Marlin en Maira 2x jonge modelletjes (ZW/KL)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
rsfotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2007 21:14

Marlin (5 jr.) en Maira (2 jr.) waren bij ons op bezoek om een aantal foto's te gaan maken. Deze 2 hebben we na een middagje schieten uitgekozen om aan hun Papa & Mama kado te geven. Marlin deed erg haar best om leuk te poseren en had er veel zin in. Het was wel ff opletten dat de foto's daardoor niet teveel "gemaakt" werden en de spontaniteit ver te zoeken zou zijn. Maira had er helemaal geen zin in, zij vond alles leuk behalve zelf op de foto. Onderstaande foto is eigenlijk een geluks treffer uit velen...

Ps. deze foto's zijn licht-bewerkt en per mail verzonden naar een online foto service. Vandaag hebben we ze in poster's van 75X50 otvangen.

Gr. RSfotografie

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=100169[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=100170[/img]
Canon EOS 400 / Tamron 18-200 mm / Tamron 17-50 mm f2.8 / Canon 50 mm f 2.8 / Canon flitser 430EX / Jinbei Millenium 250Watt flitsset
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Leuke modellen alleen vind ik de foto's erg donker , vooral bij de ogen, je ziet geen verschil in pupil en iris.
De foto's zijn ook echt grijs inplaats van zwart/wit, vooral aan de achtergrond is dat goed te zien, vaak met een lamp op de achtergrond is dit te verhelpen.
Persoonlijk hou ik ook niet van een kreukelige ondergrond maar dat is persoonlijke smaak.

Maar ik denk dat de ouders superblij zullen zijn met deze foto's!
iris
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2007 01:34

ja, dat is het inderdaad wat mij in je andere topic ook opviel bij de laatste foto, ik wist eerst niet zeker wat het was, maar de ogen zijn idd wel erg donker uitgevallen.

maar ondanks dat vind ik het toch 2 mooie plaatjes, en van Maira, is wel een mooie gelukstreffer dan ! Denk zeker dat de ouders blij zullen zijn met deze foto's !

x iris
sinds 9 november 07 eerste spiegelreflex: Eos 400D, kitlens 18-55, EF 55-200, BG
rsfotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2007 21:14

KD-fotografie schreefCOLONLeuke modellen alleen vind ik de foto's erg donker , vooral bij de ogen, je ziet geen verschil in pupil en iris.
De foto's zijn ook echt grijs inplaats van zwart/wit, vooral aan de achtergrond is dat goed te zien, vaak met een lamp op de achtergrond is dit te verhelpen.
Persoonlijk hou ik ook niet van een kreukelige ondergrond maar dat is persoonlijke smaak.

Maar ik denk dat de ouders superblij zullen zijn met deze foto's!
Ik begrijp je opmerking. De bewerking was voor mij nog een beetje experimenteren...dus zu door een ervaren PS-er beter kunnen. Wat de ogen betreft de dametjes hebben columbiaans bloed en zelfs als je ze recht in de ogen kijkt zie je alleen 2 grote zwarte knikkers!
Canon EOS 400 / Tamron 18-200 mm / Tamron 17-50 mm f2.8 / Canon 50 mm f 2.8 / Canon flitser 430EX / Jinbei Millenium 250Watt flitsset
rsfotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2007 21:14

iris schreefCOLONja, dat is het inderdaad wat mij in je andere topic ook opviel bij de laatste foto, ik wist eerst niet zeker wat het was, maar de ogen zijn idd wel erg donker uitgevallen.

maar ondanks dat vind ik het toch 2 mooie plaatjes, en van Maira, is wel een mooie gelukstreffer dan ! Denk zeker dat de ouders blij zullen zijn met deze foto's !

x iris
Hallo Iris, bedankt voor je commentaar... zie ook reactie op KD-fotografie. Wel wil ik nog even kwijt dat de foto's dusdaning aangepast zijn zodat ze goed uit de printer van de fotoshop kwamen. Het resultaat in poster van 70x50 is zeker goed geslaagd. Ik merk vaker dat de scherm kleuren erg afwijken van de daadwerkelijke afdruk van de fotocetrale
Canon EOS 400 / Tamron 18-200 mm / Tamron 17-50 mm f2.8 / Canon 50 mm f 2.8 / Canon flitser 430EX / Jinbei Millenium 250Watt flitsset
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Hele mooie serie vind ik persoonlijk met een paar kleine kanttekeningen.
Het blad foto 1 heeft een storend randje dit is voor mij het eerste waar de aandacht naartoe gaat. Verder je achtergrond maar daar is al het een en ander van gezegd. Persoonlijk vind ik juist de donkere kijkers prachtig.
Voor je kleuren probleem. Is je scherm wel gecalibreerd is nl. bij mij een wereld van verschil.

Groetjes Patricia
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar