demonstrators

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Halo,

Ik ben de afgelopen dagen in de weer geweest met het fotograferen van demonstrators voor het werk. Door de bank genomen viel me dit niet mee. En mijn algemene vraag is dan ook hoe je dit soort foto's spannender zou kunnen maken. Foto 2 is daar misschien een uitzondering op (lees, ben ik het meest tevreden over), maar ik sta open voor jullie op en aanmerkingen, tips etc.
Ter info foto 1 is een folie met goud strukturen. Hij is genomen met de canon EF 50 als objectief (de rest is terug tevinden in de exif). Ik heb geprobeerd de refelectie van de folie te minimiseren terwijl ik dat wel wilde behouden op het goud. (de gespiegelde "up" hoort zo).
Foto twee en drie zijn genomen met een canon EF 100mm macro f2.8 die ik kon lenen. Wat een leuk speelgoed, maar niet makkelijk! Voor de belichting heb ik van alles uitgeprobeerd, maar uiteindelijk gekozen voor de niet ingeflitste (direct en indirect) ook nu weer om vervelende reflecties of uitgebeten stukken te vermijden.
Ik zie jullie tips en opmerkingen tegemoet, want ik "vrees" dat er meer van dit werk aan zit te komen.

Marc

1)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=87776[/img]

2)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=87777[/img]

3)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=87778[/img]
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Artbij
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2007 08:09

Ik zou een andere achtergrond kiezen, met deze achtergrond, die al zoals op de 3e foto goed te zien is niet schoon is, komen de foto`s rommelig over. In foto 2 komt de structuur van de ondergrond er storend over.

Daar zou ik iets aan doen, komen de foto s een stuk rustiger over, misschien is ook een lightbox iets? Ik voor een paar tientjes te maken en helpt volgens mij goed bij de belichting en het tegengaan van reflectie.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik zie dat je bij #2 en #3 diafragma f/32 hebt gebruikt en een brandpuntsafstand van 100mm. :wink:
Dat komt de scherpte niet ten goede, wel de scherptediepte.
Ik zou het eens proberen met 50 mm en f/16.

Voordit kleine werk zou je eigenlijk een echt macro-objectief moeten proberen.

En neem de suggestie van een lichttent over

Succes,

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik zal eens naar de Gamma en de markt rennen om een boxje in elkaar te schroeven want dit werk is wel erg grappig om te doen.
Wat scherpte (diepte) betreft, die f32 was en bewuste keuze om in elk geval het voorste kubusje (1 cm^3) scherp te krijgen en het ding er achter niet al te onscherp (maar wel een beetje om diepte te suggereren). Mijn 50 mm objectief heeft geen macro dan komt het wel heel erg op croppen neer vrees ik, maar ik ga het zeker eens proberen.

Iets anders: Wat zou ik aan de compositie kunnen verbeteren, ik vind met name foto 1 en 3 eigenlijk iets te saai (maar voor presentaties goed genoeg). Heeft iemand daar iedeën over? Het zou gaaf zijn een paar van dit type foto's aan de muur te hangen ter meerdere glorie van het bedrijf .

Marc

Update: ik heb een lightbox in ekaar geplakt. Inderdaad vele malen beter! Helaas heb ik de demo's niet thuis liggen dus kan ik geen verbeterde versies laten zien. Wel jammer dat ik nu ook zal moeten investeren in dan wel meer flitsers, dan wel zo'n IR afstandsbediening. Heeft iemand hier een mening over?
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar