Verschil Canon accu en ander merk..

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Beste,

Ik zag in een willekeurige foto-winkel een NB-2LH, Li-ion Accu van verschillende merken. Zo viel mij het merk Albinar op.
Wat is een verschil tussen zo'n merk accu en een Canon NB-2LH accu? En is zo'n accu aan- of juist af te raden?
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

ArieScanner schreefCOLONBeste,

Ik zag in een willekeurige foto-winkel een NB-2LH, Li-ion Accu van verschillende merken. Zo viel mij het merk Albinar op.
Wat is een verschil tussen zo'n merk accu en een Canon NB-2LH accu? En is zo'n accu aan- of juist af te raden?
Geen idee wat mij wel opvalt is dat ik met de Canon accu meer foto's maakt als met andere merk accu's dan praat ik niet over 10 of 50 meer maar over 250 tot 300 :cry:
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Met een imitatie accu is normaal gesproken niets mis mee.
Je kunt ze eventueel ook bestellen via het forum en is wellicht goedkoper :wink: ....zie hiervoor dit topic:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=13558

Ik heb hier goede ervaringen mee en dan ben ik denk ik niet de enige..... :P

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
appie51
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 00:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Met een imitatie accu is normaal gesproken niets mis mee.
Je kunt ze eventueel ook bestellen via het forum en is wellicht goedkoper
Dit is nu juist net de accu die minstens 5 zo snel leeg is , in vergelijking
met de orginele Canon.Ik gebruik deze cloon zelf, maar schaf binnenkort
maar weer de orginele Canon aan.

Albert
[size=75]Canon 30D, Sigma 17-70 2.8/4.5 DC Macro inm. vervangen door Sigma 24-70 2.8, Speedlite 430EX, Lowepro Fastpack 350 , Elinchrom Lite 4[/size]
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

appie51 schreefCOLON
Met een imitatie accu is normaal gesproken niets mis mee.
Je kunt ze eventueel ook bestellen via het forum en is wellicht goedkoper
Dit is nu juist net de accu die minstens 5 zo snel leeg is , in vergelijking
met de orginele Canon.Ik gebruik deze cloon zelf, maar schaf binnenkort
maar weer de orginele Canon aan.

Albert
En een accu wel met een merknaam, zoals eerder genoemd een Albinar? Deze kost ongeveer 30 euro en dan mag ik aannemen dat die ongeveer net zo lang meegaat als de originele accu. Of heb ik dat helemaal mis?
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

appie51 schreefCOLONDit is nu juist net de accu die minstens 5 zo snel leeg is, in vergelijking met de orginele Canon.
Mijn ervaring is juist anders, ik merk geen verschil.
Een tijdje terug heb ik het bijgehouden en heb met 2 volle 'forum'-accu's in een 350D met grip in totaal 1025 foto's geschoten......niet slecht zou ik zeggen. :P

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
fotoHans
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2006 19:55
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Mijn ervaringen zijn ook zo. Ik doe ongeveer even lang met de 'imitatie' (via deze site verkregen), als met de originele Canon accu. Maar de laatste is wel 3x zo duur. Kortom: hoera voor de goedkope accu!

Groeten,
fotoHans
[size=75]Canon 400/500D Met flink veel glas, dan kun je zien
Hoe of het bankstel staat bij Mien[/size]
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

xxx
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 26 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Keez
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2005 10:32

Ik heb slechte ervaring met niet Canon accu's
Een Canon accu kost wel wat meer, maar hij blijft wel perfect werken.
Ik had een Hahnel accu erbij gekocht, die was na 3 maanden dood.
Voor mij dus nooit meer imitatie
Zwart/Wit fotografie is ECHTE fotografie
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik heb nu 4 accu's via dit forum besteld, waarvan er 2 "dood" zijn. Althans, een ervan kan nog maar tot 40% van het volle vermogen worden opgeladen en de ander is echt dood. Een volgende keer zal ik me daarom nog wel ff bedenken voor ik weer op die manier bestel.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik heb mijn extra accu's virug jaar via dit forum beteld. 1-tje was dood, en is keurig vervangen door een andere accu. De andere doet het nog steeds goed.

Zelfs als de levensduur maar de helfy is van een Canon accu is die accu nog altijd een stuk voordeliger.....
adbruin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2005 07:07
WoonplaatsCOLON Tolkamer
CONTACTCOLON

Ook ik gebruik andere accu's als die van Canon. Mijn ervaring hiermee is goed. Met een opgeladen accu van bijv. Lenmar schiet ik nagenoeg evenveel foto's als met de originele accu.
Groet, Ad
[url=http://www.adbfotografie.nl]Link van mijn webstek[/url]
[url=http://addebruin.blogspot.com/]Mijn weblog[/url]
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Moet bekennen dat ik de accu's van dit forum ook gebruik icm met mijn 30D en heb er geen problemen mee. Ik gebruik de imitatie grip met daar 2 accu's in van hier en schiet met gemak een 2500 platen. Dus ik ben erg tevreden over deze.

Misschien eens contact opnemen met aq4u?

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik gebruik orginele en niet orginele. BP-511, BP-511a, BP-512. De oudste orginele Canon's zijn na 3 jaar gebruik versleten, na een foto of 30 gaat de camera uit. De accu's worden wekelijks 2 dagen gebruikt voor enige uren en gaan daarna steeds in de lader (dan zijn ze dus nog niet leeg). Ook de tjaptjoi accu's van eBay doen het prima, ze zouden 1800 mAh moeten zijn (staat nergens op accu/verpakking) en voor $ 3,50 waren ze toch wel "iets" goedkoper dan de orginele orginele die ik eerst kocht.
Canon maakt de accu's ook niet zelf, een kloon zou dus best bij dezelfde fabriek vandaan kunnen komen als de orginele.
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Mijn ervaring met een goedkope immitatie is niet goed.
De immitatie sneuvelde al vrij snel. Laadde niet meer op en deed verder ook niets meer.
Ik zweer dus bij originele batterijen, ook al zijn ze een stuk duurder.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb bij mijn 300D (en later dus ook 30D) ooit Hama's gekocht van 1800 mAh. Deze maakten ruim 1400 foto's als ze met zijn tweeën in de grip zaten. Zijn er dus 'maar' 700 per stuk, maar ik kan vertellen dat ik behoorlijk veel sport heb gedaan (veel IS en heel veelterugkijken en selecteren) in die periode.

Met Canon Accu's zit je 99% van de tijd waarschijnlijk goed. Met replica's is dat misschien minder (meer kans op uitval/overlijden e.d.)

Onthoud dat er ook replica's zullen zijn die niets anders dan verschillen van opdruk omdat ze van dezelfde productielijn komen (zo is het bijvoorbeeld ook met een autoruit bij Carglass of van de merkdealer; het stempeltje is vaak het enige verschil, verders komt het uit dezelfde fabriek).
Kortom, het hangt er ook vanaf welke imitatieaccu je koopt
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONIk heb bij mijn 300D (en later dus ook 30D) ooit Hama's gekocht van 1800 mAh. Deze maakten ruim 1400 foto's als ze met zijn tweeën in de grip zaten. Zijn er dus 'maar' 700 per stuk, maar ik kan vertellen dat ik behoorlijk veel sport heb gedaan (veel IS en heel veelterugkijken en selecteren) in die periode.

Met Canon Accu's zit je 99% van de tijd waarschijnlijk goed. Met replica's is dat misschien minder (meer kans op uitval/overlijden e.d.)

Onthoud dat er ook replica's zullen zijn die niets anders dan verschillen van opdruk omdat ze van dezelfde productielijn komen (zo is het bijvoorbeeld ook met een autoruit bij Carglass of van de merkdealer; het stempeltje is vaak het enige verschil, verders komt het uit dezelfde fabriek).
Kortom, het hangt er ook vanaf welke imitatieaccu je koopt
Dank voor alle gegeven informatie! De meningen zijn erg sterk verdeeld, mogelijk ligt dit ook aan de camera. Ik heb zelf een 400D en diegene met dezelfde camera (die tevens dezelfde lens heeft als ik) die hier zijn reactie gaf was niet echt te spreken over een imitatie.

Ik dacht zelf aan een Albinar of Hama NB-2LH accu, maar weet ook niet in hoeverre ik deze kan vertrouwen. Beiden kosten toch nog ong. 30 euro, dus ik zou een accu mogen verwachten die langer meegaat en ook goed werkt...
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Als je imitatie koopt, koop dan via dit forum... waarom heeft nog niemand deze link gepost??? --> http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=13558
Voor het geld hoef je het niet te laten. Ik zou 't proberen. Heb ik zelf ook gedaan overigens. Bevalt (voorlopig) goed.
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

sdirkx schreefCOLONwaarom heeft nog niemand deze link gepost???
BartjeD schreefCOLON...zie hiervoor dit topic:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=13558
...
derde post in dit topic... :shock: :wink:
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

sorry... maar dan snap ik niet dat de conclusie is: (eventueel) Hama of Albinar kopen voor 30 euro... da's nog steeds behoorlijk aan de prijs.
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar