winterse taferelen op de heide

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ROAN0510
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2007 12:42
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Hoi allemaal....
daar ik nog steeds in een leerfase zit plaats ik hier mijn pics om ze door jullie te laten beordelen


#1

Afbeelding

#2

Afbeelding

#3

Afbeelding

#4

Afbeelding

#5

Afbeelding




Groet, Ro..
[size=75]Canon eos 400D + 18-55 kitlens + EF 50 1:1.8 II + EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM wat zonnekapjes en wat filtertjes[/size]
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

Best lekkere platen, mooie zachte kleuren!!
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
Jascha_400D
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1394
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2007 19:58
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Vind het ook mooie platen zit lekker veel sfeer in.
eos 5D mk2

http://www.lost-in-time-ue.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ten eerste: deze reeks mag wel uit de testcase!

Dan mijn op- en aanmerkingen (is alleen maar zoals ik het zie)


1. Mooie plaat, zon iets te centraal. Even naar rechts of links richten doet wonderen.

2. De horizon zou wel eens scheef kunnen staan. Verder komt de voorgrond niet tot zijn recht omdat de horion wer erg laag staat. Iets meer voorgrond was in mijn ogen mooier geweest.

3. Iets te donker. de bomenrij op de voorgrond houdt de rest tegen.

4. Horizon zou hier ook wel eens scheef kunnen staan. Wel een aardig koud plaatje :)

5. Mooi plaatje. Wel staat de horizon weer erg laag. Als je door je knieen was gegaan, had je meer voorgrond gehad. Als dat een vennetje is, dan had ik ook dat iets duidelijker willen zien. Dus vlak bij het vennetje door je knieen.

Als het je stijl is om zo laag mogelijke horizon te hebben, dan zij dat zo. Zo niet, probeer dan de horizon iets hoger te houden, tenzij je natuurlijk een heel interessante lucht hebt. Over het algemeen (regel van derden) staat de horizon het mooist op 1/3 of 2/3. Maar dit is geen wet van Meden en Perzen.

Leuke reeks foto's, die wat mij betreft (nogmaals) wel uit de testcase mag. Zeker niet verkeerde plaatjes.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Mooie serie alleen foto2 erggg veel lucht

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Foto 1 :shock: Super!! De rest vind ik te veel lucht :)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Ik vind het een prachtige sfeervolle serie, ben het wel eens met de puntjes van VFRood.
Dus ik ga de foto's niet een voor een behandelen.

Wil nog wel opmerken dat je je zelf onderwaardeerd door dit in de testcase te plaatsen.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
ROAN0510
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2007 12:42
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Okee okee.. :shock:

Dankjullie voor de best wel lovende berichten, op-en aanmerkingen en wie weet zet ik de volgende wel in de showcase :wink:

Groet, Ro
[size=75]Canon eos 400D + 18-55 kitlens + EF 50 1:1.8 II + EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM wat zonnekapjes en wat filtertjes[/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Tjonge!

Jij bent er op vooruit gegaan de laatste tijds zeg! Mooie platen, met uitzondering van 2, daar vind ik de horizon echt veel te laag staan. #1 is naar mijn mening absoluut de beste, precies de sfeer van je topic. Voor de rest is alles eigenlijk al gezegd, van die horizonnetjes enzo. Is dit strabrecht?

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Mika
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 01:50
WoonplaatsCOLON Limburg

Erg mooie serie waarbij foto nr 1 mijn voorkeur geniet,persoonlijk zou ik hem net even anders croppen maar voor de rest vind ik het een pracht plaat ! 8)

Groet,

Mika.

PS:

Wellicht een idee de lucht en/of zon wat meer contrast te geven middels een layer ?
ROAN0510
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2007 12:42
WoonplaatsCOLON Eindhoven

@MMK..

Heya.. dankje, ja ben zogezegd aan het shoppen gegaan :wink:
en i.d.d. de Strabrechtse heide :D

@Mika..

thnx voor de tip, ga het ook eens proberen, zei het al, dit cs3 is nieuw terrein voor mij :)


Groet, Ro
[size=75]Canon eos 400D + 18-55 kitlens + EF 50 1:1.8 II + EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM wat zonnekapjes en wat filtertjes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar