), en hoewel ik ook wel eens met de gedachte heb gespeeld, er een 580 bij te nemen, ben ik nog niet om. Ik kom prima uit de voeten met m'n 430.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Masselink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2007 15:58

Als je een flitser hebt, dan moet de upgrade wel heel veel meer bieden dan de oude, omdat je er veel meer bij moet doen. Je praat dan al snel over € 175,- erbij omdat je minder voor je oude flitser krijgt. Dan zou ik het ook niet.

Via de cashback en omdat de prijzen dichter bij elkaar liggen is de overweging voor een nieuwe flitser in mijn ogen anders.

Het verschil bij nieuw is nu (maar) € 100,-

Dat is luttele investering als je naar de toekomst kijkt of komt er binnenkort een andere superfliter van Canon?
:: [url=http://www.iq-loos.nl]IQ-Loos[/url] :: o.a. Een Lumix TZ1 compact Camera ::
Jager252
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 19:58

Masselink schreefCOLONAls je een flitser hebt, dan moet de upgrade wel heel veel meer bieden dan de oude, omdat je er veel meer bij moet doen. Je praat dan al snel over € 175,- erbij omdat je minder voor je oude flitser krijgt. Dan zou ik het ook niet.

Via de cashback en omdat de prijzen dichter bij elkaar liggen is de overweging voor een nieuwe flitser in mijn ogen anders.

Het verschil bij nieuw is nu (maar) € 100,-

Dat is luttele investering als je naar de toekomst kijkt of komt er binnenkort een andere superfliter van Canon?
Nieuwe flitser op de markt.....wie weet...al die prijsverlagingen opeens
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Jager252 schreefCOLONJullie praten me wel overtuigend over. Als ik echter voor de 580 ga is dat zeer zeker de moeite waard eer ik straks van mn 400D naar een betere camera ga. (denk namelijk wel aan upgrade)
Don't. De 580EX is bedoeld om gebruikt te worden in combinatie met een camera die dezelfde voordelen biedt: spatwaterdicht, robuust, snel. Lees: de 1D series. Op de 400D is een 580EX absoluut overkill. Ik zou die 100 euro lekker in mijn zak houden en de 430EX kopen...
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLON
Jager252 schreefCOLONJullie praten me wel overtuigend over. Als ik echter voor de 580 ga is dat zeer zeker de moeite waard eer ik straks van mn 400D naar een betere camera ga. (denk namelijk wel aan upgrade)
Don't. De 580EX is bedoeld om gebruikt te worden in combinatie met een camera die dezelfde voordelen biedt: spatwaterdicht, robuust, snel. Lees: de 1D series. Op de 400D is een 580EX absoluut overkill. Ik zou die 100 euro lekker in mijn zak houden en de 430EX kopen...
+1
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Masselink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2007 15:58

jeveos schreefCOLON
Jager252 schreefCOLONJullie praten me wel overtuigend over. Als ik echter voor de 580 ga is dat zeer zeker de moeite waard eer ik straks van mn 400D naar een betere camera ga. (denk namelijk wel aan upgrade)
Don't. De 580EX is bedoeld om gebruikt te worden in combinatie met een camera die dezelfde voordelen biedt: spatwaterdicht, robuust, snel. Lees: de 1D series. Op de 400D is een 580EX absoluut overkill. Ik zou die 100 euro lekker in mijn zak houden en de 430EX kopen...
Dus als je een dure upgrade van de camera gaat doen ook nog een upgrade moeten doen van de flitser?
:: [url=http://www.iq-loos.nl]IQ-Loos[/url] :: o.a. Een Lumix TZ1 compact Camera ::
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Masselink schreefCOLONDus als je een dure upgrade van de camera gaat doen ook nog een upgrade moeten doen van de flitser?
Nee, natuurlijk niet. Dat doe je pas als je oude flitser niet meer voldoet. Het is meer dat een 580EX op een 400D overkill is; de extra features waar je wel voor betaalt zul je dan niet of bijna niet gebruiken. Da's domweg zonde van het geld.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
alfa147fun
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Oostburg
CONTACTCOLON

Masselink schreefCOLONAls je een flitser hebt, dan moet de upgrade wel heel veel meer bieden dan de oude, omdat je er veel meer bij moet doen. Je praat dan al snel over € 175,- erbij omdat je minder voor je oude flitser krijgt. Dan zou ik het ook niet.

Via de cashback en omdat de prijzen dichter bij elkaar liggen is de overweging voor een nieuwe flitser in mijn ogen anders.

Het verschil bij nieuw is nu (maar) € 100,-

Dat is luttele investering als je naar de toekomst kijkt of komt er binnenkort een andere superfliter van Canon?
Bij www.bhphotovideo.com kost de 580 II € 264,00, inclusief verzending naar Nederland. De goedkoopste 430 kan ik in Nederland vinden voor € 225,00. Gezien het geringe verschil zou voor mij de keuze niet moeilijk zijn!
EOS 6D, EOS7D, EOS 40D; EF70-200 [color=#FF0000]L[/color] F4 IS; EF24-105 [color=#FF0000]L[/color] F4; EF-S 17-55 F2.8; EF 50 1.8 II; 2x EX 580II; EX 430II
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

alfa147fun schreefCOLONBij www.bhphotovideo.com kost de 580 II € 264,00, inclusief verzending naar Nederland. De goedkoopste 430 kan ik in Nederland vinden voor € 225,00. Gezien het geringe verschil zou voor mij de keuze niet moeilijk zijn!
ik weet niet waar je die prijs vandaan haalt, maar dat ding kost daar $410, verzending naar Nederland $42. Maakt in totaal $452, oftewel €286,-. Komt bij: invoerrechten 6% (gokje) = €303,-. 19% BTW er overheen maakt ruim €360. En voor garantie hoef je niet in Nederland aan te kloppen...
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Jager252
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 19:58

Als hij echt 264 gaat kosten, klinkt niet slecht maar volgens mij kan het niet kloppen.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

heb ook 430ex (op mijn 30D).
Prima flitser, geen problemen. Mis soms wat bereik, maar dat is maar zelden. Zou er zeker voor gaan.

Mocht je ooit een upgrade willen maken naar 580 of wat er dan is, dan is je 430 nog altijd een hele fijne slave, dus zeker geen weggegooid geld!

succes...
[size=84]onderschrift[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar