aantal foto's normaal in een jaar?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
LaRock
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2007 22:29

ik heb nu bijna een jaar de eos 400D en ongeveer 9000 foto's gemaakt.
is dit normaal of moet ik maar eens een andere hobby gaan zoeken;)
Ik bedoel eigenlijk is dat heel erg veel?
Heb in de gaten dat als je ergens mee bezig bent bv een bloem mooi op de foto te zetten je al gauw 100 foto's schiet.
of ben ik gewoon te gemakzuchtig geweest?

heb namelijk wel eens gehoord dat de sluiter maar een beperkt aantal foto's aankan, en nu merk aan mij zelf dat ik eigenlijk een beetje te behouden wordt om een foto te maken en regelmatig later denk van oeiiii jammer dat heb ik gemist...

snappen jullie deze muts nog???
Niet geschoten is altijd mis!
Gebruikers-avatar
zinno01
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 13:47

Op 6 maanden heb ik met mijn 400D er 4500 geschoten dus zo abnormaal veel lijkt 9000 op een jaar mij niet te zijn :wink:
Geen idee hoelang een sluiter meegaat maar ik heb mensen gehoord die na 10k foto's een kapotte hadden en mensen die na 60K nog steeds met dezelfde sluiter werkten. Zoals altijd zul je wat geluk moeten hebben en zorg dragen voor je materiaal.
Canon EOS400D, EFS 18-55, EF 28-80, EF 75-300, EF 50 F1.8, Tokina AF193 19-35, Metz Mecablitz 48AF-1
Album: [url]http://www.flickr.com/photos/zinno01/[/url]
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Nou dat haal ik ook wel hoor is niet bijzonder denk ik volgens mij hoef je niet in Therapie :lol:
ps ik vind je libelle in je album ook wel erg mooi

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
oto yota
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 09:57
WoonplaatsCOLON Drunen

100 foto's van een bloem is wel erg veel. en als je maar 1 foto nodig hebt zou ik er een stuk of 25 maken. toen ik digitaal ging was ik bang dat ik een soort consentratie zou verliezen. dat spanningsveld van zal ik de foto nu maken of nog even wachten tot een betere dat is opzich al geweldig. Dat is toch ook een deel van het genot van fotografie. ik heb inmiddels 1300 in 2 jaar gemaakt. :roll:
350D +18-55 - Canon 75-300 - Canon 50mm F/1.8 II - Speedlite 430EX
Gebruikers-avatar
MacEos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Gennep
CONTACTCOLON

Heb de 400d nu +/- 4 maanden en zit tegen de 9000 shots aan.
Er zitten natuurlijk veel probeersels bij die ik ook weer wis.
Groet MacEos
Canon 6D / 50D, 24-105L is USM, 70-200 f 2.8L, 430 EXII, 580 EXII, Velbon Statief.
www.mt-fotografie.nl
LaRock
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2007 22:29

nou pfff wel een opluchting dat ik nog redelijk normaal:P ben;)
Bedankt allemaal voor de reacties:D!

en die bloem was eigenlijk een beetje een verkeerd voorbeeld maar zoals vanmiddag heb ik een poosje in de tuin gezeten en een aantal foto's gemaakt van vogeltjes.
En daarna zijn we met de honden naar de zandverstuiving geweest en al met al denk ik toch zeker een 60 foto's te hebben gemaakt.
Daar zijn er zeker 40 niet scherp van (zowel honden als vogels bewegen constant;)) maar dan hou ik er ongeveer 20 over waar ik mee kan leven.
En het gaat me eigenlijk niet eens om wel of geen kapotte sluiter maar ik ben z'on muts dat als ik hoor dat je bv ongeveer 10000 foto's kan maken voordat de sluiter eraan kan gaan ik begin te twijfelen om dat ding nog een keer in te dukken,
Noem het verkeerde voorzichtigheid.
Misschien ben ik wel een beetje te zuinig op mijn spullen:)



bedank ruud ja op die libelles ben ik nog steeds erg trots:)
Niet geschoten is altijd mis!
Gebruikers-avatar
jornn_-
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2007 17:59
WoonplaatsCOLON nijmegen

heb de 40D nog geen 2 maanden dacht ik, zit ook al aan de 8000
[url=http://www.flickr.com/photos/23444496@N05/]dit krijg ik als ik het knopje van mijn camera in druk[/url]
Gebruikers-avatar
buitenb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 21:23
WoonplaatsCOLON Etten Leur
CONTACTCOLON

Hahah tsja deze hobby is toch erg leuk, afgelopen zomervakantie in afrika heb ik er zon 6000 geschoten in 24 dagen.
Mijn 350D zit nu al bijna op de 38000 fotos (veel ervan zijn helemaal niets)
Over twee weekjes naar Barcelona voor een paar dagen hopen dat de sluiter het niet vroegtijdig begeeft.
Maar ben al aan het sparen voor een 40D.
Dus maak je niet druk en blijf lekker foto's maken !
Eos 5D Mark 2, Eos 5D, canon EF 24-105 F4 IS L, Canon 70-200 2.8 L IS, Canon Ef 28 2.8, Canon Ef 50 1.8 ,Lensbaby 2.0 ,Tokina 100 2.8 macro, Canon 430 EX , Kata 3IN30,Canon S90Is
LaRock
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2007 22:29

Gelukkig jullie maken een neurotische vrouw weer gerust :P :P

Bedankt allemaal :D
Niet geschoten is altijd mis!
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Zal ik je dan weer even laten twijfelen?








De teller van mijn 5D staat na 2 jaar op net geen 3000 8)
En toen ik 'm kocht stonden er al 1200 op
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Froggy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2005 19:46
WoonplaatsCOLON Hengelo

Mijn 300D heeft het 27000 kliks volgehouden. Toen was de sluiter overigens nog steeds goed. Het probleem met mijn camera was dat de ontspanknop niet meer goed functioneerde.
100% Tukker
LaRock
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2007 22:29

Zal ik je dan weer even laten twijfelen?
Nee doe maar niet :P
Mijn 300D heeft het 27000 kliks volgehouden. Toen was de sluiter overigens nog steeds goed. Het probleem met mijn camera was dat de ontspanknop niet meer goed functioneerde
Jee tegen die tijd hoop ik toch wel de 40D of de 450D te hebben :oops:
Niet geschoten is altijd mis!
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Normaal, wat is normaal?

100 foto's van een en dezelfde bloem is misschien wat veel, je kan misschien proberen eerst zo goed mogelijk op alles te letten en je onderwerp te kaderen en je af te vragen of je instellingen goed zijn.
Kort gezegd, bewust bezig met fotografie zeg maar......

Oke nu weer even normaal, ik schiet ook ongeveer tussen de 8000 en de 12000 beelden per jaar.

M'n 1d van half september heeft op dit moment ongeveer 4700 shots en daar loop ik echt niet vaak mee te filmen (hoogste frame rate)

Kijk het is goed om bewust met je onderwerp bezig te zijn maar je moet ook niet te lang twijfelen want dan mis je juist de mooie momenten.
Ik heb mezelf wel opgelegd dat ik m'n foto's zo probeer te kaderen dat ik later niet meer hoef te croppen en doe dit ook met m'n belichting, je merkt dan dat je minder foto's hoeft te maken van een onderwerp en dat je ook minder hoeft te verwijderen. Dat scheelt je werk, maar ieder z'n werkwijze.

Maar je bent echt niet ziek hoor dus gewoon doorgaan!!

Grt. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dennis vrooland
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Hoi,

Waar kan je het aantal clicks zien op je toestel? heb een 350D.

gr Dennis
Canon 5D mk 1 en grip, 350D, battery grip, canon 50mm 1.8, Canon, EF 24-70 2.8 L, Metz 48 AF, Super Takumar 135mm 3.5 (m42).
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

bijhouden, hangt af per toestel maar de meesten beginnen bij 9999 weer overnieuw
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dennis vrooland
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Hoi,

Bijhouden? Doet het toestal toch zelf? Heb het toestel nu een jaar, en staat rond de 3500 foto's.

Maar zijn dat ook de clicks?

gr Dennis
Canon 5D mk 1 en grip, 350D, battery grip, canon 50mm 1.8, Canon, EF 24-70 2.8 L, Metz 48 AF, Super Takumar 135mm 3.5 (m42).
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Ik heb mijn laatste camera nu bijna een half jaar en 9753 foto's gemaakt.
Maar ik gebruik deze zowel voor werk als voor prive.
Lex Augusteijn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1463
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2004 14:31
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Mijn eerste 300D heeft bij 22000 de geest gegeven.
Miijn tweede stond ik 25000 toen ik een 40D kocht.
Die staat nu op zo'n 3000.
Totaal zo'n 13000 per jaar.
Maar er zijn er die het nog bonter maken hoor, dus je hoeft je geen zorgen te maken...
Canon 5DII + EF 70-200/4.0L IS USM + EF 24-105mm/F4.0L IS USM + EF 17-40/F4.0 L + EF 50/1.8 + Tamron AF SP 90/2.8 DI + Speedlite 580 EX II
En dat moet ik allemaal meezeulen ...
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Met verbazing lees ik dit topic: WAAR HALEN JULLIE DE TIJD VANDAAN, om zoveel foto's te maken?? :roll: :wink: Of is iedereen hier beroepsfotograaf?

En, het is ook al een beetje aangehaald, zoveel foto's is toch wel een beetje 'de schuld' van digitaal :wink:
Het kost niets, dus schiet maar raak; dan zal er altijd wel een goeie tussen zitten. Maar je moet ze later wél allemaal weer bekijken om die 'goeie' te vinden....kost wéér tijd :roll:

In ieder geval heb ik zoveel tijd niet, ik maak dus ook bij lange na niet dit aantal foto's.
En ik probeer ook bewúst foto's te maken zoals ik dat annaloog ook deed.
Hiermee beweer ik overigens echt niet dat mijn foto's goed en mooi zijn hoor! :wink: :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Van't weekend 400 foto's gemaakt .......

2x zonsopgang, een oude kartonnagefabriek; dierentuin.

Het vertekend wel een beetje omdat ik een heel aantal foto's met bracketing heb geschoten om te experimenteren met HDR.

Zit nu normaal op zo'n 300 foto's per week. Omdat ik toch veel dierentuin schiet, zit je al snel op hoge aantallen. Moet mezelf nog aanleren om niet telkens weer te klikken, maar vooral als de dieren niet compleet stilzitten..... heb gisteren bijvoorbeeld 40 foto's geschoten van een vrouwtjes mantelbaviaan met een pasgeboren jong die veel bezoek kreeg, wat heel veel vertederende beelden opleverde. 2 ECHT toppie (de overige 38 zouden heel veel mensen heel blij mee zijn :) )

En daarvoor de zonsopgang geschoten... ca 15 foto's gemaakt met bracketing... ca 90 totaal dus....

Zo'n ochtendje dierentuin levert toch al snel 100-200 foto's op, waarvan 70% bruikbaar en zo'n 6 foto's die ECHT goed zijn.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar