poolen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dredel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2006 23:35
WoonplaatsCOLON Raamsdonksveer

Had toevallig mijn toestel bij me en heb wat foto's gemaakt van het poolen. Mijn poolmaatje wilde wel een paar keer afstoten voor de camera.
Door het mindere licht werden de tijden wat lang en ik heb dat geprobeerd te benutten om de ballen bewogen in beeld te krijgen. Ook heb ik wat verschillende posities geprobeerd.

Foto's uit de hand gemaakt met de 400D + EF-S 17-55 op f2.8 en iso800.

1. 24mm - 1/20
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=98792[/img]

2. 18mm - 1/20
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=98793[/img]

3. 17mm - 1/25
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=98794[/img]

4. 24mm - 1/13
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=98795[/img]

Graag jullie commentaar en tips.

Grtz,
André.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Leuk idee, maar volgens mij had je er meer effect uit kunnen halen.
Met name de bewegende bal. Het effect dat je nu laat zien, is m.i. niet aantrekkelijk genoeg. (Misschien, maar ik weet zelf ook nog niet genoeg hierover: door iso te verlagen en het beeld van de bewegende bal minder te "bevriezen" door nog langere sluitertijd)

Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ziet er goed uit. Je haalt er wel het maximale uit met ISO800, 2.8 en 1/15 (IS) zo :) Da's echt zo'n beetje de grens van wel of geen statief. Met beetje inflitsen zou je nog wat winst kunnen behalen, maar het resultaat is prima.
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
Ries
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2005 12:33
WoonplaatsCOLON Monster

Mooie belichting hoor. Ik heb ook wel eens foto's van het poolen genomen en wat ik deed is wat meer door de knieen gaan met het nemen van de foto's, dat gaf een wat appart effect.
Gebruikers-avatar
Charley
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 17:06
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Leuk idee inderdaad. Zou wel es het effect willen zien als je een close up van de tafel maakt en de bewegende ballen...
[size=75]Canon 30D | 17-40 f4 L | 70-200 f4 L | 300 f4 IS L | 50mm 1.8 | Extender 1.4 | Speedlite 380 EX + omnibounce |[/size]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

leuk gedaan hoor, goed om toch ook nog wat scherpte in het beeld te hebben zoals jou vriend, die had op 1/15 best wat onscherpte kunnen geven. Goed omgegaan met de situatie, een close up had het aan kunnen vullen.

grt Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dredel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2006 23:35
WoonplaatsCOLON Raamsdonksveer

Bedankt voor de commentaren. Er zitten zeker tips bij waar ik nog wat mee ga doen.
Wat is jullie voorkeur voor de verschillende posities die ik geprobeerd heb (frontaal-schuin / hoog laag)?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

En nog even een tipje, maar misschien is het ook wel niets... Er een 2-de gordijn flits op loslaten, dan worden de ballen aan het einde van de nu vage strepen zichtbaar, als je begrijpt wat ik bedoel.

De camera geeft dan net op het laatste deel van de sluitertijd een flits af waardoor de ballen op dat tijdstip beter worden belicht en dus in je foto terecht kunnen komen als stilstaande objecten, terwijl de vage snelheidsstrepen er als een staart achter hangen. Is dat wat??

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
Dredel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2006 23:35
WoonplaatsCOLON Raamsdonksveer

@drikj
Ik begrijp wat je bedoelt, da's ook wel een goeie tip. Tijdens een vriendschappelijk partijtje kan ik wel 'ns met de flits experimenteren. Hopelijk kan ik wel de sfeer behouden, ondanks flitslicht.

Grtz,
André.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar