Lago Di Garda

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fotobos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2005 09:02
CONTACTCOLON

Afgelopen zomer heb ik een paar weken vertoefd aan het Garda Meer. Een geweldige plek voor fotografen. Buiten het feit dat de natuur rondom het meer echt schitterend is, hebben de Italianen ook echt stijl. Hier een compilatie van wat foto's die ik daar gemaakt heb. Ben benieuwd naar jullie reacties....

Op mijn website www.Fotobos.nl vind je nog meer foto's. Ook zal ik van de week wat foto's van een historische rally die daar verreden werd op het forum plaatsen .

Nr1:
Afbeelding
Nr2:
Afbeelding
Nr3:
Afbeelding
Nr4:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Je past perspectief op een leuke manier toe. Ook dat je niet vasthoudt aan de standaard 2:3 maat viel me op als positief punt.
Ik vind alleen wel dat op alle foto's het lijkt alsof het maar erg matig weer was daar, en dat lijkt me niet te kloppen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de foto van dat straatje lijkt het nogal donker. Terwijl ik wel zie dat er een redelijk contrast aanwezig was en de donkere plekken wel erg donker zijn. Dus dat zegt me dat de zon toch echt wel scheen.
Zelfde bij de steiger op de onderste foto. Die is ook erg donker.
Waarom heb je geen belichtingscompensatie toegepast?

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
Fotobos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2005 09:02
CONTACTCOLON

Ik vond dat daarmee de lucht zo flets werd. Nu zie je echt van die strepen in de lucht.
Gebruikers-avatar
Jan Kunst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 12:55
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Foto 1 en 2 vind ik de mooiste.
Foto 3 en 4 spreken mij minder aan.

Wanneer foto 1 in spiegelbeeld afgebeeld wordt dan wordt de foto waarschijnlijk iets sterker. Je blik wordt dan als het ware via de roeiboot wat makkelijker de foto ingeleid. ( de werkelijkheid wordt dan natuurlijk wel geweld aangedaan, maar ja , als het zuiver alleen om een foto met goede compositie gaat........, probeer het maar eens.)
In foto 2 vind ik de kleuren mooi en naar mijn smaak is de composite in orde.

Vr. gr.
Jan
Eén plaatje zegt meer dan duizend woorden.
Trashy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2007 19:57
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik vind foto 1 en 2 ook het mooist!

Hier mijn opmerkingen:
1. Erg mooi! De compositie vind ik erg goed.
2. Mooie kleuren.
3. Ik snap dat je de lantaarnpaal op de voorgrond zet, maar hij komt zo uit het niets! Ik mis toch de grond waaraan die bevestigd zit.
4. Wel mooi, alleen zou ik denk ik iets meer water tussen de steiger en de horizon laten zien.
Canon 300D | EF-S 18-55mm | The rest is yet to come!
Gebruikers-avatar
Remko LvB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2006 23:14
WoonplaatsCOLON Overall & Nergens

Ik vind het mooie platen. Jaren lang in Italië op vakantie geweest aan het Gardameer, en dit roept toch wel weer herinneringen op.
[size=84]| Eos350d Body Zwart | BG-3 | Kitlens | Sigma 17-70 | Canon EF 50/1.8 II | Soligor AF tussenringen | Cf Sandisk 2Gb | Lowpro Slingshot 200 Aw | Giotto Cleaner kit | 72mm B+W UV-filter | 72mm B+W Pola-filter | Hama star 61 |[/size]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

mooi, ik vind dat je je compositie's met zorg hebt uitgekozen en dat zie je aan de foto's
meer dan vakantie kiekjes, ik vind ze erg mooi
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Lampiew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007 19:20
WoonplaatsCOLON Houten

Hoi Fotobos,

Goede platen!
#1. Dat roeibootje maakt hem!
#2. Mooie kleuren. Goed gezien. En lang gewacht totdat de straat leeg was???
#3. Minste vande serie. Had je de voorGROND onder de lantarenpaal niet mee kunnen nemen?
#4. Mooie plaat. Steiger trekt je de foto in. Ik denk dat dit nog sterker had gekund. Meer steiger of kade meepakken???

#1 is mijn favo
grtz,
Lampiew
50D, ef-s 17-55 F/2.8 IS, EF 70-200 F4/L IS, Tokina 12-24 f4, Speedlite 580EX, manfrotto 190cxprob, Gitzo G1278M. Sinds kort wat strobist spullen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar