Model op Zoomexperience

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Hoi,
ik ben vandaag naar de Zoomexperience geweest. Wat een geweldig evenement vond ik dat zeg .
Hier wat foto's van wat modellen. Wat vinden jullie ervan ?


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Het was zeker een fantastisch evenement.
Ik ben er 2 1/2 dag geweest (als exposant / medewerker bij HCC)
Mooie modellen. Ik heb tig foto's gemaakt. Zal morgen wel eens op mijn gemak kijken of er wat "aardigs"tussen zit. Eerste indruk van jou foto's, mooi. Alleen van de eerste foto valt het haar van haar weg tegen de zwart(gemaakte) achtergrond.
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Leuke modellen hoor.

Over het algemeen rare schaduwen, geel en te veel ruimte boven het hoofd.
Vooral 2 heeft veel rare schaduwen.

Maar ik kan mij wel indenken dat het daar leuk is geweest.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
keppe
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2203
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 22:42
WoonplaatsCOLON verhuisd naar Zaandam maar thuis waar mijn pjutter staat.....
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLONLeuke modellen hoor.

Over het algemeen rare schaduwen, geel en te veel ruimte boven het hoofd.
Vooral 2 heeft veel rare schaduwen.
Die schaduwen zijn door een byzonder slechte uitlichting.
IK was er ook en zag vooral bij de motoren dat de dames grootste deel van de tijd met gezicht gewoon in de schaduw stond.
Erg jammer als je niet alleen de motoren maar ook de modellen wilt fotograferen.............

Maar vooral gezien de belichting en de omstandigheden waarop deze plaatjes gemaakt zijn, petje af!

(heb zelf niet eens de moeite genomen mijn camera uit mijn tas te pakken)
grt Keppe :D

"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Erik Mulder schreefCOLONEerste indruk van jou foto's, mooi. Alleen van de eerste foto valt het haar van haar weg tegen de zwart(gemaakte) achtergrond.
Hoi erik,

aan de achtergrond is niets bewerkt, die komt "zo uit de camera" . Ik heb uiteraard wel wat met de belichting gedaan en ietswat met de huid.
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Vond de modellen ( bij de motoren) niet erg fantastisch.
Hadden constand een ongeintreseerde blik, vaak ook hoerderig. Lelijke stikker op hun kruis geplakt, not my style!

De dames daar en tegen in de snelle gele opel auto waren dan weer wel leuk om naar te kijken. Netjes gekleed en niet zo een laag plamuur op hun gezicht.

Over de foto's:
Voor in die lichtomstandigeheden zeker niet slecht gedaan. De dames bij de motoren stonden ook erg slecht in het licht. Van onder af belicht.
Heb mijn foto's bekeken en die gaan regelrecht de prullenbak in denk ik.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Glenfiddich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2006 11:19
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

Funnie schreefCOLONVond de modellen ( bij de motoren) niet erg fantastisch.
Hadden constand een ongeintreseerde blik, vaak ook hoerderig. Lelijke stikker op hun kruis geplakt, not my style!

De dames daar en tegen in de snelle gele opel auto waren dan weer wel leuk om naar te kijken. Netjes gekleed en niet zo een laag plamuur op hun gezicht.
Ben het deels met Funnie eens. Het model op foto 2 en 3 keek erg ongeintereseerd. :( Haar collega daar integen had volgens mij wat meer ervaring en i.m.o. een lekkere arrogante blik welke ik wel mooi vond. :wink:

Betreffende die lelijke stikker............. not done !!

De dame op foto 1 vond ik zeker wat hebben maar het was hier continu erg druk en ik kon er niet goed bij komen om foto's te nemen. Misschien moet ik mij een wat groter "paparazzi" stijl aanwennen :wink: (Ik wring mij er niet zo graag tussen)

Groetjes
Mark
[size=75]Canon EOS 350D / Sigma 17-70 F2.8 / Canon 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] / Canon EF-S 18-55 / Canon EF 75-300 /
Canon EF 50mm/1.8 II / BG-E3 grip / Studioflitsers: 2xVS200 en 1x VS300[/size]
www.verhaegonline.nl
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Ik snap het wel. Heb wel te doen met die meisjes. Sta je daar de hele dag in slecht licht voor een meute van mensen die allemaal staan te dringen om dezelfde goedkope rotfoto van je te maken.

Als ik die kansloos kiekende drommen zo zie bekruipt me een gevoel van plaatsvervangende schaamte. En ben ik heeeel blij dat ik niet gegaan ben.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

fistkikker schreefCOLONEn ben ik heeeel blij dat ik niet gegaan ben.
... dat heb ik nou ook! :)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Voor het grootste deel ben ik het wel eens met de opmerkingen.
Die stickers op de "motormeiden" vond ik ook niet echt flateus.
Misschien dat er nog wat met een fotobewerkingsprogramma
aan te veranderen is.

in tegenstelling tot de modellen bij de motoren (ongeinterresseerd, ongemotiveerd) waren die meisjes in de gele sportwagen lekker spontaan.
Ik stond er bij toen een van de vele tientallen fotografen iets tegen een van de meisjes zij (weet niet wat) maar dat was zo grappige blijkbaar van ze rolde bijna van het lachen uit de auto.

Maar het mooste vond ik dat, terwijl een flink aantal fotografen met kamera's, en lensen, en noem maar op,
probeerden de mooiste plek in te nemen, er ineens uit de menigte een jongen van een jaar of 12 naar voren stapte,
pal voor het model ging staan en met z'n mobiele telefoon foto's maakte :P
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Over de modellen bij de motoren: ik was er op zaterdagochtend, en toen waren ze nog best gemotiveerd ;) Ik kan me ook best voorstellen als je er 2 dagen staat, dat je aan 't einde v.d. rit er toch wat minder zin in hebt...

Ik las trouwens op ZOOM.nl dat er mensen waren die klaagden dat de skaters zo weinig bezig waren :shock: Nou sorry hoor, ik was er van 10.00 to 14.00, en die gasten maakte elke minuut wel een sprong.. En als je weet HOE zwaar dat is, en elke keer die ramp opklimmen.. dan mag je niet zeuren als ze af en toe een pauze nemen of een blikje red bull drinken :? Ik heb ze overigens een aantal keren hard zien vallen... en toch weer meteen de schans op.. Mijn respect voor die mannen hoor!
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

fistkikker schreefCOLONIk snap het wel. Heb wel te doen met die meisjes. Sta je daar de hele dag in slecht licht voor een meute van mensen die allemaal staan te dringen om dezelfde goedkope rotfoto van je te maken.

Als ik die kansloos kiekende drommen zo zie bekruipt me een gevoel van plaatsvervangende schaamte. En ben ik heeeel blij dat ik niet gegaan ben.
Ik ook!

Ik stelde me het al helemaal voor zoals jij beschrijft.
Ach ja......
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hoe het ook kan. Bij deze modellen voor portretfotografie, kon je met een flitsset een paar foto's maken. Ik moet zeggen dat het me verbaasde wat er zo ongeveer rechtreeks uit m'n camera kwam. En dat in de 30 seconden die ik had omdat anderen stonden te dringen om ook even met de flitsset een paar foto's te maken...

Afbeelding

PS: genomen met 300D + 17-55 2.8 IS
Laatst gewijzigd door 1 op sdirkx, in totaal 28 keer gewijzigd.
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Ik heb deze dames ook even voor de lens gehad.

Afbeelding
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Gezien de omstandigheden hier zo te hebben gelezen vind ik de resultaten toch nog aardig om te zien.

Vooral die van sdirkx vind ik nog het beste wat ik heb gezien hier.
Af gezien dan van het "overbelichte" handje en het iets te donkere zwart in de trui. Maar toch, petje af.

Ook die van Chrit vind ik gezien de omstandigheden best wel goed eruit zien. Ook hier weer het iets te zwart doorgelopen truitje maar toch, petje af.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Die laatste twee zijn inderdaad best aardig. Wat erg hard en contrastrijk, maar OK. Nou heeft Ytos natuurlijk wel gezorgd, dat het licht zo stond, dat je redelike foto's zou krijgen! In zo'n setting is geen tijd zelf met het licht te experimenteren, je doet het dus met wat de workshop-leider (Ytos in dit geval) heeft neergezet.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar