Workshops Ruben Smit (ervaring gevraagd)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Wie heeft hier ervaring met 1 of meerdere workshops van Ruben Smit? Ik hou sinds een tijdje zijn weblog bij (net zoals van meer natuurfotografen) en zie daar regelmatig zeer mooie platen voorbij komen. Nu geeft hij ook diverse workshops, waaronder beeldstijl en natuurfotografie met ambitie. Dat zijn 2 workshops die me op het eerste gezicht wel aanspreken, maar zeker de tweede is niet de goedkoopste. Veel kans dat ik die ook niet dit jaar nog ga volgen. Graag hoor ik dan ook ervaringen van mede-forumleden.

Dit zijn ook 2 workshops die Schoffie niet geeft, bij Schoffie ga ik komend jaar ook een workshop volgen.
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Ik ben geen natuurfotograaf, maar ik vind dit wel erg duur! Er zijn veel workshops te volgen voor een veel lagere prijs. Misschien dat de natuurfotografen je er bij kunnen helpen.

EDIT: heb net even z'n foto's bekeken, en die zijn errug mooi :shock: Maar veel ook op 't juiste moment, op de juiste plek. Ik weet niet of je dat in een cursus kunt leren? :)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Phew,

Ik schrik ook wel van de prijs. Hij schijnt wel erg goed te zijn (heb ik gehoord :)) . Ik heb een boek van hem thuis liggen, erg de moeite waard! (dus als je weer eens in de buurt bent)
Bij schoffie heb ik vorig jaar een workshop gevolgd, erg de moiete waard.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Geen ervaring met die cursus maar is inderdaad heel erg duur. Zou maar eens naar schoffie gaan kost een stuk minder. Vind je dat niets en dat betwijfel ik kan je deze nog altijd volgen :lol:

Gr. Chris
Marieke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 453
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:09

Het is een beetje moeilijk vergelijken, denk ik. Die ene dure cursus is er een van 4 dagen met een tussenliggend traject waarin hij online coaching belooft. Veel hangt ervanaf hoe hij dat invult.

Ik wil ook een keer een cursus van hem volgen, maar het komt er steeds maar niet van. Hij heeft wel een aparte kijk op dingen. Niet alles vind ik mooi, maar denk dat je er wel veel van kan leren.
[size=75]Apparatuur kopen heb ik nu wel onder de knie, nu het fotograferen nog ;-)
[url=http://www.shutterstock.com/gallery.mhtml?id=11181&rid=11181]Shutterstock[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/file_search.php?action=file&filetypeID=0&s1=0&text=&username=MiStock&color]Istock[/url][/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Heb vorig jaar zijn NG workshop gedaan. Hij is wel errug goed hoor!
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zoals al gezegd komend jaar een workshop volgen bij Schoffie, maar de workshops die ik nu noemde geeft Schoffie dus niet. Verder denk ik dat het ook niet verkeerd is om bij meerdere personen een workshop te volgen, vandaar dat ik hier mijn oog op had laten vallen en graag ervaringen hoor voordat ik me eigen hier voor opgeef.

@ Marieke: Hij heeft inderdaad af en toe een aparte kijk op dingen, dat spreekt me wel aan. Welke workshop wil jij gaan volgen?

@ jeveos: Welke workshop bedoel je, en vind jij het het geld waard wat hij er nu voor vraagt? Ik weet namelijk dat hij flink met zijn prijzen is gestegen.

Iemand anders nog ervaring met 1 of meerdere workshops van hem?
london37
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 08:57
WoonplaatsCOLON Poortugaal
CONTACTCOLON

Kijk eens hier naar, gaat over Ruben smit.
BuitenGewoon winterspecial.

http://buitengewoon.omroepgelderland.nl ... cial-/1647

Mvg, Gerard
http://gerard-natuurfotografie.blogspot.com/
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

geert h schreefCOLON@ jeveos: Welke workshop bedoel je, en vind jij het het geld waard wat hij er nu voor vraagt? Ik weet namelijk dat hij flink met zijn prijzen is gestegen.
Ruben Smit heeft vorig jaar een gratis workshop gehouden voor National Geographic (en uitsluitend voor leden). Dat is er dus niet een die hij zo op zijn website aanbiedt en daarmee ook waarschijnlijk niet vergelijkbaar mee is. Wat mij wel bijgebleven is, is de enorme kennis en gedrevenheid van deze man.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Bedankt Gerard en jeveos. Het filmpje vond ik nog niet verkeerd overkomen. Ik zal me nog wat verder oriënteren en als ik er een workshop ga volgen niet gelijk de duurste uitkiezen.

Verder blijven ervaringen meer dan welkom.
Gebruikers-avatar
Jelte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 371
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2007 06:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Zijn er nog meer mensen met ervaring met een van Ruben Smit's workshops?

Ik kwam deze workshop tegen: Waddenfotografie.
Spreekt mij persoonlijk wel aan qua programma.

Ik heb het boekje van Ruben gelezen. Dat was al erg interessant.

Jelte
[size=75]Kijk ook eens naar mijn dagelijkse [url=http://www.jeltedeboer.nl/commute/]photoblog[/url][/size]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik sta ondertussen op de reservelijst om mee te gaan naar de wadden, maar heb geen idee hoeveel personen hij op die reservelijst zet. Daarnaast ga ik mee naar het speulderbos, ik zal daarna wel laten weten hoe het is bevallen.

En welk boek heb je gelezen? Hij heeft er ondertussen meerdere geschreven :wink:
Gebruikers-avatar
Jelte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 371
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2007 06:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Geert, ik bedoel het boekje Natuurfotografie in de praktijk, nederlandse landschappen.
Ik hoor graag van je bevindingen.

Jelte
[size=75]Kijk ook eens naar mijn dagelijkse [url=http://www.jeltedeboer.nl/commute/]photoblog[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Ik ga met 14 dagen naar de workshop Landschapsfotografie.
En dan in september ook naar het speulderbos.
Ik zal t.z.t. mijn ervaringen hier proberen te verwoorden...

Wieger
Martin1968
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2005 10:43

Ik heb er twee bij hem gedaan. Zo'n drie jaar geleden. Was iets van EUR 75,- per dag. De prijzen zijn duidelijk omhoog gegaan zie ik. Landschap en macro. Erugh.. leuk. Hij is ook heel creatief en ik kan be-amen dat hij heeeel gedreven is. Door zijn achtergrond als bioloog weet hij erg veel van natuur. Hij experimenteerd ook graag met allerlei dingetjes. Kent de plekjes in Nederland goed. Hij wou toen meer projecten in het buitenland gaan doen.
Groet, Martin
Canon 5D| 350D| EF 24-105mm F 4.0 L IS USM| EF 70-200mm F 4.0 L USM IS| Tokina 12-24mm F 4.0| 580EXII| 550EX
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

@Jelte: dat boek heb ik ook, zeer fijn boek inderdaad met goede tips.

@Wieger: dan ga ik je vast tegenkomen in het speulderbos :D

@Martin: bedankt voor je bijdrage.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Jelte schreefCOLONIk hoor graag van je bevindingen.
Nou, bij deze:

We hebben een fantastische ochtend gehad, waarbij de omstandigheden ook ideaal waren voor zonneharpen. Regelmatig keek hij over de schouder mee om waar nodig tips te geven, en ook complimenten wanneer hij iets zag dat goed ging.

Op een gegeven moment zag ik omgevallen boomstammen liggen met tonderzwammen erop. Ik kon me een plaatje uit zijn boek herinneren en vroeg of het geen idee was om die tonderzwammen er met groothoek op te zetten. Toen ik even aan het stoeien was met de compositie had ik die zoals ik wilde, met een flinke dieptewerking erin. Door het vele tegenlicht was de voorgrond echter donker. Ondertussen kwam Ruben erbij, en stelde voor om wat te gaan experimenteren met een externe flitser. Ik dus mijn flitser uit de tas, hij pakte een off-shoe-kabel uit zijn tas. Dat is pas een handig ding zeg! Al snel kwamen we erachter dat het licht van de flitser vrij koud was, en hij pakte een goudkleurig reflectiescherm tevoorschijn. Na wat gepuzzel leuke resultaten behaalt, wellicht de moeite waard om wat voorbeelden te laten zien?
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Voor mij zijn de workshops die hij aanbied nog iets te prijzig.... maar ben wel erg benieuwd. Misschien een leuk verjaardags kado :shock: :wink:

Denk eerst maar eens een workshop bij Schoffie te gaan doen...

Dus kom maar op met die voorbeeld foto's!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar