Ervaringen met statief?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Beste fotografie-collega's,
misschien dat jullie me op basis van jullie gebruikerservaringen kunnen helpen.
Ik ben op zoek naar een statief. Kennen jullie een statief wat voldoet aan onderstaande eisen en gebruik?
- Ik zal 'm niet vaak gebruiken, de monopod wordt vaker gebruikt
- De prijs is niet belangrijk, als 'ie maar niet té hoog wordt
- Gewicht en max hoogte is niet heel erg belangrijk, daarvoor zal 'ie te weinig gebruikt gaan worden
- Geschikt om de 20D incl lens stabiel te dragen

Kortom, een statief zonder poespas, beetje betaalbaar, en stevig.
Wie kent zo'n statief of heeft er eentje en is er tevreden over?

Bedankt alvast,
Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Voor rond de 100 euro heb je al een goed statief. Ik heb zelf de Velbon Sherpa 600. Simpel dingetje, maar voldoet aan al je eisen. Ik heb ook statieven gezien van 40 á 50 euro, maar dat is echt plastic...
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Let vooral goed op het mechaniek van het uittrekken van de pootjes. Bij mijn vorige statief waren die van kunststof en ik twee ervan zijn nu al stuk. Ik heb op de snuffelmarkt voor 15 euro een Velbon VE-3 statief gekocht en daar kan ik het voorlopig goed mee doen.
Gebruikers-avatar
Keez
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2005 10:32

Een goed statief kost geld , zo is het nu eenmaal.
Ik heb zelf altijd Manfrotto gehad.
Goede kwaliteit, stabiel, sterk, kortom prima spul.
Maar omdat ik veel op pad ga, wilde ik wel een lichter statief.
Ik heb een Gitzo 1931 Basalt statief gekocht met een Gitzo Magnesium Ballhead.
Het enige is dat dit iets meer kost, maar dan heb je dan ook een zeer goed en licht statief voor.
Wat ik ermee wil zeggen is, geef iets meer uit voor een statief, je zegt gewicht is niet belagrijk, maar daar kom je van terug, een licht statief zul je meer gebruiken omdat het niet hinderlijk is om hem mee te nemen.

succes met de aankoop
Zwart/Wit fotografie is ECHTE fotografie
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Keez schreefCOLONIk heb een Gitzo 1931 Basalt statief gekocht met een Gitzo Magnesium Ballhead.
Wat ik ermee wil zeggen is, geef iets meer uit voor een statief, je zegt gewicht is niet belagrijk, maar daar kom je van terug....
Bedankt voor de suggestie. Maar ik mis op dit moment het statief niet en wil er alleen eentje hebben voor het uitzonderlijke geval dat ik er bewust mee op pad wil gaan. Ik wil dus echt simpel beginnen (en dus ook ruim onder de 100 Euro blijven). Als later blijkt dat ik functionaliteit of gebruiksgemak mis kan ik altijd nog 'upgraden'. Maar zo'n duurder type zoek ik nu -nog- niet.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Onder de 100 euro? Dan moet je denk ik voor een 2e hands oplossing gaan. Als je namelijk met een té licht, plastic statief in de wind buitenstaat... oef... moet er niet aan denken dat ie omwaait! :)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Mag ik eigenwijs zijn? Persoonlijk ben ik meer van 1x goed investeren.... Daarom wil ik je toch deze tip nog meegeven, dan ben je voor 135 helemaal klaar vorlopig en heb je een fijn en kwalitatief goed statief, compleet met kop.
KLIK HIER

gr Sarpa
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Die Manfrotto met kop combinatie heb ik ook bij mijn favorieten gezet maar ik kon daar geen specificaties van vinden zoals bv. het gewicht dat hij kan dragen, hoogte etc.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
frankie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2006 20:49

Staat een leuke manfrotto hier op het forum in de aangeboden/gezocht sectie. Mischien wat voor jou.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Bedankt Boels!
Gebruikers-avatar
Radar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 11:25
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Focus, worden deze maand ook wat statieven besproken.

http://www.focusmedia.nl/
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Gebruikers-avatar
MacEos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Gennep
CONTACTCOLON

Ik heb toevallig vandaag een statief gekregen van een klant waar ik aan het werk was, Het is een Slick Master ik ken het merk niet maar het is een mooi stabiel statief en komt erg degelijk over.
Ik heb ook nog zo'n prul dingetje van Vangard, maar die wiebelt een beetje teveel. ( Op marktplaats kun je ook vanalles vinden ).
Succes met je aankoop.
Groet MacEos
Canon 6D / 50D, 24-105L is USM, 70-200 f 2.8L, 430 EXII, 580 EXII, Velbon Statief.
www.mt-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Sarpa schreefCOLONMag ik eigenwijs zijn? Persoonlijk ben ik meer van 1x goed investeren.... Daarom wil ik je toch deze tip nog meegeven, dan ben je voor 135 helemaal klaar vorlopig en heb je een fijn en kwalitatief goed statief, compleet met kop.
KLIK HIERgr Sarpa
Jazzman schreefCOLONOnder de 100 euro? Dan moet je denk ik voor een 2e hands oplossing gaan.
Maar ik neem aan dat je gewoon specs kunt vergelijken van statieven!? Want de specs die ik zoek kan ik vinden onder de 100 euro. En de ergens bovenaan genoemde Velbon Sherpa 600 is daar een voorbeeld van, het dragende gewicht is 4 kilo (bij de door sarpa aanbevolen Manfrotto is dat trouwens 7 kilo) terwijl de camera plus lens een kilo of 2 is. Of zegt dat niet alles en kun je dan nog steeds een trillend/onstabiel statief hebben?
Het statief van 135 euro is wel stabiel genoeg?

Ik ben er trouwens ondertussen wel achter gekomen dat er één belangrijke eis is bijgekomen, het statief moet wel een beetje compact zijn in ingeschoven stand. Een statief wat tijdens transport veel langer is dan 50 of 60 cm is echt te groot.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Ik wil even dit topic afsluiten door te vermelden wat ik uiteindelijk gekocht heb.
Het is een Manfrotto 190XDB met een 486RC2 balhoofd geworden.
30 Euro meer dan ik mezelf als budget had gegeven, maar dat mag de pret niet drukken.
Op dit moment trouwens een aanbieding bij K-E. 139 Euro in plaats van de normale prijs van 92 euro plus 59 euro .

Bedankt allemaal alsnog voor de input.
Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar