Fotovakschool Boxtel

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Videorep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 11:53
WoonplaatsCOLON Valkenswaard

Hallo medeforumleden,

Ik ben van plan om de zaterdagopleiding te gaan volgen bij de fotovakschool in Boxtel.
Wie van jullie is hier mee bezig of gaat dit ook doen?
Wat zijn jullie ervaringen ?


John
Beginner
Canon EOS 400 met kitlens 18 - 55 +EF 24-105 F4L IS USM + EF 70-300 F4-5.6 IS USM + Battery Grip BG-E3, + 2x San Disk Ultra 2 1.0 GB + 1x San Disk Ultra 2 2.0 GB 1x San Disk Ultra 2 512mb
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zit in Rotterdam en kan je niks over Boxtel vertellen,.

Momenteel ben ik bezig met de vakopleiding, de basisopleiding heb ik reeds achter de rug.
De basisopleiding beviel mij goed, maar ik zit nu ook met andere leerlingen in de klas. Het schijnt dat het nog wel afhankelijk is welke leraar je hebt. Zo zijn er leraren die niets van Photoshop weten en je daar dus ook niks van kunnen leren.

Voor mijn relaas over de vakopleiding kun je dit eens doorlezen (als je de tijd hebt) http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... ovakschool
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Dumber
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 411
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 19:34
WoonplaatsCOLON Houten
CONTACTCOLON

Persoonlijk vond ik de basisopleiding (in amsterdam) teveel op photoshop gericht.
Terwijl ik vind dat de basis bij fotografie moet liggen. Zaken als compostieleer kwamen nauwelijks aan de orde.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik heb wel eens begrepen dat Boxtel de minst aansprekende locatie is, hier kan ik echter zelf geen oordeel over vellen.

Zelf heb ik de basis gedaan in Rotterdam vorig jaar en volg sinds februari de Vakopleiding.

Ik ben net als Jeroen van mening dat het erg af hangt wie je als leraar of lerares hebt, er zijn namelijk wel wat mindere waarvan in ieder geval eentje in Rotterdam die echt niets van PS weet.

tevens is het belangrijk dat je een leuke band hebt met je klas dat is echt een voordeel je kan elkaar aanvullen en helpen en komt samen verder, als er teveel verdeeldheid binnen de klas is werkt dat niet echt handig.

Wat mij wel opviel tijdens de basis en ook wel een beetje tijdes de vakopleiding dat mensen er heel makkelijk mee stoppen of zich niet duidelijk aan de opdracht houden of niets vragen en daardoor verkeerd of geen werk inleveren, vind ik zelf erg zonde van de duur betaalde centen we hebben het over meer dan 100 euro per dag!

Kortom, de basis kan ik je zeker aanbevelen, probeer zoveel mogelijk er uit te halen vraag veel dan wordt het echt leuk.

Zelf heb ik een half jaar gewacht of ik zeker wist of ik wel door kon gaan met de vakopleiding, is toch een hele belasting zowel finacieel als ook gezin, drukke baan en dan ook nog huiswerk en 1,5 jaar om de week naar school.

Tot op heden geen spijt, wel druk en er is minder tijd voor vrij werk en andere zaken maar het is wel een investering. Die moet je echt wel met de volle 100 % aangaan anders is het erg zonde van de centen.

Ik vind wel dat de modules te kort zijn en dat er te weinig echte begeleiding tussen je opdrachten door, hierdoor kan het gebeuren dat je niet alles haalt tijdens een assesment. (dit zie ik regelmatig gebeuren en heb het zelf ook een keer gehad).

Ga anders eens kijken op een opendag, die worden regelmatig gehouden.

Gr. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar