lens 70-300 4.5/5.6 IS USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Jet M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 12:13
WoonplaatsCOLON Opende (gr)
CONTACTCOLON

Vraagje van een dummy (dus niet direct mijn kop dr af bijten please :D )

Ik heb deze lens sinds vanmiddag en ben dus aan het spelen geslagen.
Als ik aan de zoomring draait schuift de lens naar buiten. Als ik weer terugdraai naar 70 schuift ie niet helemaal weer naar binnen. Dit kan ik alleen herstellen door mf te gebruiken en aan de stelring te draaien.

Is dit normaal?
Hij wilde de wereld zien ; zij installeerde google earth.
Gebruikers-avatar
rooster
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007 18:38
WoonplaatsCOLON Hoorn

Ja dat is normaal.

Als de lens scherpstelt op oneindig (heel ver weg) dan is de lens het kortst.
Hoe dichterbij de lens scherpstelt hoe langer hij wordt.
Test dat maar eens.
Jij hebt als laaste dus waarschijnlijk dichtbij scherpgesteld, waardoor de lens niet helemaal ingeschoven was, toen je hem wilde opbergen.
Door handmatig scherp te stellen op oneindig heb je de lens dus zo kort mogelijk gemaakt.
Jet M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 12:13
WoonplaatsCOLON Opende (gr)
CONTACTCOLON

Dank je wel! Ik zei al ik weet er nog niet zoveel van ....... :oops:
Hij wilde de wereld zien ; zij installeerde google earth.
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Jet M schreefCOLONDank je wel! Ik zei al ik weet er nog niet zoveel van ....... :oops:
Niemand is geboren met alle kennis. daarom staat vragen altijd vrij en antwoorden we ook op deze vragen.

Ik hoop dat je hiermee vooruit komt met bovenstaande.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Jet M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 12:13
WoonplaatsCOLON Opende (gr)
CONTACTCOLON

Zeker! En nu foto's maken! :-) Geweldig forum dit!
Hij wilde de wereld zien ; zij installeerde google earth.
Gebruikers-avatar
Wingie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 21:32
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Hai alle 70-300 IS eigenaar sinds afgelopen dinsdag heb ik deze lens ook in mijn bezit en woensdag al direct ermee geschoten in het dolfinarium.

Aan het einde van de dag zag ik een klein vlekje op de lens zitten (had nog geen kans gehad filter te kopen en zonnekap was out of stock) ben naar een fotozaak in harderwijk gegaan en die gaven aan het zit aan de rand en is waarschijnlijk een coating probleempje. Ik dus balen. 's avonds nog eens gekeken en met beetje spuug ging plekje weg.

Maar nu komt het door dat vlekje en poetsen ben ik nog eens kritischer gaan kijken en valt het mij op dat de rand van het glas niet helemaal mooi glad en rond is zoals bij mijn andere lenzen bij een klein deeltje is het net of 1 of 2 mm er geen coating op zit.

Is dit normaal en kan dit kwaad (ik hoop van niet anders moet ik hem opsturen naar canon)?

Zal zo proberen er een foto van te maken en deze uploaden.

Groeten,
Arnoud
I'm new in this line of business, so spare me ;-)
Canon 7D / 15-85 / 70-200 IS / 10-22 / Sigma 150-500 / 50 F1.8, Grip en andere hulpmiddelen
mkm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2005 21:57

Ik zou de lens nooit met spuug poetsen.
canon 350d, Canon EF-S 10-22mm F3.5-4.5 USM , canon 50mm 1.4 usm, canon 24-105mm f4-L
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Vlekjes kun je heel goed met een lenspen verwijderen. Met het composiet gedeelte (dus niet het kwastje).

Afbeelding
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Wingie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 21:32
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

@Digilike, thanks zal eens kijken het vlekje (ik denk nog steeds dat het een opgedroogde waterdruppel was van de dolfijnenshow) is inmiddels weg heb met papiertje (wat hiervoor bedoeld is) tezamen met hama reinigingsvloeistof het schoon gemaakt.

Maar wat mij nog het meeste zorgen baart is dat de rand van het glas niet mooi rond is en aansluit bij alle andere lenzen die ik heb is dit wel zo.

Een foto ervan maken is mislukt krijg het er niet goed op.

Zal van de week eens kijken of ik bij een camerawinkel langs kan gaan voor een vergelijkend onderzoek.
I'm new in this line of business, so spare me ;-)
Canon 7D / 15-85 / 70-200 IS / 10-22 / Sigma 150-500 / 50 F1.8, Grip en andere hulpmiddelen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar