Sydney aan de Waterweg

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bluesdaniel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2005 19:01
CONTACTCOLON

Een moderne kerk in Maassluis.
De kerk is een architectonisch hoogstandje en heeft in Maassluis al de bijnaam 'Sydney aan de Waterweg' gekregen. Het spectaculaire ontwerp van René Olivier en Mari Blaauw van het bureau Royal Haskoning vertoont namelijk grote gelijkenis met het operagebouw in Sydney, Australië. De kerk wordt zonder bakstenen opgetrokken uit een stalen geraamte waarover een bijzonder soort tentdoek van PVDF-teflon-achtig materiaal wordt gespannen.

Kijk ook eens op Daan Overkleeft Fotografie



#1
Afbeelding


#2
Afbeelding


#3
Afbeelding


#4
Afbeelding


#5
Afbeelding
Nikon D100,Nikon 17-55mm f\2,8, Nikon 24-85mm 1:2,8-4 D. Nikon SB600. Nikon 70-200mm 1:2,8 VR.
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

De kerk is heel bijzonder!
Je foto's vind ik minder.
Veel van hetzelfde eigenlijk...
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

IK ben het met Jen de vorige spreker helemaal eens.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
JorisB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2006 12:12

Waar is je horizon? :roll:
[b]Nikon D50[/b] ~ Nikkor 18-55mm/3.5-5.6, Nikkor 55-200mm/4-5.6 ~ Metz Mecablitz 54 AF-1
BartM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2007 13:27

Na foto 1 was ik heel benieuwd naar de rest van de kerk. ;)
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

We kunnen het ook omdraaien;
Mooie luchten, maar jammer dat die tent er voor staat.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik denk dat deze details van het dak leuk zijn in serie waar ook het geheel op staat. Het is nu veel van hetzelfde.

Ook ik ben wel benieuwd hoe de rest van het gebouw er uit ziet.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
rsvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 12:01

Ik mis het totaalshot. Kan je er niet 1 bijzetten?
Gebruikers-avatar
Flying-Dutch
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2007 09:47
WoonplaatsCOLON Maassluis

Ik kom redelijk vaak in Maassluis en ik kan je alvast vertellen dat de plek waar deze kerk staat totaal niet fotogeniek is. Daarom zie je vaak alleen dit soort 'shots'. Als ik een keer tijd heb dan zal ik een totaal plaatje van de kerk neerzetten! Toch zijn er een aantal storende factoren aan dit architecturele hoogstandje, het doek is zeer slecht gespannen maar dat kun je ook wel zien aan sommige van de bovenstaande foto's.
techdokker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2007 19:38
WoonplaatsCOLON Hoeksewaard
CONTACTCOLON

Ook ik sluit me aan bij een aantal voorgangers door te zeggen dat het veel van het zelfde is. Maar wat ik me afvraagd is waarom de TS de foto's zo heeft gemaakt. Waarom heeft hij de onderkant weggelaten? Vond hij die niet mooi, of ...
Flying-Dutch schreefCOLONIk kom redelijk vaak in Maassluis en ik kan je alvast vertellen dat de plek waar deze kerk staat totaal niet fotogeniek is.
Ben ik niet met je eens. Goed, niet iedere kant van de kerk is even mooi, en nog niet alles is bestraat (is mijn indruk) maar er is zeker watvan te maken.
Flying-Dutch schreefCOLONToch zijn er een aantal storende factoren aan dit architecturele hoogstandje, het doek is zeer slecht gespannen maar dat kun je ook wel zien aan sommige van de bovenstaande foto's.
Hierin moet ik je wel gelijk geven. De afwerking van het doek verre van netjes.
BartM schreefCOLONNa foto 1 was ik heel benieuwd naar de rest van de kerk.
rsvb schreefCOLONIk mis het totaalshot. Kan je er niet 1 bijzetten?
Ik voel me aangesproken :roll: . Dus heb ik een poging gewaagd in een nieuwe topic, deze hier. Alleen heb ik niet zulke mooie blauwe luchten :cry: .


techdokker
Endorfin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 14:05
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

Wat een lelijk gebouw! In eerste instantie denk je dat er nog een beschermfolie op het gebouw zit...

Door de afwerking zou het als onderwerp niet misstaan in een bouwkundig vakblad, waarin ontwerp- en uitvoeringsfouten met woord en beeld toegelicht worden...

Daarnaast staat op elke foto, behalve nr. 2 (en 5 want daar staat hij helemaal niet op), het kruis scheef. Wel mooie luchten.

Groeten, Cyril
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

@Endorfin, Het kruis staat zoals je op een aantal foto's kan zien ook schuin naar achteren (of naar voren) gemonteerd op het gebouw. Naar mijn mening dus geoorloofd dat deze ook schuin op foto komt als je het gebouw vanuit een bepaalde hoek op de foto zet. :)
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Endorfin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 14:05
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

Rijk schreefCOLON@Endorfin, Het kruis staat zoals je op een aantal foto's kan zien ook schuin naar achteren (of naar voren) gemonteerd op het gebouw. Naar mijn mening dus geoorloofd dat deze ook schuin op foto komt als je het gebouw vanuit een bepaalde hoek op de foto zet. :)
Als het kruis idd schuin staat, heb je helemaal gelijk en is mijn opmerking geheel onterecht, sorry.
Gebruikers-avatar
Flying-Dutch
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2007 09:47
WoonplaatsCOLON Maassluis

@ techdokker: De kerk ligt pal naast een grote doorgaande weg in Maassluis nabij een druk kruispunt lijkt me op zich redelijk moeilijk alleen de kerk op de plaat te krijgen daar komt bij dat het hekwerk om de kerk om te schieten is. Valt compleet uit contrast met hoe de kerk architectureel in elkaar zit. Aan de andere kant ben ik wel benieuwd hoe de kerk er van binnen uit ziet volgens mij kun je daar best mooie en aparte plaatjes van schieten wellicht maar eens een keer proberen :wink:
coryvon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 248
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 21:00
CONTACTCOLON

Vind het wel apart. De kerk steekt mooi af tegen de blauwe lucht.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar