Owner name, wat is wijsheid

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY

Wat heb je ingevuld bij de "owner's name"?

Gewoon mijn naam
25
83%
Mijn naam + postcode en huisnummer
1
3%
Alleen mijn nickname
2
7%
"Owner's name"? wa's dat?
2
7%
 
Aantal stemmenCOLON 30
alk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2006 19:59
WoonplaatsCOLON Lelystad

Hallo,

Bij de EOS Utility --> Camera settings/Remote shooting kan je de "Owner's name" van de camera instellen. Deze wordt daarna ook meegenomen met alle EXIF data van de opnames die je daarna maakt. Nu is het me opgevallen dat ik soms ook wel eens zie dat de postcode + huisnummer er bij vermeld is.
Natuurlijk is het leuk dat, wanneer men een leuke opname van je ziet, dan adhv de postcode + huisnummer contact met je op kan nemen, maar aan de andere hand geef je zo ook lieden met minder goede bedoelingen aan dat je op dat adres die mooie camera thuis hebt liggen...

Kortom, is het wenselijk, of juist af te raden om de postcode + huisnummer bij de "owner's name" te vermelden?

Groeten,

Adri
EOS 50D | Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM | Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM | Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon Multigrip BG-E2N | Canon Speedlite 580EX
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Heb het zelf NIET ingesteld maar zou zelf denk ik alleen mijn naam doen...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Goed dat je me eraan herinnert, heb net een 2e handsje moet nog ff checken wat daarin staat, en idd alleen mijn naam, eventueel een website. Misschien is dat laatste veiliger dan en adres. Een postbus met poscode kan natuurlijk geen kwaad, alleen kost meer dan een website.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

In Exif zet je alleen de naam van de eigenaar van de camera.
Copyright en NAW gegevens van de maker van de foto kan je achteraf in IPTC gezet (creator gedeelte).
Dit gaat niet met de standaard CANON software.
Het kan wel met bijvoorbeeld Adobe Bridge, Lightroom en nog veel andere programma's.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Ik koos nog ergens anders voor, namelijk: naam + mobiele telefoonnummer.

Waarom zou je er een adres in zetten? Contact opnemen gaat over het algemeen eenvoudiger via telefoon en/of e-mail.
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Bij mij staat mijn e-mailadres erin. dat e-mailadres bevat mijn naam.
Op die manier is contact opnemen met mij mogelijk, maar staan ze dan niet meteen op de stoep.
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLONIk koos nog ergens anders voor, namelijk: naam + mobiele telefoonnummer.

Waarom zou je er een adres in zetten? Contact opnemen gaat over het algemeen eenvoudiger via telefoon en/of e-mail.
Exact wat ik ook gedaan heb!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar