Grutten (1 jan. 2008)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Guida Morais
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2007 11:30
WoonplaatsCOLON Hilversum

Onderweg naar het bos. Foto 2 z/w omgezet.

1.
Afbeelding
Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
Lens Focal Length: 18,00 mm (- mm)
Shutter Speed: 1/125 sec
F-Number: F7,1
ISO: 100


2.
Afbeelding
Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
Lens Focal Length: 18,00 mm (18-55 mm)
Shutter Speed: 1/200 sec
F-Number: F9,0
ISO: 100
Fotografie is een passie
Leren is mijn doel
Gebruikers-avatar
Guida Morais
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2007 11:30
WoonplaatsCOLON Hilversum

Ik wil van harte iedereen bedanken die de fotos heeft bekeken en de following to come. Persoonlijk had ik liever gelezen dat ze afstotelijk zijn of dat ik ze in snapshots had moeten plaatsen, maar goed...
Fotografie is een passie
Leren is mijn doel
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

ik zal als eerste reageren en zeggen hoe ik de foto's zie.

foto 1
je wilde volgens mij een soort van keuze neerzetten door de kruising vooraan te plaatsen maar de plas en zwarte cirkel links onder trekken mijn aandacht en zo gaat de diepte van de weg waar de 2 mensen op lopen verloren.

foto 2
hier weet ik eerlijk gezegd niet wat de bedoeling van was. Moest er nu nog iets op de voorgrond hebben gestaan dan had je een mooie diepte kunnen creeëren en die mis ik nu helaas. Misschien zegt de foto ( vooral de wolken dan ) veel meer in kleur.

Maar dat is mijn bescheiden mening en ik wil verder nog zeggen niet geschoten is altijd mis :wink:
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

In een ander topic kwam ik ook al een reactie van je tegen dat er alleen gekeken wordt naar je serie en dat er geen reacties werden geplaatst, dat is inderdaad vervelend en niet leuk maar geduld is een schone zaak, zullen we maar zeggen. :P
Daarbij wil ik nog de opmerking plaatsen dat er regelmatig meer kijkers online zijn dan geregistreerde gebruikers....dat is misschien wel een van de redenen en ook een korte inleiding over je foto's waarom je ze laat zien of wat je graag zou willen weten ontbreekt helaas.... :?
Maar goed.....genoeg gezegd daarover, nu de foto's. :wink:

1. het asfalt gedeelte had voor mij wat minder gemogen, het gat links trekt nu iets te veel de aandacht, als je dat gedeelte wegscrolt hou je een hele andere foto over....een mooier landschap vind ik, wel jammer dat de horizon nog wat scheef staat.
2. deze vind ik persoonlijk mooier dan foto 1, de lijnen, de mensen en de wolkenpartij maken er een mooi landschapje van.
Ik ben benieuwd naar de kleurenversie.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Guida Morais
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2007 11:30
WoonplaatsCOLON Hilversum

PDH65, dank voor je zeer gewaardeerde mening.
Foto1. ik begrijp wat je bedoelt en ik heb voor mijzelf gecropt en idd krijg je een hele andere foto. Twee in een dus:))Maar ik ben nou eenmaal gefascinneerd door plassen en de reflexen erop en schaduwen. Bij deze heb ik er bewust voor gekozen. een eigen concept.
Foto2. De wolken geven naar mijn inzicht de nodige diepte maar wat jij zegt makes also sense. Z/w ...daar hou ik wel van. En bij deze leek mij dat het effect van de wolk het sterker zou maken. Ik zal de kleurenversie plaatsen.
:wink:
@BartjeD, dank je wel, ik zal mijn best doen om geduldiger te zijn.
Ik heb niet veel vermeld bij de fotos omdat ik dacht dat het voor zich spreekt dat ik commentar, kritiek en tips heel graag zelfs wil krijgen. En dat moet je ook leren, iets bij je foto zeggen die je echt meent. Want dat doe ik liever dan de standaart "wat vinden jullie ervan'? of "graag jullie commentaar". Hiermee zal ik ook mijn beste doen. En ook voor jou zal ik de kleurenversie plaatsen. En wel komen kijken jullie twee, ok? :wink:
Fotografie is een passie
Leren is mijn doel
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar