verschil setjes en hulp..

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik was op zoek naar een setje aangezien ik bezig ben een kamer in te richten.. nu had ik deze flitssets gezien:

Linkstar Flitsset LF-250A A 475 euro
2x Flitskop LF-250A (250ws)
2x Reflector ø 18cm (55°)
2x Statief 250cm geveerd
1x Softbox 60x90cm
1x Paraplu ø 100cm
2x Netspanning 220volt snoer 5m
Sync kabel Jack naar X-Contact

Falcon Eyes Flitsset SS-110F A 195 euro.
2x Flitskop 110ws SS110F
2x Statief 230cm (lucht gedempt)
2x Softbox 50x70cm
2x Sync kabel
2x 220volt kabel

Nu is mijn vraag wat zit er nu precies bij die dure set wat het prijsverschil maakt en is dit de meerwaarde dan ook echt waard?
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
kefje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 18:22
CONTACTCOLON

Leuke vraag aangezien ik ook aan het rondsnuffelen ben
maar verschil lijkt me duidelijk
enerzijds het aantal watts /s

de statieven is ook wel een verschil.

maar eigenlijk door het verschil in de watts kan je deze sets eigenlijk niet met elkaar vergelijken denk ik .


Heb ze nog eens verder bestudeerd en er zitten eigenlijk veel verschillen op die in het voordeel spreken van de Linkstar set en daardoor ook het prijsverschil gaan maken.

Het is maar hetgeen je allemaal wil doen met het flitssetje.

mvg

kefje
Laatst gewijzigd door 1 op kefje, in totaal 30 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Dus hoe meer watts hoe beter een setje is?
Maar betekend dat nu ook dat als je voor het goedkopere setje gaat de foto's per defenitie kwalitatief slechter worden?
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je foto's worden niet minder

Maar je moet het zeg maar vergelijken met gloelampen. Een gloelamp van 40 watt verlicht minder als van 100 watt. Beide lampen zijn prima, maar met de 100 watt kun je meer.
Je komt met een 250 watt flitsset dus verder.

Daarnaast is het verschil niet alleen aanwezig in de vorm van vermogen, maar ook bouwkwaliteit (ook van de statieven) en dergelijke maken een set allemaal duurder.

Daarnaast kun je bij de linkstar wel los de lamp vervangen en van de Falcon Eyes niet. Dus als het lichtje stuk is moet je de falcon eyes opsturen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Renate~B schreefCOLONDus hoe meer watts hoe beter een setje is?
Maar betekend dat nu ook dat als je voor het goedkopere setje gaat de foto's per defenitie kwalitatief slechter worden?
110 Ws vind ik persoonlijk wel te weinig. Het is natuurlijk niet zo dat meer vermogen onmiddelijk ook meteen een betere foto op gaat leveren, maar het laat je wel meer ruimte om met je belichting te spelen. De FE set heeft twee dingen voor zich spreken: 2 softboxen i.p.v. 1 softbox + paraplu en luchtgeveerde statieven.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Oww dat stukje over ene lamp wel of niet kunnen vervangen vind ik idd wel een heel belangrijk stuk.
En de vergelijking met de gloeilamp is idd erg helder dank je wel..

Dus ik mag ervan uitgaan als ik dat duurdere setje aan zou schaffen dat ik meer bewegingsvrijheden heb dan met het goedkope setje.. daar komt het dus op neer?

Rijst meteen weer de vraag, is die linkstar een goed setje om mee te beginnen denken jullie?
Mijn studiootje word niet erg groot.. ongeveer 3.5 meter lang en 2.5 meter breed.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
kefje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 18:22
CONTACTCOLON

Het apart vervangen van de lamp is heel handig kan ik me inbeelden.

Ik denk dat je met het setje van Linkstar je minder snel tegen beperkingen van belichting aan zal lopen dan met het 110 watt setje.

De ruimte is natuurlijk niet al te groot dus Full body shots zal zeker niet gaan
tenzij het "kleine" personen zijn. maar toch denk ik dat je met de 250 betere koop zult hebben en idd een 2de softbox is mss beter dan de plu
maar dan zou de softbox toch best wat groter zijn.

mvg

Kef
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

aan 110 Ws heb je niet zoveel, 250 Ws is een hele mooie maat voor een thuisstudio, 400 Ws (ofzo) zou ook kunnen maar is al best zwaar als je weinig ruimte hebt.

Overdreven: verschil is dus eigenlijk tussen een degelijker set waar je wat aan hebt en goedkopietroep met net te weinig vermogen. ;)
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

fistkikker schreefCOLON Overdreven: verschil is dus eigenlijk tussen een degelijker set waar je wat aan hebt en goedkopietroep met net te weinig vermogen. ;)
Hahahaha ok dat is duidelijk :lol: :lol: :lol:
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

dit vind ik een beetje overdreven, ik heb zelf "goedkope troep" en ik kom er prima mee weg, mooie serie's weten te maken met deze troep.
Probleem is hier op dit forum maakt de een de ander nog gekker met nog duurdere spullen, laten we ons zelf wel realiseren dat 90 % puu op amateuristische basis aan het werken is (bedoel men verdient er zijn boterham niet mee).
Als je ruimte niet al te groot is kun je prima met een FE setje uit de voeten, ok je moet geen klassefoto uit proberen te lichten, maar voor 1 of 2 personen is dit voldoende, ik zit zelf in een ruimte te werken van 4 x 8 meter en ik kan op half vermogen met daifragma 6 of 8 mooi (kompleet) uitgelichte foto's produceren, welliswaar heb ik een 150 Watt setje, maar dat mag de pret niet drukken, kost ook maar 235 uro.

hieronder eentje met "goedkope troep" genomen
http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=88274
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Nou ik wil er uiteindelijk wel me brood me everdienen.. nu nog niet hoor ik kom niet eens in de buuuurt van de foto's die hier geplaatst worden, maar dan heb ik (zoals ik begrijp) wel een setje waar ik mee verder kan.
Ik denk dat het goedkope "troep" verhaal een geintje was hoor...
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

weet ik, maar voelde me een beetje geirriteerd door de opmerking, wordt toch al een beetje neerbuigend gedaan op sommige dingen hier, alsof bij iedereen een geldboom achter in de tuin staat, sommige mensen zijn blij met de dingen, ook al is het goedkope .. zal het niet meer noemen, die ze hebben.
Om even terug te komen op je vraag, als je inderdaad je broodmee gaat verdienen dan is 110 watt te licht.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Nou ik maak nu foto's met gratis ***** gewone normale lampen dus..
En het probleem waar ik tegenaan loop is dat je dus de lamp half tegen de persoon aan moet zetten wil je er een leuk effect uit krijgen.. dat gaat uiteindelijk ook irriteren omdat die lamp steeds fel in iemands gezicht schijnt.

het is nooit de bedoeling geweest om neerbuigend over te komen, het spijt me als je dat zo voelt.
Ik zit zelf met het goedkoopste van het goedkoopste en heb nu dankzij mijn man wat extra te besteden, dus mijn geldboompje heb ik ook nog niet gevonden :D ;-)
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

was ook niet op jou bedoelt, maar een beetje algemeen.
Ik zie nogal wat mensen die een normale huiskamer studio hebben en die met enorme flitslampen de boel dusdanig terug moeten draaien of de lampen helemaal achter in de kamer moeten zetten, omdat ze te veel vermogen hebben.
Het voordeel wat ik vind met iets lichtere lampen (heb er 4) is dat ik heel gericht en gedoseerd kan werken, heb een beetje ruimte over, als je pakt dat ik constant op half vermogen met diafrgama 6 of 8 zit te werken. Ook heb, doordat deze sets wat goedkoper zijn 4 genomen, zodat ik ze als haarlichten, achtergrondverlichting kan gebruiken, qua budget ben ik nu met 4 lampen net zo duur uit als 2 lampen van 250 Watt.
Dus wat is wijsheid.
Mischien om te beginnen een wat goedkoper setje, kun je altijd later een wat duurdere set nemen en het goedkope gebruiken voor haarlichten of om bv witte achtergronden mee uit te lichten, een buil zul je der niet aan vallen, je kunt het later altijd weer verkopen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ja daar zit op zich ook wel weer wat in natuurlijk..
ik blijf het een moeilijk iets vinden, inderdaad wat je eerder al zegt tot hoever wil je gaan.
Aan de ene kant denk ik ok.. ik kan dat setje halen dan ben ik van het "gedoe"af... maar met gewone lampen ben je wel minder kwijt waardoor je weer geld over heb voor andere dingen.

Je maakt me weer aan het twijfelen haha..
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Kijk, als je het geld hebt zou ik zonder meer de linkstar doen, maar hou er rekening mee dat je in de toekomst echt een extra lamp erbij zult willen hebben, dus mischien toch even kijken naar de FE, als je de G serie geloof ik bekijkt die zien er ook erg goed uit (200 watt) deze zijn ook van aluminium en worden geleverd met 2 softboxen, voordeel is dat je wat geld over hebt voor een extra kop wat je nog meer mogelijkhede biedt, haarlicht, achtergrond uitlichten etc..
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ok ik zal eens kijken.. bedankt!
Even alles naast elkaar leggen en zien hoe of wat..
Nou ja zowieso is het hoe dan ook altijd beter voor het model, want het schijnt nogal wat blinde vlekken op te leveren als je de hele tijd in zo een lamp staat te staren ;-)..

Maar bedankt ik zal eens wat dingen opzoeken en vergelijk... ook qua prijs.. meer voor minder is altijd fijn.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Renate~B schreefCOLONNou ik wil er uiteindelijk wel me brood me everdienen..
Ga dan ook voor het meest haalbare. Besef dat verkeerd gekozen investeringen in het verleden, zich in de toekomst niet terugbetalen.
Met andere woorden. Je koopt nu iets goedkoop, maar als je in de toekomst de lat hoger hebt liggen, dan krijg je toch de behoefte aan iets anders.

Met andere woorden, ik kan je nu eigenljik al vertellen dat de Falcon Eyes set later zeker niet aan je wensen gaat voldoen. Ook de ruimte waarin je nu schiet zal straks al snel veel te klein zijn (tenzij je pasfoto's gaat maken)

De linkstar set is een aardige basis om mee te beginnen. Als je er echt je brood mee wilt gaan verdienen, dan zul je waarschijnlijk tot de conclusie komen dat 3,5 x 2,5m ruimte veel te klein is en wil je snel uitbreiden. Je kunt dan immers ook fatsoenlijke full body's fotograferen. Je komt er dan ook achter dat 2 lampen wel wat weinig is. Koop dan ook meteen lampen waar je mee klaar bent voor bij wijze van spreken de rest van je leven. Het scheelt je op de lange termijn.

Het is immer, net als lenzen, je gereedschap. En goed gereedschap is het halve werk.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ja maar als je met 250 watt in zo een ruimte gaat werken zit je ook een beetje met een overkill aan licht toch ?.
Is het dan niet beter om te beginnen met een goed setje wat lichter wat je later kunt gebruiken als aanvulling op een wat meer profesionele set ?
Ik ga uit van mijn eigen situatie, heb nu een setje van 150 Watt in een ruimte van 4 x 8 meter en ik zit op half vermogen te werken dus ik neem aan als je 250 watt hebt in een kleine ruimte je teveel aan licht hebt in principe om veelzijdig te zijn, of zie ik dit helemaal verkeerd?
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je kunt de sets ook helemaal dichtdraaien of eventueel met folie nog wat donkerder maken om zo het licht te dimmen.

edit:
250 watt klinkt hoog, maar is het eigenlijk nog niet eens zo. Het is in mijn ogen het absolute minimale voor hoofdverlichting
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar