12,5 jaar jubileum trouwringen

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
GLM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2008 14:09
WoonplaatsCOLON Kapellen (Antwerpen)
CONTACTCOLON

Vermits ik in testcase niets vind waar dit in thuishoort, maar gelijk in de showcase. Mijn vrouw en ik zijn overlaatst 12,5 jaar getrouwd en ik wou eens een reeks maken van onze trouwringen met nog wat attributen van de trouwkledij (handschoenen en haarstukje). De paarse ondergrond die hier en daar te zien is, is een paarse veston (ik beschik niet over veel hulpmiddellen, dus is het roeien met de riemen die ik heb :) ).

Hiervoor werd gebruikt: de EOS30D, 28-135 IS USM (IS niet geactiveerd) en een Kenko 25mm tussenring. Belichting werd verzorgd door 2 bureaulampjes waarvan er één afgeschermd werd met een wit papiertje (voor een lichttent heb ik niet de tijd, noch de zin om dit op te bouwen). Daardoor is er soms een duidelijk lichtschijn op de ringen te zien, maar dit draagt wel bij tot de sfeer van de foto, zo vind ik persoonlijk. Een foto van deze opstelling is als laatste toegevoegd.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

En de opstelling (geen kommentaar geven op het fototechnische van deze foto aub).
Afbeelding

MVG

GLM
EOS5 (1998) / EOS30D (2007) / EF24-105L IS USM / EF28-135 IS USM / EF28-80 / 75-300 / Speedlite 540EZ / Speedlite 580EXII / Kenko 25mm tussenringen / nog wat accessoires.
www.guy-lian-photo.be / www.guy-lian-music.be
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Leuke "set-up" met de lampen.. De foto's vind ik wat te druk als ik eerlijk ben. Ik vind de achtergrond té aanwezig waardoor de trouwringen niet de aandacht van de kijker krijgen die ze zouden moeten krijgen...
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ziet er prima uit. Had alleen wat minder scherpte-diepte willen zien (wat Hamr ook zegt dus). Is wellicht lastig met die 28-135.
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
GLM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2008 14:09
WoonplaatsCOLON Kapellen (Antwerpen)
CONTACTCOLON

Bedankt voor de eerste 2 reakties op dit forum :).

Jullie hebben wellicht gelijk over die DOF. Maar het is inderdaad een beetje zoals aangehaald wordt: de 28-135 is nou niet echt de superlens om deze dingen te fotograferen. Wellicht dat het met een 24-70/2.8 beter werkt. Maar tot op heden heb ik de lotto nog niet gewonnen :D .

MVG

GLM
EOS5 (1998) / EOS30D (2007) / EF24-105L IS USM / EF28-135 IS USM / EF28-80 / 75-300 / Speedlite 540EZ / Speedlite 580EXII / Kenko 25mm tussenringen / nog wat accessoires.
www.guy-lian-photo.be / www.guy-lian-music.be
marcbons
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 20:58

Misschien leuker geweest als bij foto 1 rechtse ring wat meer gedraaid was ivm tekst aan de binnen zijde van de ring, geld het zelfde voor foto 2 maar dan linkese ring tekst staat op zijn kop volgens mij
canon 350d,canon 30d, ef-s 10-22, 50mm 1.8 mkII, ef-s 18-55, 70-200 f4, ef 100-400 L, ef 24-105 f4.
Gebruikers-avatar
GLM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2008 14:09
WoonplaatsCOLON Kapellen (Antwerpen)
CONTACTCOLON

marcbons schreefCOLONMisschien leuker geweest als bij foto 1 rechtse ring wat meer gedraaid was ivm tekst aan de binnen zijde van de ring, geld het zelfde voor foto 2 maar dan linkese ring tekst staat op zijn kop volgens mij
Wat dat draaien betreft, heb je gelijk. Het jammere is dat wanneer je de naam volledig kan lezen, de dwarsstrepen van de ring zelf volledig aan de zijkant zitten.

En ... wat dat op z'n kop staan betreft: :oops: getver ... dat heb ik dus niet opgemerkt toen ik deze foto trok. Ach wat, dan zeggen we maar dat in die 12,5 jaar ons huwelijk ook wel eens op z'n kop heeft gestaan :wink: . Maar 't is natuurlijk wel dom om zoiets niet te zien :roll: .

Bedankt.

MVG

GLM
EOS5 (1998) / EOS30D (2007) / EF24-105L IS USM / EF28-135 IS USM / EF28-80 / 75-300 / Speedlite 540EZ / Speedlite 580EXII / Kenko 25mm tussenringen / nog wat accessoires.
www.guy-lian-photo.be / www.guy-lian-music.be
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

1. Achtergrond niet mooi, te grove stof. Composite van ringen vind ik geslaagd. Het jaartal geeft wat extra's
2. Achtergrond en ring compositie niet mooi.
3. Doet me niets. Kan je niet zeggen waarom.
4. Ringen krijgen te weinig aandacht.
5. Te druk.
6. Heeft de meeste potentie. Verbeter puntjes zijn:
- Linker niet mooi zwart.
- Voorste ring loopt links onder over in de achtergrond
- Jaartal slecht zitbaar en op zijn kop
- Witbalans niet helemaal top.

Hans.
Gebruikers-avatar
GLM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2008 14:09
WoonplaatsCOLON Kapellen (Antwerpen)
CONTACTCOLON

HdB schreefCOLON1. Achtergrond niet mooi, te grove stof. Composite van ringen vind ik geslaagd. Het jaartal geeft wat extra's
OK ... onthou ik voor de volgende keer: heel fijne ondergrond :idea: (het zijn nu de trouwhandschoenen van m'n vrouw; iets beters had ik niet zo onmiddellijk voor handen).
2. Achtergrond en ring compositie niet mooi.
Zelfde ondergrond dus, ik moet nog eens bekijken wat ik hier allemaal in de kasten van 'rommel' vind. Compositie vind ik persoonlijk wel geslaagd, maar da's natuurlijk smaakgebonden. Alleen dom dat ik niet gezien heb dat mijn ring ondersteboven staat.
3. Doet me niets. Kan je niet zeggen waarom.
Prima ... geen probleem :wink:
4. Ringen krijgen te weinig aandacht.
Dacht ik inderdaad ook. Dat is één van de foto's die zonder tussenring is gemaakt en dan kan je niet zo kort bij komen. 100% gelijk.
5. Te druk.
Ik voel dit niet zo aan ... maar ieder zijn mening ;) .
6. Heeft de meeste potentie. Verbeter puntjes zijn:
- Linker niet mooi zwart.
- Voorste ring loopt links onder over in de achtergrond
- Jaartal slecht zitbaar en op zijn kop
- Witbalans niet helemaal top.
Hans.
Wat bedoel je eigenlijk met 'linker niet mooi zwart'? En ik vrees ook dat ik met je tweede puntje niet echt mee kan.
Jaartal is bij mij prima leesbaar.
Witbalans is ingesteld op gloeilamp omdat de belichting volledig is opgewekt door bureaulampjes. Bij de andere foto's werkte dit wel. Zou het misschien komen doordat een deel van het licht weerkaatst wordt op mijn paarse vest die eronder ligt?


In ieder geval Hans, bedankt voor de kritiek .

MVG

GLM
EOS5 (1998) / EOS30D (2007) / EF24-105L IS USM / EF28-135 IS USM / EF28-80 / 75-300 / Speedlite 540EZ / Speedlite 580EXII / Kenko 25mm tussenringen / nog wat accessoires.
www.guy-lian-photo.be / www.guy-lian-music.be
Error
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2006 18:14
WoonplaatsCOLON Zutphen
CONTACTCOLON

Had je vrouw ook een kado voor jouw gekocht? Denk het niet he... Jij was denk ik de enige die verkeerd rekende.

Of misschien snap ik het verkeerd maar hoe kan je in januari 2008 nou 12,5 jaar getrouwd zijn als er 1996 in de ringen staat. Op z'n vroegst in juli 2008 toch pas :?:

Maar eerlijk is eerlijk... de foto's mogen er zijn :wink:
|Canon 400d+BG-E3|Sigma EF18-125 F/3.5-5.6|Canon 50mm F1.8II|Voigtländer AF70-300 F/4.0-5.6|Speedlite 580EX|B+W Filters|lege portemonnee|nog veel meer wensen|
Gebruikers-avatar
GLM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2008 14:09
WoonplaatsCOLON Kapellen (Antwerpen)
CONTACTCOLON

Error schreefCOLONHad je vrouw ook een kado voor jouw gekocht? Denk het niet he... Jij was denk ik de enige die verkeerd rekende.

Of misschien snap ik het verkeerd maar hoe kan je in januari 2008 nou 12,5 jaar getrouwd zijn als er 2006 in de ringen staat. Op z'n vroegst in juli 2008 toch pas :?:

Maar eerlijk is eerlijk... de foto's mogen er zijn :wink:
:lol: Inderdaad ... nog geen 12,5 jaar getrouwd (jaartje misgeteld). Daarom kreeg ik geen EF24-70mm 2.8L van m'n vrouw :lol:.
Om eerlijk te zijn heb ik van een trouwkoppel overlaatst foto's gemaakt van hun trouwringen en geplaatst op een ander forum. Die werden zowat afgekraakt en daarom ben ik met onze eigen trouwringen aan de slag gegaan (omdat ik dus echt wel dacht al langer getrouwd te zijn :D ).

Je hebt je naam niet gestolen hoor ... opspoorder van 'Error's ;)

Thanks

GLM
EOS5 (1998) / EOS30D (2007) / EF24-105L IS USM / EF28-135 IS USM / EF28-80 / 75-300 / Speedlite 540EZ / Speedlite 580EXII / Kenko 25mm tussenringen / nog wat accessoires.
www.guy-lian-photo.be / www.guy-lian-music.be
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Ik heb nog eens gekeken naar de linker onderhoek en inderdaad het is de paarse gloed van het jasje.

Over mijn puntje 6.2: Er zit nauwelijks kleurverschil tussen de ring en onder/achtergrond. Probeer deze hoek iets op te lichten. Hiervoor zou je een wit stukje papier buiten beeld kunnen gebruiken om wat lamplicht te refecteren. Dan wordt het jaartal ook beter leesbaar.

De kleur van de ringen is anders dan bij de andere foto's. Witbalans zou je met de hand achteraf moeten corrigeren. In RAW gaat dit het makkelijkst.

Is je monitor gecalibreerd? Zou mogelijke verschillen verklaren.

Hans.
Gebruikers-avatar
GLM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2008 14:09
WoonplaatsCOLON Kapellen (Antwerpen)
CONTACTCOLON

HdB schreefCOLONIk heb nog eens gekeken naar de linker onderhoek en inderdaad het is de paarse gloed van het jasje.

Over mijn puntje 6.2: Er zit nauwelijks kleurverschil tussen de ring en onder/achtergrond. Probeer deze hoek iets op te lichten. Hiervoor zou je een wit stukje papier buiten beeld kunnen gebruiken om wat lamplicht te refecteren. Dan wordt het jaartal ook beter leesbaar.

De kleur van de ringen is anders dan bij de andere foto's. Witbalans zou je met de hand achteraf moeten corrigeren. In RAW gaat dit het makkelijkst.

Is je monitor gecalibreerd? Zou mogelijke verschillen verklaren.

Hans.
OK Hans, ik zal me eens bezighouden met kleine lichtreflexties in te bouwen zodat de donkerste plekken een klein beetje opgelicht worden.

M'n monitor is niet gecalibreerd, neen. Zó onderlegd ben ik niet, hoor ;) .

Bedankt voor de tips :okdan:

MVG

GLM
EOS5 (1998) / EOS30D (2007) / EF24-105L IS USM / EF28-135 IS USM / EF28-80 / 75-300 / Speedlite 540EZ / Speedlite 580EXII / Kenko 25mm tussenringen / nog wat accessoires.
www.guy-lian-photo.be / www.guy-lian-music.be
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Leuk gedaan, misschien technisch niet helemaal correct, zoals ik in voorgaande reacties lees.
maar ik vindt het leuk om naar te kijken en te lezen haha 12,5 jaar blijkt maar 11,5 jaar, jaartallen op z'n kop.
Mij was het allemaal niet eens opgevallen.
Erg leuk dat je als laatste foto je mini studio onthult, lekker creatief bezig geweest. :wink:
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
GLM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2008 14:09
WoonplaatsCOLON Kapellen (Antwerpen)
CONTACTCOLON

BraCom schreefCOLONLeuk gedaan, misschien technisch niet helemaal correct, zoals ik in voorgaande reacties lees.
maar ik vindt het leuk om naar te kijken en te lezen haha 12,5 jaar blijkt maar 11,5 jaar, jaartallen op z'n kop.
Mij was het allemaal niet eens opgevallen.
Erg leuk dat je als laatste foto je mini studio onthult, lekker creatief bezig geweest. :wink:
Thanks, de kritiek is wel terecht hoor. Mij vallen die dingen ook niet zo op en dan is het wel goed om de reakties van anderen te horen en zo te leren uit je fouten (ik ben dan ook verre van professioneel ;) ).

Maar 't was inderdaad lekker creatief om tussen een hoop "rommel" toch wel "nette" foto's te maken :) .

MVG

GLM
EOS5 (1998) / EOS30D (2007) / EF24-105L IS USM / EF28-135 IS USM / EF28-80 / 75-300 / Speedlite 540EZ / Speedlite 580EXII / Kenko 25mm tussenringen / nog wat accessoires.
www.guy-lian-photo.be / www.guy-lian-music.be
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar