Amethist

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Lex Augusteijn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1463
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2004 14:31
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Close-up van een amethist geode:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Lex Augusteijn, in totaal 11 keer gewijzigd.
Canon 5DII + EF 70-200/4.0L IS USM + EF 24-105mm/F4.0L IS USM + EF 17-40/F4.0 L + EF 50/1.8 + Tamron AF SP 90/2.8 DI + Speedlite 580 EX II
En dat moet ik allemaal meezeulen ...
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Geweldige plaat.

Ik heb thuis een amethist geode liggen (een bijna halve bol, zeg maar). Maar ik denk dat die zijn kleur al wat aan het verliezen is, door het zonlicht. Bovendien vraag ik me af met welke lens, en hoe, jij deze foto gemaakt hebt, want je hebt de kristallen er wel érg goed op gekregen weer. Op z'n Lexiaans... zeg maar :D

Macrolens gebruikt, bijvoorbeeld ? en welk licht ? Hoe opgesteld ?
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Lex Augusteijn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1463
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2004 14:31
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Wheely schreefCOLONMacrolens gebruikt, bijvoorbeeld ? en welk licht ? Hoe opgesteld ?
Tamron 90 macro lens.
De geode is een hele grote, 50 kilo, meer een soort poort. Een hele mooie met grote kristallen van een diep-paarse kleur.
Onderin is hij open zodat ik daar licht in kan schijnen, in dit geval een halogeen lamp.
De hoek heb ik zo gekozen dat een paar kristallen het licht in het hele vlak reflecteren, en dus vrijwel overbelicht zijn. Dat gaf een sprankelender effect dan een egalere belichting.
Canon 5DII + EF 70-200/4.0L IS USM + EF 24-105mm/F4.0L IS USM + EF 17-40/F4.0 L + EF 50/1.8 + Tamron AF SP 90/2.8 DI + Speedlite 580 EX II
En dat moet ik allemaal meezeulen ...
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik kijk naar de plaat en mijn oog wordt allereerst naar het belichte kristal getrokken, dan naar kristal rechtsonder (dichtst bij en meeste detail) en dan weer terug (en heen en weer). Kan het zijn dat er net iets teveel licht op dat belichte kristal zit? Zou je dat met difuser licht kunnen oplossen. Of wilde je dat kristal er zo laten uitspringen. Zo ja waarom dan die? Zomaar wat vragen die bij me opkomen bij het kijken nnaar deze plaat.

De kleur van het amethist komt natuurlijk over, zie het zo voor me op tafel liggen. Ook het naar binnen "gluren" is erg leuk bedacht, meestal zie je maar een kant van zo'n gekraakte geode.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Lex, Dit is een pracht opname. Hier hoef ik niet meer aan toe te voegen.
Komplimenten!!
Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar