Dit wat voor et forum??

ModeratorCOLON Global Moderators

Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Kijk even in dit topic:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=41825

En zie even het profiel:

Arno Hoogwerf
Berichten: 1


Dit kan toch niet de bedoeling zijn van ons forum? Om op een goedkope (wellicht "gratis") manier aan een fotograaf te komen voor "zijn" doeleinden? :twisted:

Als ik een mod was dan zou ik deze post meteen hebben verwijderd, in plaats van alleen maar een slotje erop. Ik kan dit werkelijk niet begrijpen. :cry:

[modbreak BasZ -> even de topictitel aangepast]
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik had het ook al gezien en dacht hetzelfde.

Vooral het zinnetje "dan en dan zijn we bij de KvK". Daar ga je niet naar binnen waneer je soms voor je plezier optreed. Daar ga je naar binnen als er een dermate cashflow is dat je dingen echt moet gaan regelen. Wil niet zeggen dat je veel verdiend natuurlijk.

Maar is een erg cheape manier om een fotograaf te scoren.
Voorbeeldfoto's zijn wel leuk, maar waarschijnlijk ook in schending met de regels, want ik denk niet dat TS die zelf gemaakt heeft.

Topic is waarschijnlijk gesloten omdat het een topic is in het onderwerp gezocht. Daar worden alle topics zo snel mogelijk gesloten omdat er anders ellenlange discussie kunnen ontstaan.
Maar krijg nu al het idee dat dit topic ook wel gesloten zal worden (misschien wel verwijderd :lol: ) omdat niet iedereen van de crew tegen commentaar kan.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Even een PB naar crew@eosdigitaal.nl ?

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
ArjanE
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2007 19:59
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Ik vind het nog niet eens zo'n gek idee van hun, wie weet reageert er iemand op en hebben hun geluk.

Ik ga er namelijk vanuit dat iedereen hier zelf weet wat ze doen en hoe en wat ze er eventueel voor vragen endergelijke, en voor de beginneling is het misschien ook wel leuk om zo aan een klant te komen.
Canon 400D | Sigma DC 17-70mm 2.8-4.5 | EFS 55-250mm 4-5.6 | EF 50mm 1.8 | Cullmann D 4500-C V2.0 |
[url]http://www.vanengelen.eu[/url]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Was ons inderdaad al opgevallen, het is in ieder geval onder de aandacht binnen de crew.
keppe
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2203
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 22:42
WoonplaatsCOLON verhuisd naar Zaandam maar thuis waar mijn pjutter staat.....
CONTACTCOLON

Het is voor sommige mensen vaak een vraag waar modellen te vinden, en waarom zouden modellen zich hier niet mogen toevoegen om een fotograaf te zoeken?

Ik heb er geen intresse in, maar ik denk dat ze al best wel wat reacties gehad zal hebben.....


leven en laten leven!!

gewoon lekker laten staan het eet geen brood en doet niemand kwaad toch?
grt Keppe :D

"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
Gebruikers-avatar
Soeradj
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2007 16:48
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ben het met Keppe eens, dit kan toch ook een mooie/leuke kans voor 1 van ons zijn.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

I second that motion van Keppe, ander wil je startende bandjes meteen op kosten jagen en waarom zou een amateur niet mogen reageren.

Daarbij zijn het geen onaardige dames om te fotograferen. Als je zulke dames en 3 nog wel wilt fotograferen en je moet ze huren voor een shoot ben je meteen een vakantie kwijt en er zijn zat fotografen die een keer wat meer willen experimenteren met portretten, dan hun eigen hond, kat kinderen of vrouw/man. De band geeft zelf aan open te staan voor enthousiaste amateurs dus zijn bereid om meer foto's van zich te laten nemen dan een goede fotograaf nodig heeft.
Ik denk dat er uiteindelijk 2 winnaars zijn, de band (hoop ik) en de fotograaf die een geweldige shoot kan doen en veel kan leren


Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

@ musicjohn, ik zou me hier niet zo druk over maken hoor :)

Vragen staat vrij en of ze op zoek zijn naar een gratis fotograaf is nog maar de vraag. Alle waar naar zijn geld. Als ze een "amateur" een kans willen geven prima toch. Zoals Jeroen al zegt zijn er dan twee winnaars.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLON@ musicjohn, ik zou me hier niet zo druk over maken hoor :)

Vragen staat vrij en of ze op zoek zijn naar een gratis fotograaf is nog maar de vraag. Alle waar naar zijn geld. Als ze een "amateur" een kans willen geven prima toch. Zoals Jeroen al zegt zijn er dan twee winnaars.
En toch zie ik het als een commerciële advertentie, zeker gezien het feit dat dit de eerste post is van betreffende lid. "Even registreren bij een fotoforum, want dat zal ons wel een goedkope fotograaf opleveren". zal de gedachte zeker wel zijn geweest.

Sorry, maar de gedachte alleen al maakt me misselijk.

Keppe zegt: "Gewoon laten staan, het eet geen brood".

Dat doet het dus wel. Het rooft het brood van de beroepsfotograaf. Denk daar nog maar eens goed over na.
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
keppe
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2203
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 22:42
WoonplaatsCOLON verhuisd naar Zaandam maar thuis waar mijn pjutter staat.....
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLON
Sorry, maar de gedachte alleen al maakt me misselijk.

Keppe zegt: "Gewoon laten staan, het eet geen brood".

Dat doet het dus wel. Het rooft het brood van de beroepsfotograaf. Denk daar nog maar eens goed over na.
dan moet je de helft van de fotograven hier ook maar gaan blocken
want die leveren vaak ook diensten aan mensen die anders wellicht naar een beroeps fotograaf zouden zijn gegaan...........

(zal ik maar alvast me koffertje gaan pakken???)
grt Keppe :D

"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Daar heb je wel een argument. En dus zou de net zoals de ander advertenties idd een langere termijn van participatie op dit forum moeten gelden. Maar als iemand nu 1 jaar actief is en dit doet zou je dat dan ook zo beoordelen?
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Was er vroeger geen grens om iets aan te bieden als je al minimaal 50 berichten had geplaatst?
En die regel werd destijds nog nageleefd ook.

Daarbij wil ik jullie er aan herinneren dat de getoonde foto's in het topic NIET van de band zijn, maar foto's van een band zijn ni welke stijl zij graag gefotografeerd worden.

Check de website van het bandje maar eens, dan zie je dat er veel meer bandleden zijn.

Of je een startend bandje op kosten wil jagen?
Ehmm... wil je een beginnend fotograaf alles gratis laten doen?
Het hoeft niet de hoofdprijs te zijn, maar hoeft ook niet gratis. Wanneer de hoofdprijs gevraagd word, dan zal er ook kwaliteit naar voren meoten komen. Het percentage leden dat dit gratis zou willen doen EN kwaliteit aflevert zal erg klein zijn.

Maar de vraag is natuurlijk ook of ze niet gewoon betalen? Misschien wel, misschien niet, het staat er in ieder geval niet bij.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Frida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2007 17:03
WoonplaatsCOLON Putten
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLON
Rijk schreefCOLON@ musicjohn, ik zou me hier niet zo druk over maken hoor :)

Vragen staat vrij en of ze op zoek zijn naar een gratis fotograaf is nog maar de vraag. Alle waar naar zijn geld. Als ze een "amateur" een kans willen geven prima toch. Zoals Jeroen al zegt zijn er dan twee winnaars.
En toch zie ik het als een commerciële advertentie, zeker gezien het feit dat dit de eerste post is van betreffende lid. "Even registreren bij een fotoforum, want dat zal ons wel een goedkope fotograaf opleveren". zal de gedachte zeker wel zijn geweest.

Sorry, maar de gedachte alleen al maakt me misselijk.

Keppe zegt: "Gewoon laten staan, het eet geen brood".

Dat doet het dus wel. Het rooft het brood van de beroepsfotograaf. Denk daar nog maar eens goed over na.
:shock: :shock: :shock:
Ehm...wat negatief doe je.. :(
Tis toch juist alleen maar leuk voor beide partijen ,voor de band als ze idd mooie fotoos voor een koopje kunnen krijgen :) ,en voor een [beginnend/amateur ]fotograaf om bandfotoos te maken ,misschien wil iemand dat al een tijdje :) .

:? dat van die broodroof.. :roll: ,in elk beroep heb je nu eenmaal concurrentie he....[hoort erbij ,leuk of nie..]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Buiten de vraag of het gratis moet of niet (broodroof of niet), vind ik hier eigenlijk de discussie of dit soort advertenties wel of niet moeten kunnen zonder dat er regeltjes voor zijn.

Waarom adverteerd een fotozaak dan nog niet op dit forum? Zij kunnen toch ook een topic opstarten over hoe goedkoop de nieuwe 40D bij hun wel niet is.
Wanneer je dan zegt dat dit "gezocht" is en niet "aangeboden". Dan kunnen zij ook nog wel "gebruikers zoeken voor een nieuwe camera"
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Jeroen, dat is een commercieel bedrijf. Dit forum is in principe voor amateurs en amateurs die semi of professioneel werken, maar in beginsel amateurs en dus hobby, toch?

Dus lijkt mij dat je als amateur fotograaf ergens ervaring wilt op doen en dus bij andere amateurs te kijk gaat. Broodroof is het misschien wel maar dan kun je je afvragen of een startende band een profi als fotograaf in dienst zou nemen.

Daarbij als je het als broodroof ziet dan zit je juist fout op dit forum, dat je met je diensten geld kunt verdienen wil nog niet zeggen dat dat dan ook MOET. Het zijn beide amateurs, beide hobbyisten etc. dus help elkaar. Nu lijkt het en dat is dan niet van jou Jeroen maar meer van John als of alleen professionele fotografen band mogen fotograferen of ze nou op een hobbyforum zitten of niet.

En Frida, neem John met een korreltje zout, niet zijn inhoud maar de vorm. Maar hij houdt in ieder geval niet zijn mond en bediend mensen van repliek en is altijd bereid tot weer en weder woord. Dus inhoudelijk blijven een daar goed op ingaan dan kan je nog veel genieten van discussies met John. Ik doe dat wel namelijk. Veel mensen met dezelfde mening zijn te lui om te reageren en dan lijkt het of iedereen het met elkaar eens is en als hij en soort gelijken dan reageren dan lijkt het net als of ze ergens tegen zijn. Maar ze(ik ook) willen een open inhoudelijke discussie en niet een gezapen forum. ;)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik kan de opmerking van John wel begrijpen, echter zijn de meesten hier niet te beroerd voor een snabbel. We hebben allemaal te maken met kosten om onze spulletjes te kopen en waarom zou je er niet gebruik van maken.

Iedereen moet hier vrij in zijn, bovendien heb ik hier ook diverse oproepen gezien voor bruidsfoto's.

De meesten zijn hier geen pro maar amateurs die pro willen worden (of niet) maar willen om dit doel te halen wel graag oefenen.

Voor een beginnende band is het eigenlijk het zelfde, waaarom helpen we elkaar niet, iedereen is hier toch vrij in.

De mensen die hier een bruidsfotograaf zoeken willen ook geen 1500 euro of meer betalen, zelfde laken een pak.

We moeten er wel voor waken dat we inderdaad wat meer letten op leden die oproepen doen, ik vond het voorstel van minimaal 50 berichten wel aardig.

Of we moeten een soort prikbordfunctie maken binnen dit forum, das voor heel veel fotografen een vaak gebruikte optie.

Wat die winkeliers betreft, laat er maar een paar het forum steunen of de leden door een extra korting te gegeven ofzoiets.

Misschien wel een gemiste kans.

Maar de kern van het hele verhaal begrijp ik best en laat ieder hier voor zichzelf maar een mening vormen.

Gr. Jan

Oja ik zie die shoot niet zitten, te weinig ervaring en niet mijn interesse gebied, misschien wat voor Sugarman.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Eigenlijk een discussie over regeltjes.
- die dingen zouden nageleefd moeten worden (probleem #1)
- en er zou op toegezien moeten worden dat ze nageleefd worden (probleem #2)

Probleem #1 zit in de genen van nederlanders.
Probleem #2 zit in de onmogelijkheid om alles real-time te volgen door mods.

Het grootste probleem zit in de opvatting: als er geen probleem is, dan maken we er gewoon 1 :lol:

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Eigenlijk heb ik niet zo'n problemen met dit soort vragen.... Als het een klein bandje is met geen of weinig inkomsten lukt het betalen van een dure fotograaf niet. Als een amateur het dan leuk vindt om foto's te maken en beschikbaar te stellen, waarom niet.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Of course is dit besproken in de crew...

Alhoewel het misschien een raar en opzich zelf staand iets is, is het wel volkomen volgens de regels en misschien wel een goede opstap voor een van de fotografen hier...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar