Testfoto 50mm 1.8 lens

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Volgens mij is er niks mis mee.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=82285[/img]
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Volgens mij is er zeker niets mis met deze plaat. Integendeel, erg mooi gedaan.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Jet M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 12:13
WoonplaatsCOLON Opende (gr)
CONTACTCOLON

Volgens mij ook niet. Mooie plaat!
Hij wilde de wereld zien ; zij installeerde google earth.
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

wat zij ^^^ zegt.
netvista
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2007 23:28

Prachtig plaatje. Typisch een " veel voor weinig" lens die 50 mm 1.8
Canon EOS 5D, 24-105L, 50mm F1.8 & Canon 70-200 f2.8 L IS
Gebruikers-avatar
Mika
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 01:50
WoonplaatsCOLON Limburg

Prachtige plaat inderdaad,de belichting,die druppels op de bloem,heel mooi gedaan! 8) Heb je deze met de kitlens genomen,veel bijgewerkt ?Ik heb zelf namelijk nauwelijks kaas van fotoshoppen gegeten,ben dus benieuwd naar je aanpak! :wink:

Gr,

Mika.
Gebruikers-avatar
elvira88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2007 13:15
WoonplaatsCOLON gouda

wauw, ik vind het een schitterende foto. :shock:
Panasonic dmc fx3 (aan het sparen voor beter)
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Mika schreefCOLONHeb je deze met de kitlens genomen,veel bijgewerkt ?
Nee, met de 600mm f/4 "L" IS USM Afbeelding

Lezen is ook een kunst.

Dit is ongeveer wat 80% van de forumers hier doet. Reageren zonder eerst een topic te lezen. Afbeelding

Ach ja.. da's waar ook. Het gaat tenslotte om plaatjes kijken. Afbeelding
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Erg fraaie plaat. Mooie compositie en de scherptediepte is erg fraai. Mooie druppels op de bladeren.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Gebruikers-avatar
Mika
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 01:50
WoonplaatsCOLON Limburg

musicjohn schreefCOLON
Mika schreefCOLONHeb je deze met de kitlens genomen,veel bijgewerkt ?
Nee, met de 600mm f/4 "L" IS USM Afbeelding

Lezen is ook een kunst.

Dit is ongeveer wat 80% van de forumers hier doet. Reageren zonder eerst een topic te lezen. Afbeelding

Ach ja.. da's waar ook. Het gaat tenslotte om plaatjes kijken. Afbeelding
Sorry dat ik het vraag,ben groen op het gebied van SLR fotografie,heb dus 1001 vragen.Als er standaart op een dergelijk agressieve kortlontige manier gereageerd wordt,zal ik niet meer reageren en alleen nog maar lezen,want vind je reactie zeer onprettig als ik even zeggen mag,BAH! :( :roll: :evil:

Mika.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Mika schreefCOLONvind je reactie zeer onprettig als ik even zeggen mag,BAH! :( :roll: :evil:
Sorry Mika, in dit geval moest jij het ontgelden, maar ik zie iedere dag weer reacties waaruit blijkt dan bijna niemand de moeite neemt om een openings-post te lezen, laat staan de reacties daarop. Plaatjes kijken... daar blijft het meestal bij. En daar kan ik me inderdaad flink over opwinden.

Overigens heet het topic: "Testfoto 50mm 1.8 lens"

Dus niet de kitlens. Die is 18-55mm f/3.5-5.6
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Heel netjes gedaan, die druppeltjes mooi zo :lol:
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
Mika
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 01:50
WoonplaatsCOLON Limburg

musicjohn schreefCOLON
Mika schreefCOLONvind je reactie zeer onprettig als ik even zeggen mag,BAH! :( :roll: :evil:
Sorry Mika, in dit geval moest jij het ontgelden, maar ik zie iedere dag weer reacties waaruit blijkt dan bijna niemand de moeite neemt om een openings-post te lezen. Plaatjes kijken... daar blijft het meestal bij. En daar kan ik me inderdaad flink over opwinden.

Overigens heet het topic: "Testfoto 50mm f/1.4 lens"

Dus niet de kitlens. Die is 18-55mm f/3.5-5.6
Kijk,met deze reactie kan ik wel wat.Het zit zo:voor mij gaat dat 'plaatjes kijken' en weinig commentaar leveren helaas wel nog op.Ben jaren in de weer geweest met een 'huis/tuin/keuken' pocketcam,een olympus camedia,ben pas sinds een maand of 6 in het gelukkige bezit van een Canon EOS 400D,mijn eerste spiegelreflex camera ooit.Daardoor ben ik nog maar een beginner,heb helaas nog veel te weinig ervaring om een zinnige bijdrage te leveren want ik geloof niet dat ik al op een punt ben,dat mensen wat kunnen met mijn commentaar!Probeer zoveel mogelijk op te steken door zoveel mogelijk hier te lezen en te bekijken,in dit geval had ik dus over je topictitel heen gelezen,waarvoor mijn excuses! :oops: Las van de week dat members van mening waren dat er zo weinig werd gereageerd in de tescase,'kom' dacht ik bij mezelf,laat ik dan ook maar eens reageren.Kan op dit punt dus alleen aangeven wat ik wel en niet mooi vind en waarom,maar je tips geven.....nee helaas,zoals gezegd ben ik nog niet zover(komt nog wel hoop ik)!:wink:

Gr,

Mika.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Mika, mijn welgemeende excuses.

Ik heb echt m'n dag niet vandaag. Alles gaat fout, een helpdesk waar ik 27 minuten in de wacht gezet word tegen 45 cent per minuut (is dus gewoon één ouderwetse gulden per minuut !!!), een politie-agent die mij aan de kant zet omdat ik meehelp het file-probleem op te lossen door vrijbaan te maken voor het recht-doorgaande verkeer, terwijl ik zelf sta te wachten voor linksaf waar een brug is die open staat (120 euro bekeuring voor "te vroeg voorsoorteren" !!!)

Maar het zou wel prettig zijn als wat meer leden de openingspost van hun "mede-leden" even zouden willen lezen. In het topic hierboven (genoemd: "wat klopt er niet") schrijft de topic-starter dat hij de foto heeft gemaakt in JPG en in RAW. De tweede reactie in dat topic luidt: "Schiet ze eens in RAW"

Snap je wat ik bedoel?

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

Mooie foto hoor met de 50mm en er zijn er altijd die met je meedenken en je willen helpen.

grtz

Rob
Laatst gewijzigd door 1 op CanonRob, in totaal 29 keer gewijzigd.
paulvandijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Nijmegen
CONTACTCOLON

zo, die staat er net op! met macroringen? heel flinke bewerking in photoshop mag ik aannemen? je hebt er iig iets heel moois van gemaakt, alleen de grijzige /vale achtergrond vind ik maar zozo
Gebruikers-avatar
Mika
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 01:50
WoonplaatsCOLON Limburg

musicjohn schreefCOLONMika, mijn welgemeende excuses.

Ik heb echt m'n dag niet vandaag. Alles gaat fout, een helpdesk waar ik 27 minuten in de wacht gezet word tegen 45 cent per minuut (is dus gewoon één ouderwetse gulden per minuut !!!), een politie-agent die mij aan de kant zet omdat ik meehelp het file-probleem op te lossen door vrijbaan te maken voor het recht-doorgaande verkeer, terwijl ik zelf sta te wachten voor linksaf waar een brug is die open staat (120 euro bekeuring voor "te vroeg voorsoorteren" !!!)

Maar het zou wel prettig zijn als wat meer leden de openingspost van hun "mede-leden" even zouden willen lezen. In het topic hierboven (genoemd: "wat doe ik fout") schrijft de topic-starter dat hij de foto heeft gemaakt in JPG en in RAW. De tweede reactie in dat topic luidt: "Maak de foto eens in RAW"

Snap je wat ik bedoel?

:wink:
Ik snap je helemaal,in beide gevallen,no hard feelings dus,zand erover ! :wink: Had laatst ook zo'n dag dat alles tegenzat,inclusief een treuzelende helpdesk medewerker die ik onbedoelt stevig heb afgebekt omdat hij me ook al een minuutje of 20 voor achterlijk versleet :x :o :lol: ,heb een aardig goed idee hoe jij je vandaag moet voelen (dan zit ook echt ALLES tegen wat maar tegen KAN zitten he?!?)! :o :lol: :wink: Dat mensen vaak half of soms niet lezen komt volgens mij meer door het feit dat ze gehaast zijn en een snelle reactie willen geven,dan dat daar kwade bedoelingen achter zitten.Ik ga in ieder geval altijd van het goede in de mens uit,al zit ik daarmee nog wel eens verkeerd helaas.In mijn geval ligt het aan mijn ogen,tijd dat ik de opticiën eens bezoek :D !


Gr,

Mika.
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

John heeft gewoon gelijk, meer dan gelijk. Bovendien biedt hij zijn excuses aan vanwege zijn 'knorrig' antwoord. :wink:
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Goed, gaan we vanaf nu ontopic verder.
fireblade

oneshot schreefCOLONGoed, gaan we vanaf nu ontopic verder.
Ja ik zal maar iets over de foto vertellen. Een hele mooie scherpe foto. Voor dat geld een geweldige lens met veel resultaat.

Gr. Chris :roll:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar