ik neem een stap terug....

ModeratorCOLON Global Moderators

jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

hallo allemaal.

al een tijdje heb ik een gemengd gevoel gehad bij het eos forum en dat ook al eens aangekaart..

er is een nieuwe opzet gekomen en die heeft zijn tijd nodig denk ik..

maar naar aanleiding van mijn laatste post ,waarop ik 300 views heb gehad zonder ook maar een enkele reactie , heb ik besloten om een stap terug te doen.

Ik bedank dan ook diegene die me ,sinds ik hier op het forum ben gekomen en ben gaan posten , met goede onderbouwde en opbouwende kritieken en complimenten hebben voorzien.Ik heb er in de loop van tijd veel van opgestoken .

ik blijf nog wel als lid en zal ook mijn mening ,kritiek of complimenten blijven geven al is het maar om sommige andere forummers een aanzet te geven om een discussie te beginnen in plaats van de geplaatste post te beantwoorden..

Voorals nog heb ik mijn album(ja geheel tegen de regels in) leeg gemaakt en zal voorlopig geen fotos meer plaatsen .
Aangezien ik de laatste tijd meer in mensen post dan in andere onderdelen vindt ik het enorm teleurstellend voor de modellen die hun tijd en geduld er in stoppen om samen met mij goede/betere resultaten neer te zetten als er gewoon niemand de moeite neemt te reageren.

Bij deze ik stap eens even terug...

groetjes Eric.
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Hey Jump,

Ik snap je reaktie. Toch vind ik 'm spijtig, maar respecteer deze.
Nu heb ik me eergisteren nét ingeschreven bij DPZ. Ik hoor eigenlijk al langer dat ook op DIT forum, reakties op foto's niet in grote getalen komen, maar misschien zit ik er naast.

Ik hoop dat jij hoe dan ook plezier blijft behouden in het schieten. Als je een nieuwe webstek hebt gevonden, nieuw forum of een andere manier, waardoor jij met plezier weer met je hobby en exposeren daarvan, bezig kunt.. let me know !!

Groetzelzzz

Wheel
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Allereerst denk ik dat de nieuwe opzet en het gebrek aan reacties weinig tot niets met elkaar te maken hebben.

Het is jammer dat je laatste post 300 views heeft gehad en geen enkele reactie. Een verklaring heb ik er niet voor. Is ook niet nodig denk ik.

Ook jammer dat je je album leeg hebt gemaakt. Maar dat is dan eenmaal niet anders. Mochten we topics tegenkomen, die daardoor niet meer relevant zijn, dan begrijp je neem ik aan dat we die sluiten.

Bedankt voor je open post. Ik vind het vervelend dat het zo loopt. Ik sluit me verder bij Wheely aan dat je plezier blijft behouden aan het fotograferen.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Erg jammer inderdaad dat je je genoodzaakt voelt om deze stap te nemen. Wel herkenbaar wat je zegt dat sommige posts behoorlijk wat views hebben en dat er eigenlijk geen reactie op komt. Ik kan me je frustratie hierover heel goed voorstellen.

De nieuwe opzet van het forum zou in principe wel meer reacties moeten triggeren vermoed ik. En dat zeg ik omdat de TS geacht wordt een gerichte reactie uit te lokken. Maar ja de praktijk zal het uitwijzen. Hopelijk ga je in de toekomst weer foto's plaatsen hier :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Jammer dat je niet je voldoening in dit forum kan vinden.
Toch hoop ik dat niet iedereen een eigen topic opent om afscheid te nemen, maar dat bv in de kroeg plaatst. Dit soort topics verhoogd de kwaliteit van het forum niet echt... :?
30D en spul...
anthony
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON regio rijnmond
CONTACTCOLON

Wheely schreefCOLON Nu heb ik me eergisteren nét ingeschreven bij DPZ. Ik hoor eigenlijk al langer dat ook op DIT forum, reakties op foto's niet in grote getalen komen, maar misschien zit ik er naast.
Het is overal wel wat hoor... Op DPZ krijg je dan meestal nog het leuke extra-tje.. dat je tot je kruin de grond in gestampt wordt.
Maar ook DPZ heeft zijn voordelen net als EOS.

En dat is niet aleen met fotografie-fora zo.. maar met bijna alle fora.
Ik beheer een redelijk groot forum van een andere hobby en ook daar is het onmogelijk iedereen tevreden te houden...

Het grootste probleem is meestal doordat de gevestigde"orde" elkaar wel opzoekt de "nieuwelingen" al snel de motivatie verliezen op te posten en reageren.
www.hamond.nl
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

bedankt voor jullie reacties..

@ ytos..ik verwijt het de mods en admins van het eos forum in het geheel niet ..het is niet jullie verantwoordlijkheid dat er wel of niet gereageert wordt op een post .
daarbij komt nog dat jij ook behoort tot de groep van forumleden die mij al die tijd van een onderbouwde en opbouwende kritiek voorzag en daar heb ik alleen maar van geleerd.

het is gewoon zo dat ik liever onderbouwd de grond in wordt geboord dan dat ik dood wordt gezwegen

Ik draai het forum ook niet mijn rug toe, dat is echt niet de bedoeling ik zal een actief lid zijn en blijven.

maar zoals ik al aangeef ..ik ga voorlopig geen fotos meer plaatsen en geef hier mijn beweegredenen daartoe om misverstanden te voorkomen.

@wheely& digilike ...bedankt voor jullie begrip .het fotograferen en de lol die ik er in heb zal ik echt niet opgeven(integendeel kreeg vandaag toevallig nog een aanmelding van een nieuw model via de sms :D )


@kwanon..dit is iets persoonlijks.. en ik ben geen kroegbezoeker.

@ anthony.... :cry: ..een van de redenen die ook meetelde..je reageert in een topic op een reactie in dat topic..zonder ook maar iets toe te voegen aan het topic..dat had je dus ook via een pb aan wheely kunnen doen..

maar goed..dat heb ik al eens aangekaart..en daar ga ik niet nog eens aan beginnen....
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Jumpdog,

ik wens je in ieder geval nog veel fotografeerplezier toe en hoop weer eens wat foto's van je te zien in de toekomst.

In ieder geval veel plezier gewenst.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Hoi Ik ken het gevoel, reageer zelf zo veel mogelijk op diverse postings (meestal mijn favoriete categorieen) maar krijg bij mijn eigen postings soms ook veel te weinig reacties.
(Vind ik zelf dan)
Maar ja, 90% van de mensen reageert nooit en kijkt alleen maar.
Je kunt niemand iets verplichten.
Van de overigen is een grote groep,die altijd bij de "bekende" hap reageert. Is ook niks mis mee, namelijk ook een menselijk proces.
Er zijn er ook en dat vind ik minder, die zelf flink posten en beledigd zijn dat ze zelden respons krijgen, maar ook niet op anderen reageren.
(hoor jij trouwens niet bij hoor)
Maar uiteindelijk ben ik toch altijd blij als er een iemand een zinnige kritiek heeft, heb ik toch iets geleerd.

De meeste reacties krijg je bij of echt slechte of echt goede foto's, en ook dat is weer menselijk.

Ik blijf lekker posten en wed dat jij na een tijdje ook weer de kriebels krijgt.

gr,

pp
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Jumpdog, deze beslissing is natuurlijk erg jammer maar ja een erg logische als je zo je reden leest.

Hoop ooit nog eens met je mogen fotograferen! :)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Heel jammer Jumpdog. Maar als dit goed voelt dan is het een goede beslissing geweest.
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
anthony
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON regio rijnmond
CONTACTCOLON

@ anthony.... ..een van de redenen die ook meetelde..je reageert in een topic op een reactie in dat topic..zonder ook maar iets toe te voegen aan het topic..dat had je dus ook via een pb aan wheely kunnen doen..
Als dit zo gevoelig ligt.. dat mensen reageren in en topic op reacties...pff dan wens ik je veel succes op internet.

Ik ben het met je eens dat een topic niet moedwillig omzeep geholpen hoeft te worden door offtopic gezever, maar een "discussie" of reageren is één van de doelen van een FORUM.

Of zitten we hier aleen maar om steriel/kort en krachtig te reageren en/of elkaar een veer in de r##t te steken.

In mijn reactie gaf ik enkelt aleen aan dat SOORTGELIJKE problemen zoals jij die ondervind.. overal aan de orde zijn.
(maar om nu je foto's te verwijderen en daarmee jouw topics omzeep te helpen vind ik persoonlijk erg spijtig omdat dit nu juist de topics zijn voor de mensen die willen leren maar niet durven te posten)

Daarbij ben ik persoonlijk van mening dat deze reactie een schreeuw om aandacht is....

Succes... en vat het allemaal niet te zwaar op.... het leven is al zwaar genoeg.
www.hamond.nl
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Ik weet niet wat er precies heeft afgespeeld, maar ben wel met anthony eens. Je moet gerust kunnen reageren op een andere post in een topic dan wel de openinspost. Daarom heet het ook een forum.

In ieder geval veel succes in de toekomst.

Over de weinig reacties in een topic; dat is inderdaad een goede vraag. Waarom word er dan zo weinig gereageerd op foto's in een topic? Geen tijd? Geen zin? Is met het beu? Durft men niet? Goede vraag om bij stil te staan.
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Ik heb je een pb gestuurd.
Ik vind het niets waard om via dit topic mijn mening te geven.
Wel respecteer ik je beweging.
Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

jumpdog schreefCOLON Aangezien ik de laatste tijd meer in mensen post dan in andere onderdelen vindt ik het enorm teleurstellend voor de modellen die hun tijd en geduld er in stoppen om samen met mij goede/betere resultaten neer te zetten als er gewoon niemand de moeite neemt te reageren.
Jammer dat je geen reacties hebt gehad. Maar dat kan gebeuren. Ik vind het aantal reacties ook wel eens erg mager.. Ook het soort reacties vind ik soms echt verbluffend, maar goed..

Ik heb wel even een deel van je betoog gequote omdat ik nooit, maar dan ook echt nooit fotografeer voor het forum. Ik vind het soms leuk om wat te laten zien, maar mijn inspanning en dat van de modellen heeft voor mij echt niets te maken met het posten voor het forum. Ik kan het verkeerd begrijpen, maar het gaat er toch om dat jij zelf en de modellen blij zijn met de foto's? En heb je nu echt de mening van de forumleden nodig om zelf eens lekker te gaan experimenteren met lichtopstellingen, modellenposes en composities? Geloof me, daar leer je toch echt het allemeeste van hoor ;-) Lees boeken, koop dvd's, eet en slaap fotografie! Dan kom je er wel, ook zonder het forum.

Succes verder met je mooie hobby!

Grtz,
Cor
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ik snap het niet helemaal. Je maakt plaatjes voor jezelf neem ik aan. Niet voor een forum. Als het forum dan niet reageert is het opeens een probleem?? Blijkbaar maak je dus plaatjes voor de leden en niet voor jezelf. Of zie ik het nu verkeerd?? En omdat mensen niet willen reageren haal je je plaatjes weg.. Vind het maar raar hoor.. Ik heb hier ook series staan waar nauwelijks op is gereageerd. Misschien durven mensen niet te reageren omdat ze het te mooi vinden en niet weten wat ze moeten toevoegen. Misschien houden ze domweg niet van je soort fotografie.. Who knows.. Maar dat mag niks uitmaken. Je maakt je platen voor jezelf en op het moment dat je platen maakt om oh's en ah's op dit forum te krijgen ben je slecht bezig..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

En misschien maakt hij ook wel foto's om commentaar te krijgen, zodat hij kan verbeteren. Precies zoals de intentie van de nieuwe opzet van het forum is. En is hij misschien teleurgesteld dat het door het ontbreken van het commentaar het leereffect vanuit het forum er bijna niet is.
Kortom, je kunt meerdere kanten op denken ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Klopt, hier kan je verschillende kanten op...

Ik kan me nog goed herinneren dat Schoffie in zijn mod tijd, al eens een hoop testcase topic's een schopje heeft gegeven, omdat die met 0 reacties al snel naar het einde van de lijst zakte...

Dat vond ik een goede beweging en heb dat als gebruiker en later als mod ook gedaan...

En dat kan je zelf natuurlijk ook doen. Communiceer! Vraag middels een reactie waarom men niet reageert na een dag of 2...
Ik vind het wel erg vroeg als je op zondag avond foto's plaatst en dan op dinsdag de foto's al weg haalt en de stekker eruit trekt...

Maarja, wie ben ik...
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Eens, het is interactie van beide kanten :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn

Jammer Jumpdog, Jammer dat je hier niet vind wat je zoekt en ook jammer dat je het album hebt leeggegooid. Ik kan goed begrijpen dat je ontevreden bent over het feit dat er te weinig gereageerd wordt. Wat ik onvolwassen vind is dat je het album hebt leeggemaakt. Deze aktie lijkt wel een wraakactie te zijn en is slechter voor het forum dan de reden waarvoor je opstapt. Nogmaals jammer dat je opstapt.
[url=http://www.eosdigitaal.nl][img]http://www.onyxonline.nl/External/EosBanner1.gif[/img][/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar