Kleurinstellingen Canon EOS 10D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
gizmo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2004 22:39
CONTACTCOLON

Ik ben sindskort de trotse eigenaar van een Canon 10D :D . Je kan in het menu "Parameters" je kleur instellingen wijzigen in Standaard-Adobe RGB-set1-2-3.
Op welke kleurinstellingen kan je hem het beste zetten om zo echt mogelijke foto's te krijgen?? En als je set 1-2-3 gebruikt wat voor instellingen kan je als beste pakken wat betreft contrast-scherpte-verzadiging-kleurtoon???
Of moet je eventueel je kleurtemp. (standaard 5200K) wijzigen??
Alvast bedankt voor de info :o .
Gizmo
Canon Eos 10D :: Sigma 18-125 F3.5-5.6 :: Cosina 100-400 F4.0-6.7 :: Kingston 1Gb Elite Pro :: Sandisk 512 Mb Ultra II :: Vosonic VP2160 80Gb.
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Gefeli met je aankoop.

VAn wat ik in wat bladen heb gelezen is sRGB het beste ondersteund in soft-/hardware over dehele wereld. Ik schiet dus op sRGB. Adobe RGB heeft een iets groter kleuren bereik maar er is geen printer die het bereik van sRGB volledig kan printen dus laat staan Adobe RGB (conclusie van tests die in de tijdschriften stonden).

Zelf schiet ik met m'n 20D idd standaard op 5200. Maar ik schiet op RAW dus daar haalt het niet veel uit, behalve het kleur profiel dan. De scherpte, contrast, kleur, W/B wordt alleen meegenomen in de JPG, de RAW is onbewerkt en zal achterf dus bewerkt moeten worden. Dit geeft wel het beste resultaat.

Verder een goeie optie is een goed boek kopen bijv.:
http://www.20d.nl/forum/viewtopic.php?t=445

Kost niet veel en staat veel in, ook over instellingen en fotografische techieken. Verder raad ik aaniedereen CHIP foto-video te kopen en te lezen staat ook genoeg in. Ik lees ook nog een aantal engelse bladen als Digital Photography en Digital Photographer. Hier staat heel veel in en vooral de laatste 2 zijn ook wat professioneler gericht en staat toch veel tips in en inspiratie.
(Nog geen Canon A70 review gevonden, wel Phase One 22 megapixel digital backs van €30.000,-)

-XiP


P.S. Nee ik wordt niet door Michael Freeman of de uitgevers van het boek en tijdschriften gesponserd. (Moet maar snel gaan gebeuren :twisted: )
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar