"Natuurfotografen misdragen zich"

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
G. Heeres
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2006 02:28
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

OISTERWIJK - Natuurfotografen die een mooie foto maken van een bijzondere kikker, muis of vogel. Het lijkt onschuldig, maar dat is niet altijd het geval. Sommige fotografen houden er een vreemde werkwijze op na. Om te zorgen dat de beestjes stil blijven zitten, worden ze vastgeplakt of zelfs bevroren met stikstof.

Natuurmonumenten is ongerust. Om zulke mooie plaatjes te maken, moet je als fotograaf soms uren wachten, maar niet iedereen heeft dat. De beestjes worden dan vastgeplakt om te zorgen dat ze niet bewegen. In verschillende brabantse natuurgebieden zijn de laatste tijd dode of gewonde dieren gevonden. Het gaat om vogels, muizen en kikkers. Natuurmonumenten noemt het incidenten, maar maakt zich toch zorgen.

Ook bij de algemene inspectiedienst, de AID, zijn de incidenten bekend. Zij onderzoekt de zaak.

(Bron: Omroep Brabant)
http://www.omroepbrabant.nl/?news/87046 ... rafie.aspx

---------------------------------------------------------------------------------

Rondom Tilburg zijn nogal wat EOS-natuurfotografen actief. Jullie gedragen je toch wél he?
Volle glasbak met liefst 9 lenzen in de range van 8 tot 400 millimeter....
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Moest ik me ooit tot dergelijke praktijken wensen te verlagen (laat staan dat ik ze uitvoer).. dan mag God mij zo van deze aardkloot "up beamen" ..
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

Ik doe dat met mijn kat ook altijd, die probeerd ook altijd maar weg te lopen, kan je zeggen werkt best goed! 8)

MENSEN LEER EENS RESPECT TE HEBBEN VOOR DE NATUUR!!!!! TOCH TE ZIEK VOOR WORDEN DAT DIT BESTAAT:!: :!:

hmmmm krijg een idee volgende portret shoot ga ik ook mijn model vastplakken :wink:
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Ik voel me behoorlijk naïef.. ik had nooit gedacht dat mensen dat deden!
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

*Marco* schreefCOLONWas al een postje over: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight=
Precies.

Kunnen we hier dan een slotje op gooien
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar