Canon.....

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Michelle91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 18:36

Hallo,

Heb me zojuist even voorgesteld en val meteen met de deur in huis.

Op dit moment heb ik een canon powershot S3, maar na deze nu een half jaar te hebben niet tevreden over, en ben eigenlijk wel weer toe aan iets nieuws, iets beters, en iets sneller!

Nu ben eigenlijk aan de ene kant wel tevreden over canon, ik heb dierentuin foto's gemaakt waar ik trots op ben, maar wat ik vooral fotografeer is hondensport (duitse herders) daar is deze camera niet echt geschikt voor (naar mijn mening, want ben niet gauw tevreden :roll: :lol: )
ik ondek met de sportstand enorm veel ruis, wat niet hoort, en vindt scherpe foto's dan ook belangrijk haha :wink:

Dus advies gevraagd!

Het budget maakt even niets uit, ik heb gekeken naar de 400D en de 40D vindt ze allebei mooi, maar welke is geschikter voor deze sport. heb ze allebei in de hand gehad, en liggen perfect.

Nu de lenzen nog!
Mij is aangeraden de 100-400 of de 70-200 (2,8F), omdat ik af en toe een groot bereik moet hebben is een zoom objectief dus van belang. maar welke is voor deze sport nu juist geschikt, ook voor mindere weeromstandigheden.

Ik ben benieuwd, in iedergeval vast bedankt!

Groetjes,
Michelle
Groetjes!

Canon 40D|BG-E2N| 50 mm 1.8 II | 18-55 |70-200 2.8 L USM| Metz 48|

Canon powershot S3/Konica minolta Z10
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik zou voor sport en met zulke lenzen eerder kiezen voor de 40d, meer snelheid en robuuster.

Ik zou zelf eerder voor de 70-200 F2,8 IS of F4 IS kiezen eventueel met extender dan voor een 100-400, dit gezien de zeer wisselende prestaties van laatst genoemde.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stinger81
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:38

In jouw geval zou ik inderdaad voor een xxD gaan, al is het maar voor de veel eenvoudigere bediening... Eventueel zelfs een 20D of 30D (beide tweedehands)...
Mocht een hoger gewicht en een lagere resolutie geen bezwaar zijn, dan zou ik zelfs denken aan een 1D mk1. Qua beeldkwaliteit verslaat ie je powershot op z'n sloffen...

Volgens mij sta je bij hondensport niet zo ver van je onderwerp af, daar zal dus een 70-200 voldoen. De vraag is alleen welke van de vier versies. IS zul je niet echt missen met sportfotografie (behalve als je eigen bewegingen je irriteren bij het focussen). En met de introductie van het digitale tijdperk kan ie best een stopje trager zijn, dan zet je je ISO gewoon een stopje hoger...

In jouw situatie lijkt mij een 20D/30D/1D + 70-200 4.0 het beste...
Hoef je alleen nog maar na te denken over wat je aan het korte eind wilt hebben...

Misschien ken je iemand in je buurt die één of beide camera's heeft?
[size=75]Olympus E-3 | ED 12-60mm 1:2.8-4.0 SWD | ED 50-200mm 1:2.8-3.5 SWD | FL-50R[/size]
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Als je een aardig budget hebt, 40D + 70-200 F4 IS (een 2.8 IS is 'n flink stukkie zwaarder).
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Jandb

Ikzelf heb ook de combinatie 40D met 70-200 f4 IS.
Voor buitensport de perfecte combinatie.
Camera en lens zijn snel genoeg voor een continu opname van 6 beeldje`s per seconde.ideaal voor snelle honden.(ik gebruik hem in de paardensport)
70-200 f2,8 is nog sneller,maar ook zwaarder in gebruik en beurs.

gr
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 12 keer gewijzigd.
Michelle91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 18:36

Brakel schreefCOLONJandb

Ikzelf heb ook de combinatie 40D met 70-200 f4 IS.
Voor buitensport de perfecte combinatie.
Camera en lens zijn snel genoeg voor een continu opname van 6 beeldje`s per seconde.ideaal voor snelle honden.(ik gebruik hem in de paardensport)
70-200 f2,8 is nog sneller,maar ook zwaarder in gebruik en beurs.

gr
Ronald
Heb je misschien ergens voorbeeld foto's? ben ik altidj wel benieuwd na ( 40D met die combinatie) :oops: :wink:
Groetjes!

Canon 40D|BG-E2N| 50 mm 1.8 II | 18-55 |70-200 2.8 L USM| Metz 48|

Canon powershot S3/Konica minolta Z10
Stinger81
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:38

Frank schreefCOLONDe 30D (body) is nog steedt nieuw te koop voor € 730,- bij Kamera Express.
Moet ze dan per sé nieuw kopen? Niets verliest z'n waarde sneller dan een nieuwe camera... ;)

Nu wil ik niet zeggen dat ze er rekening mee moet gaan houden dat ze snel weer die camera gaat verkopen. Maar voor het geld van een nieuwe 40D kan ze twee 20D's verslijten... (En als je dat in twee jaar voor elkaar krijgt, dan doe je toch iets fout... :S )

Het geld dat ze daarmee bespaart, kan ze ook weer in goed glas investeren...

Even een optelsommetje aan de hand van Broer Konijn:
40D = 1043
70-200 2.8 = 1139
Totaal = 2182

20D = 500
70-200 4.0 = 565
Totaal = 1065
Verschil = 1117 = 24-70 of 24-105 of 400 5.6
[size=75]Olympus E-3 | ED 12-60mm 1:2.8-4.0 SWD | ED 50-200mm 1:2.8-3.5 SWD | FL-50R[/size]
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure


Heb je misschien ergens voorbeeld foto's? ben ik altidj wel benieuwd na ( 40D met die combinatie) :oops: :wink:
Hoi ik zal morgen even een paar foto`s plaatsen

Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Budget zat om te beginnen in ieder geval.
(Denk je ook aan een tas en geheugenkaartjes!)

Mijn advies, ga voor het hoogst haalbare; een 40D en een 70-200 F/2.8

De 100-400 is een mooi, maar zeer ondergewaardeerde lens. Echter zitten er nogal eens wat wisselingen in de door Canon geleverde kwaliteit. Ben zelf met mijn 2e exemplaar bezig, de eerste was uit de doos niet goed.
Ook ken ik verhalen, en dat is niet van horen zeggen maar tastbaar hier op het forum van KleintjePils en Mathijs, dat de lens een intern defect kreeg naar verloop van tijd en grote schade opliep. Is wel gerepareerd en volgens mij ook onder garantie, maar toch.

De 100-400 heeft echter 2 nadelen, hij is niet lichtsterk en is niet de allersnelste lens (maar altijd nog de snelheid die je van een L mag verwachten)
Daarnaast heeft hij 1 ander voordeel; hij heeft een behoorlijk zoombereik.
En dat laatste is de reden dat ik hem nog heb.
Hij gaat er op den duur wel uit, maar dan komt er altijd iets minder flexibels voor terug in huis. Helaas :x
Als ze bij Canon een lichtsterkere en nog snellere variant zouden maken, dan zou ik niet twijffelen. Maar er wordt al heel lang gespeculeerd over een 100-400 F/4.0, maar hij is er nog steeds niet. Helaas :x

En 70-200 met 1.4 extender is echter ook een machtige combinatie en als de dingen niet te klein zijn of niet te ver weg, dan heb je daaraan genoeg.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Michelle91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 18:36

dejong1racing schreefCOLONBudget zat om te beginnen in ieder geval.
(Denk je ook aan een tas en geheugenkaartjes!)

Mijn advies, ga voor het hoogst haalbare; een 40D en een 70-200 F/2.8

De 100-400 is een mooi, maar zeer ondergewaardeerde lens. Echter zitten er nogal eens wat wisselingen in de door Canon geleverde kwaliteit. Ben zelf met mijn 2e exemplaar bezig, de eerste was uit de doos niet goed.
Ook ken ik verhalen, en dat is niet van horen zeggen maar tastbaar hier op het forum van KleintjePils en Mathijs, dat de lens een intern defect kreeg naar verloop van tijd en grote schade opliep. Is wel gerepareerd en volgens mij ook onder garantie, maar toch.

De 100-400 heeft echter 2 nadelen, hij is niet lichtsterk en is niet de allersnelste lens (maar altijd nog de snelheid die je van een L mag verwachten)
Daarnaast heeft hij 1 ander voordeel; hij heeft een behoorlijk zoombereik.
En dat laatste is de reden dat ik hem nog heb.
Hij gaat er op den duur wel uit, maar dan komt er altijd iets minder flexibels voor terug in huis. Helaas :x
Als ze bij Canon een lichtsterkere en nog snellere variant zouden maken, dan zou ik niet twijffelen. Maar er wordt al heel lang gespeculeerd over een 100-400 F/4.0, maar hij is er nog steeds niet. Helaas :x

En 70-200 met 1.4 extender is echter ook een machtige combinatie en als de dingen niet te klein zijn of niet te ver weg, dan heb je daaraan genoeg.
Klopt, ik heb ook veel negatieve dingen gehoord over de 100-400 lens, en ben daarom aan het twijfelen geraakt.
Maar om te beginnen lijkt me die 70-200 lens niet slecht.
als eenmaal die 100-400 F/4.0 er is dan kan ik die altijd nog aanschaffen, maar moet hij wel komen :lol:

oja, tas heb ik, zal alleen wel de geheugenkaartjes moeten aanschaffen omdat ik altijd de sd heb gehad, en dan naar compact flash moet :wink:

@Ronald, alvast bedankt!
Groetjes!

Canon 40D|BG-E2N| 50 mm 1.8 II | 18-55 |70-200 2.8 L USM| Metz 48|

Canon powershot S3/Konica minolta Z10
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

sdirkx schreefCOLONAls je een aardig budget hebt, 40D + 70-200 F4 IS (een 2.8 IS is 'n flink stukkie zwaarder).
Je hebt de f/2.8 versie echt nodig om snelle sluitertijden te behalen. Het wil in dit kikkerlandje nogal eens zwaar bewolkt zijn. Dan heb je die licht-sterke lens echt nodig om een hond in volle actie goed scherp op de plaat te krijgen. Die 3 weken in het jaar dat de zon hier schijnt.... :lol:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

musicjohn schreefCOLONJe hebt de f/2.8 versie echt nodig om snelle sluitertijden te behalen.
En dan vervolgens klagen dat er maar zo'n klein stukje scherp is en dan gaan we allemaal roepen dat je toch wel minimaal op f/6.3 moet zitten....
:wink:
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik heb toch liever een beperkte scherpte-diepte dan bewogen foto's. Daarbij kun je beter een keer met je diafragma moeten knijpen dan dat je tekort komt.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

geert h schreefCOLONIk heb toch liever een beperkte scherpte-diepte dan bewogen foto's. Daarbij kun je beter een keer met je diafragma moeten knijpen dan dat je tekort komt.
Helemaal mijn idee. :P
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Michelle91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 18:36

Bedankt voor de informatie! ben al heel wat wijzer geworden hoor! :D
Groetjes!

Canon 40D|BG-E2N| 50 mm 1.8 II | 18-55 |70-200 2.8 L USM| Metz 48|

Canon powershot S3/Konica minolta Z10
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar