Declan in de huiskamerstudio

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Zo lang niets laten horen. Maar nu toch weer eens wat laten zien. Ik ben langzaam stapjes aan het zetten om de studio in te gaan. Hiervoor heb ik woensdag een lokatie shoot voor een school opdracht (als dit goed gaat laat ik dit natuurlijk ook zien). Zelf heb ik nog geen flitskoppen. Dus ik moest even wat lenen. Nu is het natuurlijk niet mijn eigen spul dus ook uitproberen voordat je nat gaat op locatie hoort erbij. Ik heb vanmorgen mijn woonkamer even uitgeruimt en mijn zoontje misbruikt voor een aantal foto's. Deze zijn er uit gekomen. Ik heb geen achtergronddoek e.d. dus de wand is als achtergrond gebruikt.

Nabewerking is minimaal. Alleen een level en iets USM (minimaal). Gebruikte apparatuur zijn 2 interfits flitsschermen en 1 translucent screen. Camera stond ingesteld op 1/80ste en f/11.

Wat vinden jullie ervan? Wat kan ik de volgende keer beter doen?

#1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=95565[/img]

#2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=95566[/img]

#3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=95564[/img]

Rene
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Agut, dat koppie op 3!

Bij 1 en 2 krijg ik het idee dat de scherpte meer op het shirtje ligt dan de ogen..?
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Op zich alledrie leuke koppies, hij poseert goed voor je!
2 vind ik zelfs heel klassiek!

Alleen die achtergrond is zo roze?
Hoort dat zo?
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

@allette

Er is wel scherp gesteld op het voorste oog (ooit eens in een workshop geleerd). Dus ik denk dat door de lichte USM het lijkt alsof het shirt scherper is dan het oog.

@Marlies

De wand is een wit tin met geel en idd een tikkeltje terra. Hier komt dus de kleur vandaan. De foto's zijn nl. wel met een Dynatech Greycard gemaakt. Dus de witbalans zou moeten kloppen. De kleine declan (let op 2.5 jaartjes oud) luisterd normaal nooit.. Maar de camera van papa vind ie heel leuk.. met elke kiek wil hij eerst zien hoe de foto geworden is. Dus geduld moet je wel met hem hebben :D
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
tubbie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2007 23:34

Leuke foto's Ik heb er zelf ook en paar van 4 en 2 jaar maar die zullen nooit zo even gaan zitten :D als je al een keer de kans krijgt om een goed foto te maken dan mankeerd er wel wat anders. Een gezicht vol chocola of zo. :(

Het is jammer dat de kleur van de achtergrond dicht bij de kleur van de huid komt. Maar zoals je al zij daar ging het in deze even niet om. waar het wel om ging was het uitproberen van de verlichting. Naar mijn mening is de Linkerkant (op de foto's rechts) en het voorhooft van mij iets donkerder zou mogen, Ik vind het erg licht. zeker als hij probeerd zo sirieus mogelijk te kijken. Op de derde foto waar hij lacht komt wat meer schaduw in het gezicht waardoor het gelijk weer wat bijkomt. Alhoewel ik deze ook erg licht vind.

harm.
canon eos 350D 18-55mm kitlens / sigma 70-300mm F4-5.6 DG makro / fuji finepix A204
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

De foto's komen iets te overbelicht over op mij. En volgende keer iets meer van de muur af, zodat je de structuur niet ziet :) Verder staat ie er wel leuk op!
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

nogmaals bedankt allen voor de tips... De achtergrond is idd op de eerste twee wel goed (105mm dus de DOF klopt) echter op de laatste zat ie op zo'n 40mm dus de DOF idd niet goed. Zal hier de de volgende keer rekening mee houden. Het overbelichte vind ik opzich wel mee vallen al moet ik idd wel toegeven dat het iets te licht is. Wel een nadeel die geleende interfits. Ze zijn niet traploos te regelen. Alleen per stop (5 stops) gelukkig wel met zelf ontlading zodat ik ze niet hoef af te flitsen. Ik zal de volgende keer iets meer met me translucent spelen door het iets verder van de flitsbak af te zetten dan krijg je toch een betere verspreiding van licht en wordt het toch verzwakt?
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar