Ananas

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dit is eigenlijk niet echt showcase... tis meer een willekeurig onderwerp om m'n lichtopstelling uit te proberen. Dus mag ook best ergens anders heen...

Vandaag heb ik een zwart en wit achtergronddoek gehaald. Dus meteen maar 's uitgeprobeerd. Ik merk dat zwart als achtergrond eigenlijk veel fijner werkt. Het reflecteert geen licht, waardoor je beter je licht kunt richten. Ook heb ik weinig in PS hoeven doen aan de zwarte achtergrond. Bij wit is 't toch wat moeilijker.

Anyway, ik heb hier een kleine softbox gebruikt, met een reflectiescherm aan de andere kant. Verder 40D + 17-55 2.8 IS op ISO100; 1/250; f/11 ongeveer.

Afbeelding

Afbeelding

Hebben jullie nog tips n.a.v. het bovenstaande verhaal en foto's?
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
Dirk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 254
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2006 20:35
WoonplaatsCOLON Waalre

Wie heeft het onderste deeltje van de ananas van foto 2 opgegeten ?
:lol:

Vind 2 qua belichting beter. Bij foto 1 te veel donkere hoekjes.
EOS400D ; EF 28-135 IS USM; EF 70-300 IS USM; 50mm f1.8; EF 18-55 IS
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Toch vind ik foto 1 ook heel apart.
Vooral de bladeren trekken op een bijzondere wijze de aandacht.
Beide foto's zijn anders genomen.

Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
GLM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2008 14:09
WoonplaatsCOLON Kapellen (Antwerpen)
CONTACTCOLON

Ik vind ze allebei qua belichting goed. Mijn persoonlijke voorkeur gaat echter altijd uit naar donkere achtergronden en het leidt dan ook geen twijfel dat ik voor nummer 1 ga.

Alleen jammer dat je inderdaad de voet in nr 2 hebt afgesneden (of is dat gedaan om hem beter overeind te laten staan ;) ?.

MVG

GLM
EOS5 (1998) / EOS30D (2007) / EF24-105L IS USM / EF28-135 IS USM / EF28-80 / 75-300 / Speedlite 540EZ / Speedlite 580EXII / Kenko 25mm tussenringen / nog wat accessoires.
www.guy-lian-photo.be / www.guy-lian-music.be
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Niet verkeerd hoor

Ik ga voor nummer 1 mooie zwarte achtergrond en de eene kant meer belicht dan de andere geeft een mooi effect.

Wel zou ik hem onder en boven wat meer ruimte geven dat kan prima achteraf omdat het zwarte zwart genoeg is dmv randen toevoegen.

Groeten Cor.
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
Pagi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2008 13:47

Ik heb 1 vraag en 1 opmerking. Beide gaat over de compo.

Vraag: waarom heb je het onderste stukje weggelaten ? Ik ga er van uit dat je dat bewust doet met een bepaald doel.

Opmerking: ik vind de mooie bladeren en de mooie schilstructuur te veel concurrerend met elkaar. Ze vullen even grote delen en ze zijn even mooi of interessant. Ik houd meer van Japans esthetiek: altijd 1 hoofd element die sterk wordt benadrukt tegenover de rest. Speel eens met de verhoudingen blad-schil delen zou ik zeggen, maar het zou lastig zijn want zoals gezegd zijn beide erg interessant en dus dominant in de compo.
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dit was eigenlijk meer een willekeurig onderwerp om m'n lichtopstelling en nieuwe achtergronddoeken uit te proberen.
Had het misschien niet in Productfotografie moeten zetten.
De onderkant is een gevolg van een ongeschikte ondergrond. Die wilde ik dus even buiten beeld laten.
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar