Migal's.... first shoot... de mijne ook!!!

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

Nou het is er van gekomen, begonnen met portretjes en softbox studio verlichting....
Gewoon in de woonkamer, gordijnen dicht , 2 softboxen en een diascherm met een zwart doek eroverheen.
De aller eerste , zowel van mijn dochter Migal (als model) als ik...
Ik ervaar dat het niet simpel is (had ik ook niet verwacht)
Ik zie direct een aantal verbeteringspunten, maar alleer mijzelf de kritiek toe ga gunnen wil ik eerst de deskundige tips en kritieken van jullie ervaren...
Laat maar komen... de kop is eraf en de wil om er verbetering aan te brengen is aanwezig...

RAW - iso-100 1/125sec. EF70-200 f/4 IS USM op 150mm (iets verscherpt in DPP)

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=99074[/img]

RAW - iso-100 1/125sec EF70-200 f/4 IS USM op 176mm ( in DPP naar zwart-wit gezet, contrast , toning en verscherpen gebruikt)

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=99083[/img]

met dank aan Migal (ze moest toch ook geduldig zijn met mij als stuntelaar :wink: )
Laatst gewijzigd door 1 op huppekees, in totaal 16 keer gewijzigd.
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

zo heey, lekkere blik!
lekker scherp en goed belicht, mooie poging!

maar 1 foto plaatsbaar? nee toch??!!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

RenateG schreefCOLONzo heey, lekkere blik!
lekker scherp en goed belicht, mooie poging!

maar 1 foto plaatsbaar? nee toch??!!
ik zal er nog eentje bij zetten... :wink:
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Lekker samengewerkt hoor..maar met zo'n dochter moeten er vast nog meer mooie foto's tussen zitten....ook ik wil er nog wel meer zien. Vind haar blik hier zeker sterk, knap gedaan Migal!
Vind de scherptediepte in het haar erg lekker kijken. De pose vind ik persoonlijk iets minder omdat haar oksel voor mij nu teveel de aandacht krijgt. Evt. de foto croppen net boven haar oksel vind ik de foto al versterken en ik zou de foto nog net ietsie (zeurmode aan hoor:wink: )meer contrast geven.
Yes een model moet sproeten...daar ben ik helemaal weg van!

Groetjes Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

groot compliment voor je dochter!! Wat een super-blik op die eerste foto, geweldig! Verder ga ik helemaal met Marian mee... (die heeft er trouwens ook een erg goede kijk op, dus da's makkelijk praten voor mij!)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

marian schreefCOLONLekker samengewerkt hoor..maar met zo'n dochter moeten er vast nog meer mooie foto's tussen zitten....ook ik wil er nog wel meer zien. Vind haar blik hier zeker sterk, knap gedaan Migal!
Vind de scherptediepte in het haar erg lekker kijken. De pose vind ik persoonlijk iets minder omdat haar oksel voor mij nu teveel de aandacht krijgt. Evt. de foto croppen net boven haar oksel vind ik de foto al versterken en ik zou de foto nog net ietsie (zeurmode aan hoor:wink: )meer contrast geven.
Yes een model moet sproeten...daar ben ik helemaal weg van!

Groetjes Marian
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=99084[/img]

iets zoals dit, waarschijnlijk....

met dank voor de reactie... :wink:
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
Flying-Dutch
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2007 09:47
WoonplaatsCOLON Maassluis

Mooi werk hoor Kees.

Als dit echt je eerste keer is dan heb je echt suoper werk afgeleverd. Ik weet trouwens niet welke studie je dochter (toch?) volgt maar ik zou haar adviseren om ook modellen werk te gaan doen ze heeft echt een zeer indrukwekkende blik!

Heel mooi. (ook de foto's in je nieuwe thread even bekeken). Maar ik vind de zw prent nog de mooiste uit de serie!
[color=red]The only thing that Microsoft makes that does not suck is a vacuumcleaner![/color]
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

Flying-Dutch schreefCOLONMooi werk hoor Kees.

Als dit echt je eerste keer is dan heb je echt suoper werk afgeleverd. Ik weet trouwens niet welke studie je dochter (toch?) volgt maar ik zou haar adviseren om ook modellen werk te gaan doen ze heeft echt een zeer indrukwekkende blik!

Heel mooi. (ook de foto's in je nieuwe thread even bekeken). Maar ik vind de zw prent nog de mooiste uit de serie!
buiten de foto's van tanteTruus en ome Jo met zun glazen oog nog niet eerder met studio verlichting.. heb dit setje van FalconEyes pas gehaald bij Kamera Express, beetje spelen is het nog, totaal geen visagie, gewoon lekker de sproetjes erbij (zoals Marian al aankaartte), gewoon puur natuur en een beetje van DPP en Photoshop...

en over die indrukwekkende blik:
huh, vertel mij wat, :wink: ik heb er drie, de oudste (20) heeft vroeger modellen werk bij MAX-models gedaan, de middelste (17) houdt alleen van gekke bekken trekken en Migal (13) probeert toch het serieuze ervan in te zien...
Let wel... als ze wat willen of dus nodig hebben, bv hun zin, dan kunnen de meest fabeltueuze gezichtstrekken naar boven komen, van alle drie dus...
nou probeer die maar is vast te leggen... :D

ik vind wel dat wanneer een foto niet geheel naar je zin is, qua scherptediepte of contrast met kleur, dat je dan best de zwart-wit versie kan maken, maar dan moet de belichting wel mee zitten..

ik doe mun best... ik sta onder aan de ladder en laat me graag van boven uit adviseren...
Ik zie regelmatig foto's van mijn schoonzus (die hier ook op dit forum rondzwerft af en toe) en die zijn geweldig, ik wil wel proberen mee te komen...

Migal vond het ook erg leuk om te doen... er zullen er meerdere volgen dus... (misschien van de andere twee ook wel... :) )

wordt vervolgd dus...
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

dank voor de reacties...

ook namens Migal :wink:
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar