Onder/achtergrond?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Daylights
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2007 14:33

Ik wil wat meer gaan experimenteren met binnen / portret fotografie. Niet alleen mensen, maar ook voorwerpen. Nu heb ik al een Canon 430 op het oog, maar ik zoek ook een onder/achtergrond (liefst zwart). Ik zat bijv. te denken aan een zwart doek van iets van 2,5x5m wat uiteraard oprolbaar is voor vervoer. Maar eenmaal terplaatse kan ik een frame in elkaar zetten van iets van 2,5m breed en hoog waar ik dat kleed bovenaan bevestig en dan nog 2,5m op de grond ligt. Ik heb geen linker handen, dus dat frame kan ik zelf wel maken. Maar ik weet niet wat ik het beste voor de stof kan gebruiken.

Zoals gezegd ben ik nog erg aan het experimenteren, het is dan ook even een idee wat ik in m'n hoofd heb en hierboven heb proberen uit te leggen. Zijn er meer mensen die dit al eens gemaakt hebben? Is dit misschien wel kant en klaar te koop? Wat voor stof zou ik het beste kunnen gebruiken en waar kan ik dat halen?
Canon EOS 350D + Grip | Sigma 70-300mm F4-5.6 APO | Tamron 17-50mm F2.8 | Canon 50mm F1.8 MII | Canon 18-55mm F3.5-5.6 | Canon Speedlite 430EX + Omnibounce/Ultrabounce | Sony 2GB Micro HD | Velbon Sherpa 450R | Kalahari K-31
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Kan helaas je vraag niet beantwoorden, maar ik houd dit topic wel in de gaten met veel interesse.
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ik denk een stof die zo dof mogelijk is i.v.m reflectie en uiteraard niet te dik
die kan je over het algemeen in een stoffen zaak kopen.
ik heb in het verleden een soort fluweel achtig stofje gebruikt dat ging prima

Gr Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

ik heb zelf papieren rollen, heb na een hele slechte ervaring met stoffen (kreuken) gelijk gekozen voor papier op mijn eigen zoldertje

voor vervoer wel lastig ja, ik ben wel ns wat sites tegengekomen met stoffen, bijv:
http://www.stoffenhandel.nl/index.html? ... t=d38.html

http://www.fotosg.nl/index.php?cPath=24 ... f3b14c27bb

via google kun je genoeg vinden, succes!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Daylights
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2007 14:33

Ohw daar is nog meer in te vinden dan ik verwacht had eigenlijk. Wat voor lengte raadt je aan? Met name hoeveel lengte er nog op de grond moet liggen?
Bedankt Renate :)
Canon EOS 350D + Grip | Sigma 70-300mm F4-5.6 APO | Tamron 17-50mm F2.8 | Canon 50mm F1.8 MII | Canon 18-55mm F3.5-5.6 | Canon Speedlite 430EX + Omnibounce/Ultrabounce | Sony 2GB Micro HD | Velbon Sherpa 450R | Kalahari K-31
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar