Statief Manfrotto?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
RobertP
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2007 11:42
WoonplaatsCOLON Reuver

Ik ben een beginnend amateurfotograaf en ben op zoek naar een degelijk statief. Op de website van Kamera-Express zie ik de volgende aanbieding: Manfrotto 055XDB + 804RC2, Tripod Combi van € 269 voor € 135. Weet iemand of dit statief geschikt is voor de EOS 400D in combinatie met een telelens (in mijn geval de Tamron 70-300mm)? Is dit een aanrader? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Canon 50D/Canon 15-85 IS USM/Canon 70-300 IS USM/Canon 100mm macro/430 EXII
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zo uit mijn hoofd gezegd zal dit geen problemen op gaan leveren.

Ik heb ook een 055 van Manfrotto en die bevalt prima. Echter is het gewicht wat ik er op schroef wel meer. En dat blijft allemaal prima staan.

Voordeel van een merk als manfrotti is dat, wanneer er iets stuk zou gaan, dit ook weer los te vervangen is. Bij de el-cheapo-merken kun je dan je hele statief weggooien.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De Tamron 70-300 is een lichte telelens en de 400D is ook niet zo zwaar. Op de site van Manfrottostaat niet hoeveel hij kan hebben, maar de andere statieven uit de 055-serie kunnen 7 kg dragen. Waarschijnlijk is dat voor dit statief ook zo.