Rustige vogels

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Na gisteren de zeer onrustige boomkruiper en klever "geschoten" te hebben, met een wisselend resultaat, heb ik me vandaag maar even bezig gehouden met wat rustiger vogeltjes, om mijn zelfvertrouwen, weer wat op te vijzelen...

Ook hier zijn opmerkingen welkom.

Caspar

1 Heggenmus
Afbeelding

2 Roodborstje
Afbeelding

3 Roodborstje
Afbeelding

4 Vink
Afbeelding

5 Kuifeend
Afbeelding

6 Fuut
Afbeelding

7 Fuut
Afbeelding
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Oeps! te snel gedrukt! :oops: :oops:
Mooie serie foto's van verschillende aard en belichtingen.
Met de kanttekening dat foto 1 geen heggenmus, maar een gewone huismus is! De belichting van de vink en de kuifeend hadden wat gecompenseerd mogen worden! Nu heeft het tegenlicht invloed op de belichting van het object. Dat is nu iets aan de donkere kant.
De waterpartij bij de fuut werkt onrustig door de bruine tekening.
Dit zie ik niet bij de eend. Welke spiegeling is dit?
Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Hallo Casper,om te beginnen een leuke serie,alles geschoten met 300mm plus extender??? .in ieder geval allemaal goed scherp waar ze scherp moeten zijn.

nr1 . De compo vind ik niet zo,ik weet als hij hoog in de boom zit is het niet anders,maar ja.

nr2.bijna het zelfde als een,maar nu moet je wat door je knieen.

nr3. Mooi

nr 4. iets te veel tegenlicht gehad waardoor de vogel te donker wordt.

nr5. hetzelfde als 4 maar nu is zijn doortekening van zijn vererpakket op zijn rug weg(ook veel blauwe zweem)

nr6. en 7 door het vele tegenlicht veel tekening verloren.(wel scherp)

ikzelf zou een beetje het historgram in de gaten houden(beetje rechts) en eventueel een beetje onderbelichten zodat je met raw de boel weer wat op kan vijzelen
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... historgram
succes
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Hmm.. 1 en 4 vind ik wel redelijk mooie plaatjes, hoewel wat onrustig door de omgeving.
Foto 5, 6 en 7 zijn wel scherp, maar matig belicht. De futenhalzen zijn uitgebeten en het zwart van vrijwel de gehele kuifeend is dichtgelopen.. :cry:
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

j.jennekens schreefCOLONMooie serie foto's van verschillende aard en belichtingen.
Met de kanttekening dat foto 1 geen heggenmus, maar een gewone huismus is! De belichting van de vink en de kuifeend hadden wat gecompenseerd mogen worden! Nu heeft het tegenlicht invloed op de belichting van het object. Dat is nu iets aan de donkere kant.
De waterpartij bij de fuut werkt onrustig door de bruine tekening.
Dit zie ik niet bij de eend. Welke spiegeling is dit?
Jo
De Heggenmus heb ik inmiddels verandert in een huismus. Bedankt!
Verder bedankt voor de "technische uitleg".
Ik neem aan dat je de bruine spiegeling bedoelt bij de fuut, dat moet dan de zon zijn.
Brakel schreefCOLONHallo Casper,om te beginnen een leuke serie,alles geschoten met 300mm plus extender??? .in ieder geval allemaal goed scherp waar ze scherp moeten zijn.

Ikzelf zou een beetje het historgram in de gaten houden(beetje rechts) en eventueel een beetje onderbelichten zodat je met raw de boel weer wat op kan vijzelen
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... historgram
succes
Ronald
Ronald, ik heb dat topic eens goed doorgenomen. Heel nuttig.
Eigenlijk wist ik dat al een beetje met vogels in de lucht en met de sneeuw. Maar bij fel zonnelicht stond ik er niet bij stil.
Een goede les.
Bedankt.
oneshot schreefCOLONHmm.. 1 en 4 vind ik wel redelijk mooie plaatjes, hoewel wat onrustig door de omgeving.
Foto 5, 6 en 7 zijn wel scherp, maar matig belicht. De futenhalzen zijn uitgebeten en het zwart van vrijwel de gehele kuifeend is dichtgelopen.. :cry:
Oneshot, ook bedankt voor deze opmerkingen.
Ik ga er wat mee (proberen) te doen.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Prachtige serie met veel verschillende vogels. Ik vind het leuk voor je dat het nu een stuk beter is gelukt. Je hebt de vogeltjes echt groot op de foto's kunnen krijgen. Ze zijn ook goed scherp.

De eerste foto vind ik het mooist. Goede compo en een lekker blauwe achtergrond. Ik ben benieuwd naar je volgende serie.

Gr. Wardie
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Wardie schreefCOLON
Ik ben benieuwd naar je volgende serie.

Gr. Wardie
Ik ook naar die van jouw :wink:

Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Charley
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 17:06
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Hi Casper,
Heb je vorige topic nog niet gezien, dus weet niet waar het aan schort (en waarom je je zelfvertrouwen weer moet opvijzelen...) :wink:
Maar met de scherpte is in ieder geval weinig mis. Dus als dat het probleem was, heb je het goed gedaan.

Vind de compo van #1 leuk. Blauwe lucht lijkt me net ietje te verzadigd.
#2 lijkt me het minst scherpe van de foto's. De bladeren en het gras geven een beetje een rommelig geheel.
#3 leuk, ook de verticale schaduwstrepen op de achtergrond zijn een leuk contrast met de horizontale tak.
#4 lijkt me de vink door het tegenlicht op de borst een beetje uitgebeten.
#5 met de kuifeend heb ik net het omgekeerde. Die had wel wat lichter gemogen, nu is het zwart van z'n kop en rug redelijk dichtgelopen. De witbalans lijkt me aan de koele kant aangezien het wit aan de zijkant van de eens een beetje blauw is. Overigens ben ik niet zo van de eenden, dus als een kuifeend van nature een blauwe zijkant heeft, vergeef me mijn opmerking :)
#6/#7 de fuut is een grappig beestje. Leuk dat 'ie zo recht in de lens kijkt. Maar ook hier vind ik het wit in de hals té wit (uitgebeten).

Hoop dat je er wat aan hebt!
[size=75]Canon 30D | 17-40 f4 L | 70-200 f4 L | 300 f4 IS L | 50mm 1.8 | Extender 1.4 | Speedlite 380 EX + omnibounce |[/size]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Charley schreefCOLONHi Casper,
Heb je vorige topic nog niet gezien, dus weet niet waar het aan schort (en waarom je je zelfvertrouwen weer moet opvijzelen...) :wink:
Maar met de scherpte is in ieder geval weinig mis. Dus als dat het probleem was, heb je het goed gedaan.



Hoop dat je er wat aan hebt!
Hier heb ik zeker wat aan. Bedankt.
Als je bovenaan de "rode tekst" aantikt dan zie je waarover ik het had.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Netjes gedaan weer Caspar, fijne serie om naar te kijken.
Wanneer kan ik in de leer bij jou :lol: zo ff je zelfvertrouwen een beetje omhoog krikken. :wink:
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar