Druppels Druppels op een bloem..

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Hoi hoi,

Nou vandaag tussen de buien door op zoek geweest naar oefen objecten voor mijn tussenringen.
Ik ben dus nog een grote leek, en ben misschien ook onterecht trots op mijn eerste echte macro's, maar ben heeeel erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik heb nog steeds het probleem met een veel te kleine DOF dat is vooral op foto 5 goed te zien, maar toch vond ik hem wel "iets" hebben, voldoende om hem te laten zien.

Foto2 trok helaas net een wolk over.

Ik hoop dan ook dat ik veel kritieken krijg, uiteraard opbouwend, zodat ik hiermee verder kan.

1:
Afbeelding
2:
Afbeelding
3:
Afbeelding
4:
Afbeelding
5:
Afbeelding
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Pim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2005 10:51
WoonplaatsCOLON net achter de duinen...
CONTACTCOLON

Hoi Renate

natuurlijk mag je trots zijn op je eerste macro's! Als jij er tevreden mee bent en hierdoor nog enthousiaster aan het fotograferen slaat is dat natuurlijk super leuk..........maar......ze zijn helaas niet knal scherp :(

Foto 5 springt er uit qua compositie.
Blijf oefenen met de tussenringen want hiermee fotograferen valt niet mee...heb ik horen zeggen :wink:
[url=http://www.istockphoto.com/user_view.php?id=549679]Istockphoto[/url]
[url=http://www.flickr.com/photos/pimleijenfotografie]FlickR[/url]
eepeep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2007 22:59

Alle begin is moeilijk, gewoon doorgaan met oefenen.

Let op compositie,belichting en scherpte.


Maak eens belichtingstrapjes en speel wat met de iso

Ab
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

heey naamgenoot

leuk dat je zo lekker aan het uitproberen bent!

#3 en #4 zijn goede pogingen, maar idd net niet scherp genoeg, maar geef de moed niet op! oefening baart kunst

bij #1, #2 ligt de nadruk erg op de druppel dus zie je weinig van de bloed terug, op het blaadje na
#3 vind ik te druk qua achtergrond, zoiets misschien vanuit een ander standpunt eens proberen

lekker blijven oefenenen foto's plaatsen hoor!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar