tweede dag met tussenringen op stap....

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
enkelinius
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2007 21:56
CONTACTCOLON

Erg verslavend dat macro fotografie. Gisteren had ik een eerste topic. Kan het niet laten een tweede te plaatsen. Dit keer had ik een monopoot bij me en heb ik kortere sluitertijden gebruikt. Is de scherpte acceptabel?

Zijn bij sommige composities het onderwerp niet te centraal ?

1#
Afbeelding


2#
Afbeelding


3#
Afbeelding


4#
Afbeelding


5#
Afbeelding


6#
Afbeelding

Fotoos zijn gemaakt met : canon 30D - 50mm/F1.8 met soligor setje tussenringen.

Hoe gaan jullie het stof op de sensor te lijf? Wissel nog wel eens van ring tijdens een wandeling.

Tips van harte welkom, Joost[/img]
Gebruikers-avatar
Darkeye
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 118
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2005 10:31

Mooie foto's. Volgens mij valt het wel mee met de compositie.
Moet toch ook maar eens op mijn verlanglijstje die tussenringen.
Maar dat lijstje is al zo lang!!

Wel kan ik wat vertellen over het schoonmaken van je sensor. Pas geleden was er bij Fotokonijnenberg een demonstratie daarvan. Begin nooit met vloeistoffen. Probeer eerst altijd met een fijne penseel (zie hun site) en een blaasbalg.
Haal de lens van je camera en zet deze op sensorcleaning zodat je spiegel opklapt.
Maak de penseel statisch door er met de blaasbalg flink wat lucht door te blazen.
zet nu de penseel aan de zijkant op de sensor. Lichtjes aandrukken en haal deze in een beweging over de sensor. Kijk eventueel of er nog stof in de kamer zit en blaas dat er ook uit. Het liefst van te voren. Hierna zou het stof verdwenen moeten zijn.
Suc6
Canon 350D + grip, Tamron 17-50 1:2.8 XR Di II, Sigma 18-125mm 1:3.5-5.6 DC + Canon 50 mm 1.8 mkII + Canon 70-210mm 1:3.5-4.5. Diverse geheugenkaarten.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

vind nummer 1 wel heel erg geslaagd, goed scherp en eenmooi kleurgebruik.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

In een dag heb je een redelijke vooruitgang geboekt en met het centrale valt het wel mee hoor :P
Een leuke tot mooie serie waarvan ik foto 1 het mooist vind....de slak staat er mooi scherp op, mooi belicht en een goede compo.
Bij foto 4 spreekt mij de belichting op de vlieg niet zo aan, of komt het misschien door de bewerking van de foto, het oogt mij wat onnatuurlijk.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Mooie serie je hebt het al aardig te pakken voor mij ook foto 1 erg mooi

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De composities mogen er zeker wezen. De eerste vind ik zeer netjes, maar denk dat drie het voor mij net iets beter doet. Wat ik wat minder vind is de belichting bij 4 zoals reeds eerder gezegd, maar ook de compositie bij 5. Deze zou of heel precies in het midden mogen staan van mij, of totaal niet. Nu vind ik het er een beetje tussenin hangen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar