[Verzamel] Hellendoorn Rally 2007

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Damian
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2006 12:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Seau,

hier zijn dan mijn foto's. Mooi weekend rally weer gezien, met een mooi startveld. Gelukkig niet veel uitvallers, en spannend tot de laatste proef! Ook nog eens heerlijk weer erbij ;)

Hier de reden, voor velen misschien niet bekend, waarom Kleinjan uitviel:

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

6:
Afbeelding

7:
Afbeelding

8:
Afbeelding

9:
Afbeelding

10:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Damian, in totaal 17 keer gewijzigd.
Canon EOS 40D -|- Canon BG-E2N grip -|- Canon EF-S 17-85 IS USM -|- Canon 70-200 F4/L -|- 4GB Kingston HighSpeed
ck-fotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2006 22:41
WoonplaatsCOLON Middelharnis
CONTACTCOLON

Mooie foto´s met lekker wat snelheid erin.
Foto 2 is voor mij persoonlijk de mooiste...

Op je foto´s ziet het niet zwart van de mensen, is het altijd zo rustig bij rally´s in ons land? Lijkt me ook wel leuk om een keer naar toe te gaan.
Canon EOS en wat glas
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

ja en ik wilde nog wel gaan. Heb echt wat gemist. Die opel zit ook mooie actie in
klik
Gebruikers-avatar
Damian
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2006 12:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

ck-fotografie schreefCOLONMooie foto´s met lekker wat snelheid erin.
Foto 2 is voor mij persoonlijk de mooiste...

Op je foto´s ziet het niet zwart van de mensen, is het altijd zo rustig bij rally´s in ons land? Lijkt me ook wel leuk om een keer naar toe te gaan.
't was zeker druk, erg druk zelfs ;)

Alleen het "gewone volk" en die had je bij deze rally helaas veel (lokale boeren jeugd met een krat bier erbij) neemt meestal niet veel moeite on naar de leuke plekjes toe te lopen. Die gaan alleen naar de standaard publiekspunten. Wij sjouwen meestal een uur van te voren naar een plek toe, die wij leuk vinden ;), en niet een plek die is aangegeven om te gaan staan. Plus dat ik graag de auto op de foto heb, en niet het publiek :D
Canon EOS 40D -|- Canon BG-E2N grip -|- Canon EF-S 17-85 IS USM -|- Canon 70-200 F4/L -|- 4GB Kingston HighSpeed
Michaeldw

Hallo Damian,

Goede foto's hoor!
Ben zelf vrijdagavond naar die rally geweest. Zal vanavond wel wat foto's plaatsen.
Het was mijn eerste rally, dus niet veel ervaring met het opzoeken van de beste plekken. Stond dus op de standaard publieksplaatsen. Zie dat jij al heel wat betere plekken gevonden hebt. ..Moet er wel bijzeggen dat ik geen info had mbt de route. Stond ook niet goed aangegeven op de website van de rally. Of wordt dit nooit bekend gemaakt?

Over je foto's. Ik mis een nummering van je foto's, met een nummertje is het makkelijker je foto's te bedoordelen. Voorop gesteld, ik weet niet veel van goede autosportfoto's, maar probeer toch een beoordeling te geven.

1. Leuk moment, maar jammer van de man links in beeld.

2. Lekkere snelheid in de foto.

3 en 4 doen me eerlijk gezegd niet zo heel veel.

5. Mooie plaat, lekkere actie en mooi scherp!

6. zie 5

7. lijkt alsof de auto niet echt de goede positie heeft als ik naar de bocht kijk. Stuurfoutje van de coureur? Kijk een beetje raar op deze plaat.

8. Vind een beetje te weinig snelheid in deze plaat zitten. Misschien had je je diafragma wat verder kunnen knijpen.

9. zie 8

10. Hier zit duidelijk snelheid in.

Groeten,
Michael
Gebruikers-avatar
Damian
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2006 12:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Michaeldw schreefCOLONHallo Damian,

Goede foto's hoor!
Ben zelf vrijdagavond naar die rally geweest. Zal vanavond wel wat foto's plaatsen.
Het was mijn eerste rally, dus niet veel ervaring met het opzoeken van de beste plekken. Stond dus op de standaard publieksplaatsen. Zie dat jij al heel wat betere plekken gevonden hebt. ..Moet er wel bijzeggen dat ik geen info had mbt de route. Stond ook niet goed aangegeven op de website van de rally. Of wordt dit nooit bekend gemaakt?

Over je foto's. Ik mis een nummering van je foto's, met een nummertje is het makkelijker je foto's te bedoordelen. Voorop gesteld, ik weet niet veel van goede autosportfoto's, maar probeer toch een beoordeling te geven.

1. Leuk moment, maar jammer van de man links in beeld.

2. Lekkere snelheid in de foto.

3 en 4 doen me eerlijk gezegd niet zo heel veel.

5. Mooie plaat, lekkere actie en mooi scherp!

6. zie 5

7. lijkt alsof de auto niet echt de goede positie heeft als ik naar de bocht kijk. Stuurfoutje van de coureur? Kijk een beetje raar op deze plaat.

8. Vind een beetje te weinig snelheid in deze plaat zitten. Misschien had je je diafragma wat verder kunnen knijpen.

9. zie 8

10. Hier zit duidelijk snelheid in.

Groeten,
Michael
Je kan bij de rally's in nederland altijd zogenaamde info pakketjes kopen. Dit is dan een tasje, waar je tussen de 5 en 15 euro voor betaald, gevuld met vooral reclame van de sponsoren, bijvoorbeeld een pen of een petje of keycord, maar vooral, een rallyboekje. Hierin staan dan alle proeven en plekken en vooral de starttijden in. Deze pakketjes haal je meestal op het serviceterrein, of bij de tankstations in de buurt van de rally.

Verder over de foto's

Die ene foto waar jij aangaf dat de courreur een stuurfoutje maakte ;) Dat heet nou DWARS! Je kan het bij de BMW ook zien, alleen in mindere mate. Dit laat zien dat je echt kan rijden met zon auto, als je zo dwars kan gaan ;) De eerste foto is meer een snelle shot, want ik moest hiervoor snel naar de auto toerennen. Ik heb snel 3 foto's kunnen maken, want een moment later riep Kleinjan me om hem te helpen met het openen van de motorkap, zodat hij kon blussen.
Canon EOS 40D -|- Canon BG-E2N grip -|- Canon EF-S 17-85 IS USM -|- Canon 70-200 F4/L -|- 4GB Kingston HighSpeed
Michaeldw

Damian

ooh. :oops: :oops: ik ken het 'begrip DWARS'. haha. Maar nu ik nog een keer kijk..ik dacht dat de auto van links kwam; dan lijk de positie erg raar. Maar hij komt van rechts nu ik beter kijk!! sja... haha..zeg er nu niks meer over en plaats vanavond mijn foto's. ;)

Tot vanavond!
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

1. Goed moment, slechte foto
2. Gewoon een goede pan, goed scherp
3. erg centraal en niet helemaal scherp
4. mooi!
5. mooie foto, goed snelheid erin
6 t/m 8. goed, maar 5 is beter
9. beetje erg ver weg imo.
10. zie 2.

Ik heb er ook nog een paar!


FVO01:
Afbeelding

FVO02:
Afbeelding

FVO03:
Afbeelding

FVO04:
Afbeelding

FVO05:
Afbeelding

FVO06:
Afbeelding

FVO07:
Afbeelding

FVO08:
Afbeelding

FVO09:
Afbeelding

FVO10:
Afbeelding
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Michaeldw

Wow, erg mooie foto's Frevo!!

Als ik mijn opmerkingen mag plaatsen:

1. Mooi actie moment. Misschien was het mooier geweest als je het zand nog meer had kunnen bevriezen dmw een kortere sluitertijd.

2 en 3. Erg weinig op aan te merken. Heldere kleuren, scherp waar het scherp moet zijn..mooi!

4. Beetje hetzelfde als 1, hoewel ik begrijp dat je de snelheid wilt laten zien door een beetje bewegingsonscherpte. Met name op de velgen is dat erg goed en mooi om te zien.

Vanaf foto 5 breng je alle auto's bijna beeldvullend op de foto. Vind het mooier wanneer je nog iets van de omgeving ziet, zoals bij 1 t/m 3 het geval is. Echter is er technisch gezien niets mis met de foto's. Erg scherp, dat kijkt erg lekker weg! Ik kan zien dat je dit vaker doet :wink:
Michaeldw

Dan hier mijn bijdrage.
Het was de eerste keer dat ik foto's maakte bij een rally. Ik ben op vrijdagavond geweest, dus niet meteen de makkelijkste omstandigheden uitgekozen.

Vond het wel erg leuk en heb besloten ook meteen naar de Euregio Rally in Almelo te gaan.

Hier mijn foto's van de vrijdagavond proeven.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Tips, op- en aanmerkingen zijn van harte welkom. Deze neem ik meteen mee naar een volgende keer.

Groeten,
Michael
Gebruikers-avatar
PatrickC2
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 23 Jul 2006 20:36
WoonplaatsCOLON Arnhem

Afgelopen zaterdag uiteraard ook weer geweest. Een selectie van mijn kant:

1#

Afbeelding

2#

Afbeelding

3#

Afbeelding

4#

Afbeelding

5#

Afbeelding

6#

Afbeelding

7#

Afbeelding

8#

Afbeelding

9#

Afbeelding
Canon 40D, Canon EF 70-200 f2.8 L, Canon 17-40 L, Canon EF 50mm f1.8 MKII, Canon EF 28-105 f4.0-5.6 USM, Tokina f4 12-24, 420 EX flitser, batterijgrip etc. etc.
Gebruikers-avatar
PatrickC2
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 23 Jul 2006 20:36
WoonplaatsCOLON Arnhem

Damian:

1- mooi moment, foto is alleen minder (o.a. man links in beeld)
2- goed snelheid erin, mooie foto
3- niet helemaal scherp, ook een beetje ver weg
4- leuk moment
5- zie 2
6- mooi, weer goed de snelheid erin
7- goed scherp, alleen ietsje te ver weg
8- zie 6
9- wat ver weg
10- mooie pan

Frevo:

Commentaar overbodig :wink:

Michaeldw:

Allereerst vind ik al je foto's wat korrelig. Komt wellicht door de nabewerking?

1- mooie pan, goed snelheid erin
2- niet helemaal scherp, wel snelheid
3- zie 2
4- beetje donker
5- zie 4
6- goed snelheid erin, mooi die remschijven
7- te donker
Canon 40D, Canon EF 70-200 f2.8 L, Canon 17-40 L, Canon EF 50mm f1.8 MKII, Canon EF 28-105 f4.0-5.6 USM, Tokina f4 12-24, 420 EX flitser, batterijgrip etc. etc.
107mb
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2007 22:00

hierbij mij selectie. Alle foto's zijn onbewerkt en niet geresized. dit komt op het moment dat ik meer tijd heb.

gemaakt met 30D en 70-300 IS USM.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Hierbij ook mijn foto's van afgelopen zaterdag.

Ik vond het niet gemakkelijk met een andere lens (die van mij is tijdelijk defect).

Bedankt voor het lenen PIETV.

Hier ene kleine selectie van mijn foto's.


1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=89368[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=89369[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=89370[/img]

4.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=89371[/img]

5.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=89372[/img]

6.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=89373[/img]

7.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=89374[/img]

Ik heb nog een geen commentaar op de andere foto's, daar zal ik morgen de tijd voor nemen.
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
vonk179
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2007 22:22
WoonplaatsCOLON Hengelo

Hierbij ook een paar van mijn kant:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arjen Vonk
HeinA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2004 23:18
WoonplaatsCOLON Elst (gld)
CONTACTCOLON

Kleine selectie van mijn kant.
Zal morgen (oeps, vandaag dus al) even proberen commentaar op de anderen te geven.

HA01Afbeelding

HA02Afbeelding

HA03Afbeelding

HA04Afbeelding

HA05Afbeelding

HA06Afbeelding

HA07Afbeelding

HA08Afbeelding

HA09Afbeelding

HA10Afbeelding
just do it ....
[size=75] Steeds meer kastjes en glaswerk [/size]
Gebruikers-avatar
Damian
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2006 12:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Nette serie.

Alleen op foto HA04, zie je dat de streep van de lichten de verkeerde kant op staat. Ik weet niet of jij dit express zo wil hebben, alleen ik vind het een beetje vreemd effect geven aan de foto, alsof hij van links naar rechts kom gleiden.

Dit kan je verhelpen door 2nd curtain flash in te stellen. Dan gaat de streep van de lampen wel de goede kant op, omdat hij dan voor het sluiten van de shutter de flits doet, in plaats van net voor het openen van de shutter.
Canon EOS 40D -|- Canon BG-E2N grip -|- Canon EF-S 17-85 IS USM -|- Canon 70-200 F4/L -|- 4GB Kingston HighSpeed
HeinA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2004 23:18
WoonplaatsCOLON Elst (gld)
CONTACTCOLON

Damian schreefCOLONNette serie.

Alleen op foto HA04, zie je dat de streep van de lichten de verkeerde kant op staat. Ik weet niet of jij dit express zo wil hebben, alleen ik vind het een beetje vreemd effect geven aan de foto, alsof hij van links naar rechts kom gleiden.

Dit kan je verhelpen door 2nd curtain flash in te stellen. Dan gaat de streep van de lampen wel de goede kant op, omdat hij dan voor het sluiten van de shutter de flits doet, in plaats van net voor het openen van de shutter.
Twee dingen:

1. de auto glijdt van links naar rechts, ook dit is dwars gaan. En ja het effect met het licht van de auto was zo bedoeld. Nee de lichten staan dus niet verkeerd. :wink:

2. de foto is op het 2e gordijn geflitst.

Dussssssss. :wink: :lol:
just do it ....
[size=75] Steeds meer kastjes en glaswerk [/size]
Gebruikers-avatar
Damian
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2006 12:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

HeinA schreefCOLON
Damian schreefCOLONNette serie.

Alleen op foto HA04, zie je dat de streep van de lichten de verkeerde kant op staat. Ik weet niet of jij dit express zo wil hebben, alleen ik vind het een beetje vreemd effect geven aan de foto, alsof hij van links naar rechts kom gleiden.

Dit kan je verhelpen door 2nd curtain flash in te stellen. Dan gaat de streep van de lampen wel de goede kant op, omdat hij dan voor het sluiten van de shutter de flits doet, in plaats van net voor het openen van de shutter.
Twee dingen:

1. de auto glijdt van links naar rechts, ook dit is dwars gaan. En ja het effect met het licht van de auto was zo bedoeld. Nee de lichten staan dus niet verkeerd. :wink:

2. de foto is op het 2e gordijn geflitst.

Dussssssss. :wink: :lol:
Ik typ het verkeerd om ;) De auto komt van links naar rechts, maar de foto geeft het idee alsof hij van rechts komt. Ik weet bijna 100% zeker dat second curtain niet aanstaat :D, ow wacht, het kan ook dat je hem heel enthousiast gepanned hebt :D
Canon EOS 40D -|- Canon BG-E2N grip -|- Canon EF-S 17-85 IS USM -|- Canon 70-200 F4/L -|- 4GB Kingston HighSpeed
HeinA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2004 23:18
WoonplaatsCOLON Elst (gld)
CONTACTCOLON

Damian schreefCOLON Ik weet bijna 100% zeker dat second curtain niet aanstaat :D, ow wacht, het kan ook dat je hem heel enthousiast gepanned hebt :D
Second Curtain stond wel aan. Zoals ik al aangaf, was het effect zo bedoeld (vandaar ook een sluiter van 1/4 seconde). Alleen als een auto bijna 'dood' valt in een bocht, dan ben je opeens iets te enthousiast aan het pannen.
just do it ....
[size=75] Steeds meer kastjes en glaswerk [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar