Advies gevraagd: White balance

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
johanx
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 18:05

Goedemiddag allen,

Erg enthousiast begon ik tijdens een 25 jarig huwelijksfeest te fotograferen en de foto's binnen zijn goed gelukt... alleen heb ik buiten de White Balance niet gewijzigd (sfeerverlichting) met dit als resultaat:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=89231

Is er een makkelijke manier om dit (redelijk) snel te corrigeren, want helaas alles in alleen jpg genomen.. en aangezien er een kleine 50 foto's zo zijn zou een snelle, handige manier welkom zijn.

Bij voorbaat dank!
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

enige wat ik zo kan bedenken is om met hue/saturation die blauwe zweem eruit te halen en dan toch met de licht en levels te spelen...
Het is geen snelle manier maar de enige die ik ken... en je foto's goed filteren.. misschien zijn er een paar niet helemaal mooi dan kan je die er al uithalen.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

Mijn bewerking hier onder.

Afbeelding

Wat heb ik gedaan:

Photoshop gebruikt....
Kleur balans wat opgetrokken meer rood, minder blauw en op alle lichten.
Daarna beetje belichting bijgetrokkken met niveau's, beetje usm erover als extratje. daarna nog keer beetje kleur balans gefinetuned. En klein beetje vezadiging toegevoegd om contract was sterker te maken.

Vind je er van???

Groetjes Marcel,
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

EN VOORTAAN JE BELICHTING GOED ZETTEN :twisted: :wink:
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
johanx
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 18:05

Ja dat heb ik inderdaad geprobeerd en met veel gestoei lukt het wel... maar ik kan me haast neit voorstellen dat er geen filter voor bijvoorbeeld photoshop is om dit snel te corrigeren... Hoe dan ook een goede les :!: ... altijd ook in RAW fotograferen! :D
johanx
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 18:05

Kijk.... dat ziet er al een heel stuk beter uit! :D Het is dus nog niet verloren! :D

Is er ook een standaard WB correctie voor photoshop? Zo niet... wordt volgend weekend een mooi weekend voor photoshop :D
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

Word denk ik toch echt fotoshoppen voor je :)
Zullen vast wel automatische filters zijn maar denk dat je met photoshop altijd wel een mooier resultaat krijgt, ik had hem bewerkt op me laptop maar nu twijfel ik of ie niet ietsjes te kleur vol is geworden, ietsjes teveel rood denk ik toch, altijd lastig op laptop scherm :?
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Misschien maar eens Lightroom proberen?

Daarin kun je de WB settings van 1 foto copieren op één of meerdere gelijkwaardige foto's.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

jspr schreefCOLONMisschien maar eens Lightroom proberen?

Daarin kun je de WB settings van 1 foto copieren op één of meerdere gelijkwaardige foto's.
Dát lukt m.i. in PhotoShop zélf ook, zonder het gebruik van LR.

Je kunt vooringestelde White Balances gebruiken, maar ook eentje opslaan die je zélf hebt samengesteld.
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Dumber
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 411
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 19:34
WoonplaatsCOLON Houten
CONTACTCOLON

Als je een goede foto hebt qua kleur ed dan kan je ook gaan spelen met Match color.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar