landschapje "blote voeten pad''

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
eos10D
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2007 15:33
WoonplaatsCOLON surhuisterveen

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=83905[/img]

Portretje net bij ons buiten het dorp, benieuwd wat jullie er van vinden?
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mooi plaatje: goede compo en verhouding land/lucht. Alleen twijfel ik over de scherpte. En de foto oogt hier wat flets vind ik. De foto is bij scherp licht genomen denk ik?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
eos10D
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2007 15:33
WoonplaatsCOLON surhuisterveen

Digilike schreefCOLONMooi plaatje: goede compo en verhouding land/lucht. Alleen twijfel ik over de scherpte. En de foto oogt hier wat flets vind ik. De foto is bij scherp licht genomen denk ik?
Bedankt digilike,
je hebt inderdaad gelijk wat betreft de scherpte, omdat mijn lens nogwel eens wat twijfelt met AF schiet ik sommige plaatjes handmatig ik denk dat de AF dus nog uitstond, ik kan namelijk in de fotohistorie ook geen AF punten vinden. k vond t ook al wat storend.

groeten bert
Jet M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 12:13
WoonplaatsCOLON Opende (gr)
CONTACTCOLON

Dat pad ligt ook net buiten mijn dorp. :-)

Mooie plek om foto's te maken (als het niet zwart ziet van de mensen :shock: )
Hij wilde de wereld zien ; zij installeerde google earth.
eos10D
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2007 15:33
WoonplaatsCOLON surhuisterveen

Jet M schreefCOLONDat pad ligt ook net buiten mijn dorp. :-)

Mooie plek om foto's te maken (als het niet zwart ziet van de mensen :shock: )
Het ziet er inderdaad vaak zwart van de mensen, maar ik was er door de week, was bijna niemand. :D
Gebruikers-avatar
Lvnielen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 370
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Schiedam

mooie lucht, het pas + gras had iets lichter gemogen, dit is een prima lucht om hdr te proberen!
kiekeboe!
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Inderdaad een mooie lucht met leuke wolkenpartijen en zoals al is gezegd oogt ie helaas niet helemaal scherp.
Qua compo had ie voor mij denk ik iets anders gemogen. Ik kijk nu niet echt de foto in en mis een blikvanger, mijn blik loopt als het ware dood op de helling links in beeld en de bosrand achterin.
Ik ken de situatie daar niet maar misschien was het mooier geweest als je over de helling heen zou kijken waardoor je verder weg kunt kijken en wellicht het pad kunt volgen (weet niet of dat zo is).....het is maar een idee. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
eos10D
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2007 15:33
WoonplaatsCOLON surhuisterveen

BartjeD schreefCOLONInderdaad een mooie lucht met leuke wolkenpartijen en zoals al is gezegd oogt ie helaas niet helemaal scherp.
Qua compo had ie voor mij denk ik iets anders gemogen. Ik kijk nu niet echt de foto in en mis een blikvanger, mijn blik loopt als het ware dood op de helling links in beeld en de bosrand achterin.
Ik ken de situatie daar niet maar misschien was het mooier geweest als je over de helling heen zou kijken waardoor je verder weg kunt kijken en wellicht het pad kunt volgen (weet niet of dat zo is).....het is maar een idee. :wink:

gr. Bart
Hoi Bart

Bedankt voor je reactie,Je hebt inderdaad gelijk,de foto mist een horizon op de linkerkant. :? volgende keer beter :D bedankt voor de tip.

groeten bert
eos10D
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2007 15:33
WoonplaatsCOLON surhuisterveen

Lvnielen schreefCOLONmooie lucht, het pas + gras had iets lichter gemogen, dit is een prima lucht om hdr te proberen!
Bedankt voor je reactie, kan je mij uitleggen wat HDR precies met je foto doet? Ik ben nog maar een leek :oops:
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

HDR staat voor High Dynamic Range...
Dat wordt vaak gebruikt in combinatie met TM (Tone Mapping).

Door een oneven aantal foto's op exact dezelfde plek te maken met een verschillende belichting, bijvoorbeeld 1 en 2 stops onderbelicht, 1 goed belicht en 1 en 2 stops overbelicht.
Die, in dit voorbeeld, 5 foto's samen voegen zodat de lichte delen van elke foto worden samen gevoegd.
Daardoor onstaat een foto met een veel hogere dynamiek. Dus veel meer detail en gradaties tussen pik zwart en spier wit... :)

Zo'n serie foto's (bracketing) wordt uiteraard in de meeste gevallen met een statief gemaakt. Met slechts één RAW-foto kan het ook wel, maar het effect is dan veel minder.

Google is your friend:
Google images: HDR
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
eos10D
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2007 15:33
WoonplaatsCOLON surhuisterveen

MarkGrob schreefCOLONHDR staat voor High Dynamic Range...
Dat wordt vaak gebruikt in combinatie met TM (Tone Mapping).

Door een oneven aantal foto's op exact dezelfde plek te maken met een verschillende belichting, bijvoorbeeld 1 en 2 stops onderbelicht, 1 goed belicht en 1 en 2 stops overbelicht.
Die, in dit voorbeeld, 5 foto's samen voegen zodat de lichte delen van elke foto worden samen gevoegd.
Daardoor onstaat een foto met een veel hogere dynamiek. Dus veel meer detail en gradaties tussen pik zwart en spier wit... :)

Zo'n serie foto's (bracketing) wordt uiteraard in de meeste gevallen met een statief gemaakt. Met slechts één RAW-foto kan het ook wel, maar het effect is dan veel minder.

Google is your friend:
Google images: HDR
Bedankt voor de uitleg, hier ga ik me zeker in verdiepen. en ik ga ook nog wel even googelen :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar