roofvogel workshop foto's

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gjp1963
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2007 20:46
WoonplaatsCOLON dordrecht
CONTACTCOLON

Laatst gewijzigd door 4 op gjp1963, in totaal 1 keer gewijzigd.
@iMen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2006 15:45

Als je commentaar wilt zul je ze toch wel 700 pixels breed moeten posten. Dit werkt niet.
[url=http://www.flickr.com/photos/mennovanwinden/]Foto's[/url]
[url=http://web.mac.com/mvanwinden]blog[/url]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik zie helemaal geen foto's?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
gjp1963
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2007 20:46
WoonplaatsCOLON dordrecht
CONTACTCOLON

ok,

ergens heb ik iets fout gedaan.

ik heb er maar een link van gemaakt.
ctrlsteef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 281
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 16:24
WoonplaatsCOLON Hattem

Je moet niet linken naar de html pagina's maar naar de links van de plaatjes zelf.

Rechter muisknop op het plaatje en dan kopieer adres o.i.d. :wink:
Gebruikers-avatar
gjp1963
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2007 20:46
WoonplaatsCOLON dordrecht
CONTACTCOLON

Na wat zoekwerk en wat hulp van ctrlsteef(nog bedankt),is het toch gelukt.

het staat er nu op zoals de bedoeling.Sorry voor mijn onwetendheid.

gr.gertjan
arierebel

Mooie poging, maar probeer de scherpte echt in de gaten te houden. Deze is bij geen enkele foto echt goed. De kerkuil vind ik heel erg leuk met die kerk op de achtergrond, maar ja net die scherpte he......
Bij foto 3 zitten er wel wat uitgebeten plekjes, misschien is er nog wat aan te doen. Als je in Raw hebt geschoten denk ik van wel.
Resumerend, zeker niet slecht maar leg de lat nog een stukkie hoger.
gr.
arierebel
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Ik ben het met m'n voorganger eens. Op zich mooie platen, maar de scherpte ontbreekt inderdaad op een aantal foto's.
Een aantal foto's vind ik ook wat weinig contrast hebben. Misschien dat je de levels wat aan kunt passen zodat de kleuren wat dieper worden.
Nogmaals mooie platen, maar er valt nog meer uit te halen, behalve dan de scherpte.
Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
MarcoZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2006 18:46
WoonplaatsCOLON Rijssen
CONTACTCOLON

arierebel schreefCOLON De kerkuil vind ik heel erg leuk met die kerk op de achtergrond, maar ja net die scherpte he......
Waar kerkuil? :lol: Oehoe :wink:

De scherpte valt inderdaad erg tegen, dat is toch wel een puntje om op te letten.

Als de scherpte op alle foto's ok was dan had ik zelf nr 2 er uitgelaten vanwege de storende drukke achtergrond, dan krijg je een mooie rustige koppenserie.

Marco
Om kritiek te vermijden: zeg niets, doe niets en post niets.

Wie geen fouten maakt maakt meestal niks.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Jammer van de scherpte inderdaad! In welke stand heb je gefotografeerd? En wat zijn de exifgegevens?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Hansvanos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 08:33
WoonplaatsCOLON Hoorn

Op zich platen met potentie.
Zorg er voor dat bij de portretten de focus op de ogen ligt en niet bij de snavel zoals bij de meeste foto's het geval is. Je kijkt toch eerst naar de ogen van zo'n vogel De Oehoe heeft een mooie pose. Helaas niet helemaal scherp. Ik weet niet wat de sluitertijd was maar die moet je dan toch zo hoog mogelijk zetten. Helaas heeft hij wel een drukke achtergrond zodat de uil niet los komt van zijn achtergrond (mede dooor de grote scherptediepte).

De zeearend mag nog wel wat meer contrast hebebn. De lichte delen zijn nog zeker niet uitgebeten en kunnen nog wel wat opgelicht worden.

Maar je bent op de goede weg!! :wink:
arierebel

MarcoZ schreefCOLON
arierebel schreefCOLON De kerkuil vind ik heel erg leuk met die kerk op de achtergrond, maar ja net die scherpte he......
Waar kerkuil? :lol: Oehoe :wink:


Marco
Dan vind ik er niks an :(
Sorry.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar