Ballon Fiesta Breda

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nippel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2007 20:48
WoonplaatsCOLON Prinsenbeek
CONTACTCOLON

Ben vanavond bij het Ballon Fiesta in Breda geweest. Graag jullie commetaar op de foto's.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
CANON 7D - EF 24-70 f/2.8L - EF 70-200 f/4L - EF 50 f/1.8 II - EF 100-400 f/4.5-5.6L - Speedlite 580 EX II
http://nip-photography.smugmug.com
Let´s eat grandma! of Let´s eat, grandma! (details maken het verschil!!)
Defiant
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2006 11:18
WoonplaatsCOLON midduh van ut land !
CONTACTCOLON

mooi setje foto's, vooral nummer 4 en de laatste met de branders!
Canon 10/300mm
Gebruikers-avatar
Vonne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 22:05

woei gaaf :)
ik ga zelf met de ballon fiesta in barneveld aan de slag over paar weekjes :) Hoop dat ze net zo goed lukken :D
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Hé Nippel,

Volgens mij was het niet zulk mooi weer. De luchten zijn een beetje grouw :(
foto 1: mooie compo. (Ik ben klein en zij zijn groot, dat is niet eerlijk :wink: is nu niet meer van toepassing)
foto 2: beetje donker, maar wel leuke foto
foto 3: vind ik de minste uit de serie. gewoon een luchtballon. Beetje te standaard.
foto 4: heb je aandelen in de sponsors op de ballonnen? :lol:
foto 5: toppertje. Erg mooi.
Waren er nog special shapes zoals de ufo, molen, kikker etc?

gr. Emiel
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Andras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 18:12
WoonplaatsCOLON Zandvoort
CONTACTCOLON

Ok, here goes..

1. Mooie comp, beetje donker maybe? Kleur komt goed uit..
2. Zie 1, misschien zou ik hem wat croppen...
3. Groot!.. :D Mandje tikkie onscherp? Beetje snapshot..
4. Heel gaaf!.. Mooie kleuren! (3 maar, maar toch) Comp super..
5. Vet!, branders komen goed uit, scherpte diepte beperking komt hier super uit!

Moeilijk onderwerp overigens.. Goed gedaan!...
Greetz

Andras

http://www.afterburnerphotography.com
Canon gear and lots of rental
coryvon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 248
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 21:00
CONTACTCOLON

Het is een moeilijk onderwerp om te fotograferen, maar je bent er in geslaagd om een paar niet standaard foto's te maken, zoals bij de laatste foto van de branders.
Bij foto 1 heb je een goede compositie gebruikt.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Hoi Nippel,


Ik heb een vraagje aan je, want binnenkort wordt van me verwacht dat ik foto's maak van een ballonvaart. Zou je me kunnen vertellen hoe je het maken van deze foto's hebt voorbereid, waar je vooraf (extra) op hebt gelet, welke moeilijkheden je ter plekke ondervond, etc.?
Het lijkt me namelijk erg(!) moeilijk om sprekende heldere foto's te maken van zulke grote objecten in een omgeving die nóg weidser is. Misschien kun je iets vertellen over je ervaringen ter plekke en geleerde lessen achteraf?!

Ik zou je dankbaar zijn!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Nippel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2007 20:48
WoonplaatsCOLON Prinsenbeek
CONTACTCOLON

Hoi Gumpie,
Het voor mij de eerste keer dat ik een ballonvaart op de foto heb gezet. Ik had 2 lenzen meegenomen namelijk de 24-70 ( f/2.8 ) en de 70-200 ( f/4 ) mm. Qua voorbereiding heb ik vooral gezocht na voorbeeld foto's op internet om wat ideeen op te doen.
Probeer de ballonnen gevuld op de foto te zetten, zoals hieronder.

Afbeelding

Ik stond vrij dichtbij en toen was de 24 mm "groothoekje" eigenlijk nog te groot om de ballon volledig op het scherm te krijgen. Maar toen ze eenmaal opgestegen waren was de 70-200 mm toch de betere keus, omdat het opstijgen dan snel gaat. In de fotoserie is alleen de blauwe ballon met de 24-70 mm gemaakt en de rest met de 70-200 mm. Na mate het donkerder werd was de f/2.8 beter, maar ik denk dat de 70-200 mm de beste keus is met een hogere ISO als je deze mogelijkheid hebt.
Ik had graag foto's gemaakt van dichtbij toen de ballon opgeblazen werd alleen stonden er dranghekken waar ik niet voorbij mocht.
Succes met de foto's en ik hoop dat je iets aan mijn uitleg hebt. Ben erg benieuwd na de resultaten. Ik zie ze wel op het forum neem ik aan.

Groeten Nippel
Gumpje schreefCOLONHoi Nippel,


Ik heb een vraagje aan je, want binnenkort wordt van me verwacht dat ik foto's maak van een ballonvaart. Zou je me kunnen vertellen hoe je het maken van deze foto's hebt voorbereid, waar je vooraf (extra) op hebt gelet, welke moeilijkheden je ter plekke ondervond, etc.?
Het lijkt me namelijk erg(!) moeilijk om sprekende heldere foto's te maken van zulke grote objecten in een omgeving die nóg weidser is. Misschien kun je iets vertellen over je ervaringen ter plekke en geleerde lessen achteraf?!

Ik zou je dankbaar zijn!
CANON 7D - EF 24-70 f/2.8L - EF 70-200 f/4L - EF 50 f/1.8 II - EF 100-400 f/4.5-5.6L - Speedlite 580 EX II
http://nip-photography.smugmug.com
Let´s eat grandma! of Let´s eat, grandma! (details maken het verschil!!)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar