Crumpler rugtassen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een rugtas waar mijn fotocamera + spullen in passen.
Mijn huidige rugtas is te klein om alles lekker mee te nemen.
Nu heb mijn ogen laten vallen op een Crumpler rugtas. Deze zien er lekker vlot uit en ze zien er niet echt 'hutkofferig' uit.
Op de site van Crumpler staan 3 100% rugtassen, nl. de Match Maker, Pyama Pride en Zoomiverse .
Als ik echter naar de afbeeldingen die erbij staan kijk, zijn die hetzelfde, met dezelfde indeling.
Zijn er mensen met gebruikerservaring met 1 van bovengenoemde tassen?

Ik vraag me af hoe groot de binnenruimte is? Kan ik in alle tassen 2 body's + lenzen (nog aan de cam vast) kwijt, of op 1 body een lens en op de andere niets?

Groetjes,

Mariska
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Johnalb

Kijk eens op de vertrouwde site voor tassen klik
Mari
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 22:23

Aan de hand van de foto's op de volgende site heb ik onlangs mijn keuze laten vallen op de LowePro Swing 300...

http://www.taschenfreak.de/indexliste.htm
Canon EOS300D/400D -- Canon EF 22-55mm 1:4-5.6 -- Exakta 28-105mm 1:2.8-3.6 -- Canon EF 75-300 f/4-5.6 III USM
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Tnx voor de links. Ik heb de Zoomivers bij beide sites alleen niet kunnen vinden.
Ik heb zelf het idee dat de Match Maker (MM) net wat te klein is. Ik neig eerder naar de Pyama Pride (PP) of de Zoomiverse (ZI), al is laatst genoemde misschien wat aan de grote kant.
Bij de PP en de ZI kan ook een statief aan de tas worden gemaakt, wat dus een groot voordeel is tov de MM.
Ik ben nu alleen nog op zoek naar een goedkoop adres waar ik de tassen kan testen in omg. van Apeldoorn.

Uiteindelijk zal het volgende in de tas terecht komen:

350D
40D (incl. BG)
10-22mm (incl. slimfilter en zonnekap)
24-70mm (incl. zonnekap)
70-200mm (incl. zonnekap)
macrolens
extender(s)
flitser (kan zijn dat ik er nog een 2de bij koop)
handleidingen van de cams/flitser
filters
lader
CF-kaartjes
cardreader/USB van cam
en eventueel in de verre toekomst een laptop

@ Mari, bedankt voor de tip, maar ik hou het liever bij een gewone rugzak ;). (aannemende dat je de singshot 300 bedoeld)
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

D'r is maar 1 manier om een tas uit te zoeken: ga met al je spullen die erin moeten naar een winkel waar ze een ruime sortering hebben, en probeer!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
joelle
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2006 20:11
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Passen in de winkel is inderdaad het beste.

Ik heb een paar maand geleden de pyama pride van crumpler besteld zonder deze in het echt gezien te hebben. (vond ze gewoon errug mooi en bij ons in de buurt verkopen ze bijna geen crumpler)
Ik schrok mij een hoedje toen de tas binnenkwam. Hij is echt mega groot en het was bij mij geen gezicht als ik hem op mijn rug had jammer genoeg. familie vond het ook geen gezicht. :(
Ik moet er wel bijzeggen dat ik klein van stuk ben en slank.

Er kunnen zeker 2 bodies met lenzen in. Binnenmaten staan ook op de site van crumpler en ook op de site van cameranu.nl

Ik heb de tas maar terug gestuurd en toen maar gekozen voor de lowepro minitrekker.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ga je alles elke keer meezeulen ?
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik heb sinds kort een crumpler matchmaker. In mijn geval heb ik volgende erin: 40D (zonder grip) met sigma 18-50, de 70-200, ef 50, een speedlight en wat los spul (filtertjes, kaartjes, doppen etc. Dit past ruim en is meer dan genoeg voor gewoon een dagje op pad. Een beetje proppen en je kunt nog een paclite jasje in het voorvak kwijt. Hij draagt erg lekker. Wel een nadeel (of voordeel) hij gaat open door het rugpand open te ritsen, dus niet erg handig als je ergens snel bij moet, maar wel zo veilig.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Closeshooter schreefCOLONga je alles elke keer meezeulen ?
Niet elke keer, maar er zullen wel zat momenten zijn dat ik 3 lenzen en 2 body's meeneem.
Bovendien hou ik ervan om alles gewoon in/op een plek te hebben.
Vandaar dat ik dus een wat grotere tas wil om zo alles op 1 plek te hebben.
Wat ik ook handig vind is een plek om een statief aan vast te maken. Die heeft de MM niet.

@Joelle, dat heb ik dus ook. In Apeldoorn heb ik ze tot nu toe nog niet gevonden. Zelf ben ik ook klein, dus een te grote fototas zal er met mij vandoor gaan :roll:
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar