Productiefout 24-105 4L

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Canoscan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007 09:07
WoonplaatsCOLON Oosterhout

Hey forumleden

Ik zat net op de canon site te kijken of er nu 1 of 2 jaar garantie op lenzen ed. wordt gegegeven want bv. kamera-express geeft 2 jaar service garantie :shock: (weet niet wat dat nu inhoud).

Maar dat is niet wat ik wilde zeggen:

Citaat: een hele lap tekst

Voor klanten die de zoomlens EF24-105mm f/4L IS USM gebruiken
Artikel nummer: 38453

Oorzaak
Canon heeft ontdekt dat er in de eerste productie van de EF24-105mm f/4L IS USM-objectieven een lichtvlek in het beeld voor kan komen.
De lichtvlek komt niet voor bij normale opnameomstandigheden, dus de objectieven kunnen in de meeste gevallen zonder problemen worden gebruikt. Onder minder gunstige omstandigheden (bijv. bij achtergrondlicht of nachtfoto's waarbij een sterke lichtbron achter het onderwerp schijnt) verschijnt mogelijk een lichtvlek. In die gevallen kunnen gebruikers het effect voorkomen door de camera iets te draaien of de brandpuntsafstand (beeldhoek) wat te wijzigen terwijl ze kijken of er lichtvlekken in de zoeker te zien zijn.

Als u wilt vaststellen of uw objectief tot deze eerste productie gerekend kan worden, kunt u dit doen door het controlenummer van het product na te kijken.

Het betreft het model en de controlenummers:
EF24-105mm f/4.0L IS USM
Het controlenummer staat op de achterzijde van het objectief (zie voorbeeld rechts, rood omcirkeld). Als het nummer de letters UT bevat, gevolgd door een getal onder de 1000, is het mogelijk dat uw objectief dit effect kan vertonen.

Neem contact op met de helpdesk van Canon klantenservice als u het controlenummer niet kunt vinden.


Oplossing
Reparatieservice:
Eventuele vervanging is mogelijk vanaf 15 november 2005. Voor nadere instructies vragen wij gebruikers met een defect product contact op te nemen met de helpdesk. Voor meer informatie over de procedure kunt u contact opnemen met onze helpdesk.

Aangepast op: 07-Jun-07
Klik hier om alle desbetreffende modellen te zien

Einde citaat....

Het schijnt dus om de eerste modellen te gaan maar aangezien veel mensen deze lens hebben...controleer en haal je nieuwe lens :mrgreen:

En hij is pas een half jaar geleden aangepast.:?

Ps. Als ik nu oude koeien uit de sloot aan het fotograferen ben zet er dan maar een slotje op... :wink:

Ps2. Dit is de site: https://self-service.canon-europe.com/nl/pages/ gewoon ff je camera opzoeken

Ps3. Heb je twee of een jaar garantie?


Greetz Frans
[size=75]Hier staat niks, kan ik altijd nog de schuld geven aan mijn apparatuur[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zoeken op 24-105 AND flare leverde mij al deze twee topics op.

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 4105+flare
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 4105+flare

Het probleem was vanaf het begin al duidelijk. Canon heeft de oplossing gezocht en de lenzen waarin het probleem zat. Deze konden aangepast worden.

Slotje
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar